technologia E‑Tech full hybrid, mniejsze zużycie paliwa
Nasze silniki hybrydowe bez możliwości ładowania pozwalają zmniejszyć zużycie paliwa dzięki inteligentnemu przełaczaniu się pomiędzy poszczególnymi silnikami.
W zależności od potrzeb silniki elektryczne i spalinowy pracują niezależnie lub razem w celu zmniejszenia zużycia paliwa.
Pojazdy hybrydowe bez możliwości ładowania zostały zaprojektowane w celu optymalizacji podróży i ułatwienia codziennego życia. Benzyna, energia elektryczna, „zasięg”: oto kilka kluczowych informacji na temat technologii E-Tech full hybrid.
oszczędność paliwa
Główna różnica w porównaniu z pojazdami spalinowymi jest mierzona oszczędnością paliwa. Może ona sięgać 25% na tak zwanych „mieszanych” trasach (na wsi na otwartych drogach), a nawet wzrosnąć do 40% w mieście.*
*dane wg procedury homologacji WLTP
zarządzanie zużyciem paliwa
Naprzemienne używanie napędów (elektrycznego, hybrydowego i spalinowego) pozwala samochodom hybrydowym bez możliwości ładowania zużywać mniej paliwa w porównaniu z równoważnymi modelami spalinowymi.
Optymalizacja zużycia paliwa możliwa jest dzięki automatycznemu przełączaniu napędów oraz dzięki hamowaniu rekuperacyjnemu. Samochód ze swoim systemem zarządzania energią kontroluje zużycie w sposób autonomiczny i stały.
jazda elektryczna
W przypadku pojazdu hybrydowego bez możliwości ładowania nie mówimy o zasięgu, ale o czasie jazdy na napędzie elektrycznym.
Ten czas jazdy jest niemożliwy do obliczenia w pojeździe E-Tech full hybrid, ponieważ akumulator będzie się ładować w momentach hamowania i zwalniania w trakcie podróży; tych momentów nie da się przewidzieć. Szacuje się natomiast, że czas jazdy w trybie elektrycznym może stanowić nawet 80% przejazdów w mieście.
zużycie paliwa przez samochody E-Tech full hybrid
*Wartości zużycia paliwa dla hybrydowych modeli Renault E-Tech full hybrid, w zależności od wariantu i wersji wynoszą w cyklu mieszanym od 4,1 do 4,7 l/100 km, 6 (dane na podstawie świadectw homologacji typu). Zużycie paliwa zostało określone zgodnie z procedurą WLTP. Podane wartości mogą się różnić od rzeczywistych, na które wpływają m. in. styl i warunki jazdy, dodatkowe wyposażenie samochodu zainstalowane po rejestracji pojazdu, jego stan techniczny. Sprawdź szczegóły u Autoryzowanych Partnerów Renault lub na stronie wltp.renault.pl.
Akumulator trakcyjny służy do magazynowania energii niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania pojazdu hybrydowego podczas jazdy w trybie hybrydowym lub 100% elektrycznym.
Ładowanie odbywa się na 3 różne sposoby:
Podobnie jak w przypadku akumulatorów pojazdów elektrycznych, Renault zapewnia recykling akumulatorów używanych w swojej gamie hybrydowej poprzez współpracę z wyspecjalizowanymi partnerami przemysłowymi.
poznaj również