bezpieczeństwo według Renault
human first program
poprawa bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg
Wymiana danych, testy zderzeniowe, symulacje realnych sytuacji - celem Renault jest zmniejszenie liczby i skutków wypadków.
Program „Human First Program”, opracowany wspólnie z naukowcami, ekspertami i strażakami, ma jeden cel: poprawić bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg każdego dnia.
do
32
zaawansowanych systemów wspomagania prowadzenia
ponad
60
systemów bezpieczeństwa
ponad
2000
zgłoszonych patentów dotyczących bezpieczeństwaod 1969 roku
ponad
5000
przeszkolonych strażakóww 19 krajach
W ramach „Human First Program” Renault nawiązało współpracę z Frères Naudet, reżyserami nagradzanych filmów dokumentalnych o 11 września oraz o pożarze katedry Notre Dame, aby podkreślić i zilustrować bogatą współpracę między Grupą a zespołami ratownictwa drogowego. To wyjątkowe działania, łączące inżynierię oraz badania i rozwój na rzecz „złotej godziny”, czyli cennych minut, podczas których ratownicy robią wszystko, aby uratować ludzkie życie.
szkolenia strażaków
Jedyny producent na świecie, który włączył do swojego zespołu inżynierskiego pełnoetatowego podpułkownika straży pożarnej i regularnie współpracuje z zespołami ratownictwa drogowego - Renault w ciągu zaledwie kilku lat przeszkoliło 5000 strażaków z 19 krajów świata!
QRescue Renault: oszczędność czasu dla służb ratowniczych
Kod QR umieszczony na przedniej i tylnej szybie pojazdu, QRescue Renault, umożliwia strażakom natychmiastowy dostęp do karty technicznej uszkodzonego pojazdu przeznaczonej dla służb ratowniczych.
Dostarcza strażakom wszystkich przydatnych informacji, aby mogli skutecznie i bezpiecznie interweniować. Blisko 15 cennych minut zaoszczędzonych przy niesieniu pomocy ofiarom w złotej godzinie*.
*krytyczna godzina wypadku
Fireman Access
Mimo że nasze akumulatory wysokonapięciowe są zaprojektowane w taki sposób, że żadne wewnętrzne przyczyny nie mogą ich uszkodzić, pożar z przyczyn zewnętrznych jest zawsze możliwy. W przypadku rozprzestrzenienia się pożaru na akumulator, wprowadzony przez Renault innowacyjny system dostępu dla strażaków Fireman Access umożliwia skierowanie strumienia węża bezpośrednio na akumulator. Czas interwencji skraca się z kilku godzin do pięciu minut!
SD Switch
Innowacyjny wyłącznik „SD Switch” natychmiast odłącza akumulator od instalacji wysokiego napięcia.
W ciągu 50 lat Renault przyczyniło się do 5-krotnego zmniejszenia liczby ofiar wypadków drogowych. Aby stale poprawiać bezpieczeństwo wszystkich użytkowników, eksperci z LAB (Laboratorium Wypadków i Biomechaniki) oraz 600 inżynierów i techników nieustannie wprowadzają innowacje. W sumie zgłoszono ponad 2000 patentów i opracowano szereg najnowocześniejszych rozwiązań, takich jak Fireman Access lub SD Switch.
zaawansowane systemy wspomagania prowadzenia (ADAS)
ADAS to inteligentne systemy, które wykorzystują zaawansowane technologie (czujniki, kamery, sztuczną inteligencję itp.), aby pomóc kierowcom w czasie jazdy.
Jednak 67% kierowców nie korzysta z systemów wspomagania prowadzenia, chyba że są one aktywowane automatycznie (badanie SSHRC z 2019 r.)*, dlatego Renault pracuje nad odwróceniem tego trendu.
*system kontroli pasa ruchu, asystent utrzymania pasa ruchu, aktywny inteligentny regulator prędkości, regulator/ogranicznik prędkości
systemy zabezpieczające
Tylko 25% dzieci jest odpowiednio przypiętych (10% nie jest przypiętych w ogóle)*: dlatego Renault wyposaża swoje samochody w innowacyjne systemy zabezpieczające, aby poprawić bezpieczeństwo pasażerów.
*badania naturalistyczne/projekty europejskie/IBSR badanie w Belgii
codziennie dokonywanie postępów w zakresie bezpieczeństwa drogowego
LAB, utworzone w 1969 roku przez Grupy Renault i PSA, jest laboratorium zajmującym się wypadkami, biomechaniką i badaniem ludzkich zachowań. Jego misją jest zmniejszenie liczby ofiar wypadków drogowych; w ciągu 50 lat pomogło zmniejszyć liczbę ofiar śmiertelnych pięciokrotnie.
zdobywca Prix Innovation Sécurité Routière
Safety coach, zdobywca Prix Innovation Sécurité Routière 2024, analizuje potencjalne zagrożenia na drodze na podstawie danych z otoczenia i wyświetla te informacje na ekranie openR.
Pod koniec każdej podróży, wraz z wynikiem bezpieczeństwa oceniającym jazdę (safety score), użytkownik znajdzie szczegółową analizę i proste porady, jak jeździć bezpieczniej.
Polityka bezpieczeństwa drogowego Renault opiera się na 5 osiach: uświadamianie, zapobieganie, korygowanie, ochrona, ratowanie. Stale opracowywane są innowacje, takie jak safety score, safety coach i safety guardian, które zrewolucjonizują bezpieczeństwo za kierownicą.
H1st vision
H1st vision ucieleśnia naszą wizję bezpieczniejszej mobilności przyszłości oraz badań i rozwoju programu Human First Program Renault.
Samochód koncepcyjny opracowany wspólnie przez 12 firm należących do ekosystemu Software République, przedstawia wizję mobilności przyszłości, z technologiami zaprojektowanymi w celu zwiększenia bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg.
bezpieczeństwo, ciągłe innowacje
Aby pomóc zmniejszyć liczbę wypadków na drogach, Renault nieustannie wprowadza innowacje w dwóch bardzo konkretnych obszarach: zapobieganie wypadkom i ułatwienie pracy służbom ratunkowym. Nowe postępy zrewolucjonizują bezpieczeństwo za kierownicą: Safety score, Safety coach, Safe guardian.
symulator jazdy ROADS
Rewolucyjne narzędzie do testowania dynamicznego zachowania samochodu, systemów wspomagania prowadzenia i wszystkich systemów informacji kierowcy, imersyjny symulator ROADS stanowi duży postęp w badaniach na rzecz bezpieczeństwa.
safety by Renault: bezpieczeństwo według Renault