SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE BLUE DCI
Aby zmniejszyć emisję zanieczyszczeń, nowe silniki wysokoprężne Blue dCi wyposażone są w układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR*) działający z czynnikiem AdBlue®. Technologia ta zamienia, w sposób ciągły, tlenki azotu (NOx) znajdujące się w gazach w układzie wydechowym w nieszkodliwe gazy (para wodna i azot).
Ta skuteczna w każdych warunkach technologia nie wpływa na osiągi silników Blue dCi. Jej wykorzystanie pozwala sprostać wymogom nowych norm, jeszcze bardziej zaostrzonych i restrykcyjnych.
Zalety
Wodny roztwór AdBlue®, złożony w 32,5% z czystego mocznika i w 67,5% z wody demineralizowanej, jest bezbarwny i nietoksyczny.
AdBlue® jest dostępny w większości stacji benzynowych.
Twój samochód stopniowo informuje o konieczności uzupełnienia zbiornika AdBlue®.
Pełny zbiornik AdBlue® w samochodzie wystarczy na około 6-8 pełnych tankowań paliwa.
Pamiętaj
AdBlue® musi być używany w czystej postaci.
Posiada on własny zbiornik z łatwym dostępem od zewnątrz poprzez osobną lub wspólną klapkę wlewu oleju napędowego.
Nie wolno wlewać AdBlue® do zbiornika oleju napędowego i odwrotnie.
W przypadku błędu nie należy uruchamiać silnika, może to uszkodzić układ SCR.
SILNIKI BENZYNOWE Z FILTREM CZĄSTEK STAŁYCH (FAP)
Aby zmniejszyć emisję cząstek stałych, nowe silnik benzynowe z wtryskiem bezpośrednim wyposażone są w filtr cząstek stałych (FAP) zamontowany w układzie wydechowym.
Zastosowana technologia oczyszcza spaliny z cząstek stałych (PM), zatrzymując je na mikroporowatej strukturze w kształcie plastra miodu, a następnie wypala je podczas automatycznej i regularnej regeneracji.
Dodatkowo, w trwającej cały czas reakcji chemicznej, tlenki azotu (NOx), tlenek węgla (CO) oraz niespalone węglowodory (HC) zamieniane są na dwutlenek węgla (CO2) oraz nieszkodliwe gazy, parę wodną (H2O) i azot (N2).
Gama silników benzynowych wyposażonych w tę technologię została nazwana TCe FAP.
Zalety
Filtr cząstek stałych nie wymaga przeprowadzania czynności obsługowych.
Nie ma on wpływu na prowadzenie Twojego samochodu.
I co najważniejsze, nie wpływa na zużycie paliwa i emisję CO2.
(*) Układ selektywnej redukcji katalitycznej działa poprzez wtryskiwanie do katalizatora wydechowego amoniaku (zwanego NH3) pochodzącego z AdBlue®. Wywołana w ten sposób reakcja chemiczna zamienia tlenki azotu (NOx) w nieszkodliwe gazy (para wodna i azot).
(**) Zużycie AdBlue® zależy od warunków eksploatacji pojazdu, wyposażenia i stylu jazdy kierowcy. Pojemność zbiornika AdBlue®, w zależności od modelu, waha się od 15 do 20 l.
Nowy procedura homologacyjna WLTP
Procedura opierająca się na badaniu w warunkach zbliżonych do rzeczywistych, dzięki czemu wartości będą odzwierciedlać rzeczywiste codzienne zużycie