E-Tech full hybrid, doświadczenie Renault
Poznaj wszystkie odpowiedzi na pytania dotyczące technologii Renault E-Tech full hybrid, użytych w naszych pojazdach.
Przymiotnik „hybrydowy” odnosi się do czegoś, co składa się z kilku elementów.
W odniesieniu do samochodów „hybrydowy” oznacza pojazdy wyposażone w dwa rodzaje silników.
Łączą one napęd elektryczny z napędem spalinowym, aby umożliwić zmniejszenie zużycia paliwa i zwiększenie osiągów pojazdu.
Samochód hybrydowy wyposażony jest w dwa rodzaje silników: silnik spalinowy (zawsze benzynowy) oraz jeden lub więcej silników elektrycznych. Są one połączone z akumulatorem trakcyjnym, który magazynuje energię elektryczną.
Silniki mild hybrid nie należą do technologii E-Tech, ponieważ nie pozwalają na jazdę w 100% na napędzie elektrycznym.
Jest to mikro hybrydyzacja pojazdu, zapewniająca jedynie małe wspomaganie elektryczne (12 V lub 48 V) silnika spalinowego podczas faz uruchamiania i przyspieszenia w celu zmniejszenia zużycia paliwa i poprawy osiągów.
Pojazdy oferują zatem bardziej elastyczną i dynamiczną jazdę, pozwalając jednocześnie na oszczędność paliwa do 20%* w porównaniu z równoważnym silnikiem benzynowym bez jednostki elektrycznej.
* dotyczy samochodów ze wspomaganiem elektrycznym 48V
Do uruchomienia samochodu hybrydowego używany jest tylko silnik elektryczny, który jest najefektywniejszy przy rozruchu. Następnie następuje przejście na napęd elektryczny (100% silnik elektryczny), hybrydowy (silniki benzynowy i elektryczne) oraz spalinowy (silnik benzynowy).
Zmiana napędu odbywa się w sposób automatyczny, zgodnie z żądanym przyspieszeniem, topografią drogi i poziomem naładowania akumulatora. W modelach, w których dostępny jest przycisk EV, pozwala on wymusić tryb elektryczny, w pozostałych system zarządzania energią automatycznie zarządza zmianami, aby zapewnić optymalny kompromis między zużyciem paliwa a osiągami.
Główną innowacją samochodu hybrydowego jest połączenie dwóch typów silników w jednym pojeździe: silnika spalinowego i jednego lub nawet kilku silników elektrycznych.
Technologia pokładowa automatycznie zarządza przełączaniem między trzema różnymi napędami: elektrycznym, spalinowym i hybrydowym (wykorzystującym zarówno energię cieplną, jak i elektryczną).
Głównym celem pojazdu hybrydowego jest połączenie wygody samochodu spalinowego z ekologicznymi i ekonomicznymi zaletami silnika elektrycznego.
Nasze doświadczenie zdobyte w F1, zarządzanie energią i wielotrybowa automatyczna skrzynia biegów oferują dużą wszechstronność na co dzień, zapewniając jednocześnie dynamikę i oszczędność.
Pojazd elektryczny posiada wyłącznie silnik elektryczny i dlatego przez 100% czasu wykorzystuje tylko silnik elektryczny.
Oczywiście zasięg w 100% elektryczny samochodu elektrycznego jest z pewnością większy niż samochodu hybrydowego i pozwala na przejechanie nawet 470 km w trybie elektrycznym.
Pojazd hybrydowy używa silnika benzynowego połączonego z jednym (lub więcej) silnikiem elektrycznym i przełącza się między trzema trybami napędu (hybrydowy, benzynowy i elektryczny), dozwolonymi przez to połączone wyposażenie.
Oczywiście zasięg samochodu elektrycznego jest mniejszy niż pojazdów hybrydowych, ale wciąż rośnie i dziś wynosi nawet 470 km w trybie 100% elektrycznym, a w niedalekiej przyszłości będzie jeszcze większy.
W przypadku samochodu hybrydowego bez możliwości ładowania (lub E-Tech fiull hybrid), akumulator ładuje się podczas jazdy dzięki energii kinetycznej i silnikowi spalinowemu. Akumulator ładuje się całkowicie autonomicznie podczas faz hamowania i zwalniania. W razie potrzeby możesz również skorzystać z hamowania rekuperacyjnego.
Samochód hybrydowy plug-in można również naładować, podłączając go do sieci elektrycznej w publicznym punkcie ładowania, a nawet do publicznego lub prywatnego domowego punktu ładowania.
Oczywiście nasze samochody hybrydowe są niezawodne i korzystają z naszej specjalistycznej wiedzy w zakresie rozwoju pojazdów elektrycznych i spalinowych.
Dzięki hybrydowej budowie silnik spalinowy jest mniej wykorzystywany w fazach, które go obciążają, ponownym uruchamianiu i przyspieszaniu…
Ponadto dzięki takiej budowie nie ma już sprzęgła i paska osprzętu, co upraszcza serwisowanie i koszty konserwacji dzięki ograniczeniu części zużywających się.
Pojazd hybrydowy wyposażony jest w silnik spalinowy i jeden lub więcej silników elektrycznych. Używa on zamiennie poszczególnych silników w zależności od profilu drogi, żądanej prędkości i poziomu naładowania akumulatora.
Jeśli chodzi o pojazdy hybrydowe Renault, skorzystały z długoletniego doświadczenia producenta w dziedzinie elektromobilności. Renault przeszkolił także całą swoją sieć w zakresie specyfiki pojazdów hybrydowych: doradcy Renault są już gotowi przyjąć Cię i pomóc w obsłudze technicznej pojazdu. Wreszcie akumulator trakcyjny samochodów hybrydowych jest objęty gwarancją na 8 lat/160 000 km.
Samochód hybrydowy bez możliwości ładowania ładuje się podczas jazdy: kierowca nie musi nic robić! I odwrotnie, pojazdy hybrydowe z możliwością ładowania (E-Tech plug-in hybrid) można ładować (punkty publiczne, punkty domowe, stacje szybkiego ładowania itd.), aby zoptymalizować zużycie. Zalecamy codzienne ładowanie pojazdów, aby móc wykorzystać wszystkie ich zalety (większy zasięg, większa prędkość na napędzie elektrycznym, oszczędności związane ze zużyciem paliwa itd.).
W obu przypadkach pojazd działa idealnie, wykorzystując tylko zbiornik paliwa. Jeśli akumulator jest rozładowany, ale w zbiorniku jest jeszcze paliwo, nie ma ryzyka awarii.
Jeśli nie chcesz ręcznie ładować pojazdu, wybierz hybrydę bez możliwości ładowania.
Oczywiście! Pojazd hybrydowy kontynuuje jazdę nawet po wyczerpaniu akumulatora trakcyjnego (wtedy korzysta tylko z napędu benzynowego). A przede wszystkim akumulator ładuje się podczas jazdy dzięki energii kinetycznej i cieplnej, wytwarzanej przez silnik benzynowy.
Zasięg samochodu hybrydowego jest większy niż samochodu benzynowego, ponieważ można wykorzystywać zamiennie różne źródła energii. W mieście, gdzie pałeczkę przejmują silniki elektryczne, silnik spalinowy jest używany w niewielkim stopniu lub wcale, co logicznie prowadzi do oszczędności paliwa.
Kilka wskazówek dotyczących prowadzenia pojazdu hybrydowego i optymalizacji zasięgu elektrycznego:
Podobnie jak w klasycznym pojeździe, elastyczna jazda pozwala zmniejszyć zużycie, silnik elektryczny zużyje mniej energii, co przełoży się na zwiększenie zasięgu.
Masz prawo zamontować hak holowniczy w samochodzie hybrydowym, gdy pojazd ciągnięty jest dopuszczony. Warto jednak podkreślić, że przy równoważnej mocy i prędkości obrotowej silnika zdolność holowania pojazdu hybrydowego jest czasem mniejsza niż w przypadku pojazdu z silnikiem benzynowym czy wysokoprężnym. Na koniec trzeba pamiętać, że hak holowniczy stanowi dodatkowe obciążenie dla pojazdu i powoduje większe zużycie energii.
Jedną z różnic, które zauważysz podczas jazdy samochodem hybrydowym, jest automatyczna dźwignia zmiana biegów. Podobnie jak samochód elektryczny, samochód hybrydowy nie posiada ręcznej skrzyni biegów ani sprzęgła, dzięki czemu kierowca nie musi wykonywać wielu manewrów!
Działanie pojazdu hybrydowego oparte jest na napędzie elektrycznym, napędzie hybrydowym (benzyna + prąd) oraz w 100% napędzie benzynowym. Zmiana napędu nie ma wpływu na komfort jazdy kierowcy: cały proces przełączania trybu jazdy jest zarządzany automatycznie.
Na napędzie elektrycznym jazda jest bardziej elastyczna z lepszymi przyspieszeniami w porównaniu z samochodem spalinowym. Jest również cichszy i nie wydziela nieprzyjemnego zapachu benzyny. Odczujesz również mniej wibracji podczas jazdy.
W samochodzie hybrydowym E-Tech full hybrid, ładowanie energii elektrycznej odbywa się podczas jazdy.
Oczywiście! Pojazd hybrydowy może jeździć po autostradzie z taką samą prędkością i taką samą mocą, jak pojazd z silnikiem wysokoprężnym lub benzynowym.
W rzeczywistości działa na zasadzie współpracy silnika benzynowego z jednym lub kilkoma silnikami elektrycznymi. To połączenie wyposażenia umożliwia przełączanie między trzema trybami jazdy (hybrydowy, benzynowy i elektryczny).
W mieście, gdzie musisz jechać wolno lub z wielokrotnie zatrzymywać się i ruszać ponownie, Twój pojazd hybrydowy automatycznie przełączy się na napęd elektryczny. Gdy akumulator elektryczny wymaga naładowania lub gdy wymaga tego rodzaj terenu, pojazd przełącza się na napęd hybrydowy lub w 100% na benzynowy.
Na autostradzie, gdy pojazd porusza się ze stałą prędkością, używany jest głównie napęd benzynowy. Pojazd działa wtedy dokładnie tak, jak samochód benzynowy z automatyczną skrzynią biegów!
W przypadku zapotrzebowania na dużą moc i w zależności od stanu naładowania akumulatora włącza się tryb hybrydowy.
Wszystko zależy od Twoich potrzeb i priorytetów! Pojazdy elektryczne, ciche i elastyczne, są bardzo przyjemne w prowadzeniu, mają małe zużycie, uproszczoną obsługę techniczną i są najbardziej ekologiczne. Musisz być jednak przygotowany na regularne ładowanie samochodu elektrycznego w punktach ładowania. Jeśli podróżujesz na krótkich dystansach i w terenie miejskim, samochód elektryczny jest idealny dla Ciebie i pozwoli Ci zaoszczędzić pieniądze: unikniesz nadmiernego zużycia benzyny lub oleju napędowego w korkach, a koszt ładowania jest znacznie niższy niż koszt tankowania benzyny czy oleju napędowego.
Pojazd hybrydowy jest bardziej wszechstronny, ponieważ wykorzystuje dwa rodzaje silników. Na przykład na autostradzie przełącza się na napęd spalinowy i działa jak każdy samochód benzynowy. Nie trzeba go ładować tak często jak pojazdu elektrycznego lub wcale nie trzeba go ładować, jeśli wybierzesz pojazd hybrydowy bez możliwości ładowania, który ładuje się wyłącznie podczas jazdy.
Nie będziesz musiał martwić się o dostęp do gniazda ładowania, hybryda bez możliwości ładowania zapewni Ci przyjemność jazdy w trybie elektrycznym bez ładowania.
Samochód hybrydowy łączy zatem praktyczność samochodu spalinowego z ekologicznymi i ekonomicznymi zaletami samochodu elektrycznego; samochód w 100% elektryczny pozostaje najbardziej przyjazny dla środowiska i najbardziej ekonomiczny w użytkowaniu, ponieważ działa wyłącznie dzięki energii elektrycznej.
Pojazdy hybrydowe są częściowo napędzane benzyną. A jednak hybryda ma wiele zalet w porównaniu z pojazdem napędzanym olejem napędowym.
W przypadku pojazdu hybrydowego tankowanie jest rzadsze, a obsługa serwisowa silnika tańsza niż w pojeździe z silnikiem wysokoprężnym. W perspektywie długoterminowej koszt użytkowania jest zatem korzystny.
W trakcie używania napędu elektrycznego samochód hybrydowy jest znacznie bardziej przyjazny dla środowiska niż samochód z silnikiem Diesla (ponieważ nie emituje CO2). Oznacza to, że pojazdów hybrydowych nie dotyczą ograniczenia ruchu stosowane podczas szczytów zanieczyszczenia.
Wreszcie samochody hybrydowe są nadal dostępne z automatyczną skrzynią biegów, co ułatwia kierowanie nimi na co dzień..
Oba!
Oba typy pojazdów mogą bez problemu jeździć po autostradzie.
Samochód hybrydowy współpracuje z jednym lub kilkoma silnikami elektrycznymi i jednym silnikiem spalinowym. Podczas jazdy pojazd używa zamiennie napędu elektrycznego, hybrydowego (benzyna + prąd) oraz benzynowego. Na autostradzie używany jest napęd benzynowy, umożliwiający osiągnięcie niezbędnej mocy przez pojazd. W tym czasie akumulator elektryczny będzie mógł się naładować, ponownie wykorzystując energię generowaną w trakcie hamowania dzięki części mocy z silnika spalinowego, przekształconej w energię elektryczną!
Oba silniki wykazują podobieństwa w kwestii poziomu komfortu i jazdy. Jednak głównymi zaletami samochodu hybrydowego są niskie zużycie paliwa w porównaniu z modelami benzynowymi i prostsza obsługa techniczna.
Pojazdy hybrydowe wyposażone są w kilka rodzajów silników, w tym silnik benzynowy, który przejmuje kontrolę, gdy samochód potrzebuje większej mocy, na przykład na autostradzie.
Dzięki tej naprzemiennej pracy silnika lub silników elektrycznych i silnika benzynowego samochód hybrydowy zużywa mniej benzyny, rzadziej wymaga tankowania, a silnik benzynowy wolniej się zużywa! To wielka przewaga samochodu hybrydowego nad klasycznym samochodem benzynowym. Pamiętaj, że pojazd hybrydowy działa jak każdy samochód benzynowy w przypadku rozładowania akumulatora: jest zatem wszechstronny i praktyczny.
Co więcej, gdy wykorzystuje napęd elektryczny, samochód hybrydowy ma te same zalety, co samochód elektryczny: mniej zanieczyszcza środowisko, jest cichszy i zapewnia płynniejszą jazdę. Podobnie jak samochód elektryczny, nie ma ręcznej skrzyni biegów. A jeśli przejeżdżasz rocznie ponad 35 000 km, cena zakupu szybko się zwróci!