Niższe koszty obsługi
Obsługa serwisowa jest taka sama dla pojazdów z silnikami spalinowymi, jak i elektrycznymi.
Jednakże utrzymanie samochodu elektrycznego jest prostsze i bardziej ekonomiczne, niż w przypadku pojazdu spalinowego. Na przykład w pojeździe spalinowym trzeba regularnie wymieniać olej silnikowy w celu zapewnienia smarowania oraz chłodzenia bloku silnika.
W pojeździe elektrycznym, nie ma już wymiany oleju: silnik elektryczny nie wymaga smarowania. To samo dotyczy klocków hamulcowych, tarcz i bębnów, których żywotność jest znacznie wydłużona.
Bieżąca obsługa serwisowa
Wszystkie autoryzowane serwisy Renault zapewniają bieżącą obsługę serwisową, która nie wymaga zablokowania akumulatora trakcyjnego.
Obsługa instalacji wysokiego napięcia
Każdy punkt Pro+ jest ekspertem E-TECH i posiada odpowiednio przeszkolony personel, specjalistyczne narzędzia do pracy z wysokimi napięciami. Sieć autoryzowanych serwisów Renault Ekspert E-Tech zapewnia obsługę serwisową w pełnym zakresie oprócz napraw akumulatorów trakcyjnych.
W roku 2021 w Zabrzu otworzyliśmy pierwszy w Polsce autoryzowany Zakład Naprawy Akumulatorów Trakcyjnych, dedykowany dla samochodów elektrycznych i hybrydowych marki Renault i Dacia.
Na ten moment wystarcza on na zaspokojenie potrzeb 9 krajów z regionu Europy Środkowo-Wschodniej, wśród których wymienić można Bułgarię, Czechy, Estonię, Litwę, Łotwę, Rumunię, Słowację czy Węgry.
Zakład pozwala na zapewnienie sprawnej i szybkiej naprawy akumulatorów. Operacje wykonywane na akumulatorach są objęte gwarancją.
Zakład jest systematycznie kontrolowany pod kątem jakości wykonywanych napraw czy uzupełniania specjalistycznych narzędzi i urządzeń w momencie pojawiania się nowych produktów.
…dzięki naprawom możliwe jest przedłużanie życia akumulatora trakcyjnego
Klient: zgłoszenie usterki akumulatora
Expert E-Tech
Warsztat naprawy akumulatorów
Expert E-Tech
Klient: zwrot samochodu z naprawionym akumulatorem
Gwarancja:
model | czas | przebieg |
---|---|---|
Kangoo E-Tech, Master E-Tech | 5 lat | 100 000 km |
Zoe E-Tech, Megane E-Tech | 8 lat | 160 000 km |
Kangoo E-Tech, Master E-Tech, Zoe E-Tech, Megane E-Tech | 70% pojemności początkowej |
Przypadki, w których samochód wyklucza się z naprawy:
Poznaj ofertę ERGO Hestii dedykowaną samochodom elektrycznym
Przykładowo dla Modelu Megane Hybrid Plug- in koszt operacji to 2,4 rbh (roboczogodziny). Koszt jest uzależniony od lokalnej stawki rbh stosowanej w serwisie i od modelu.
Serwisy Renault nie regenerują i nie naprawiają ogniw ze względu na technologię i procedury bezpieczeństwa. Podczas naprawy moduły wraz z ogniwami są wymieniane na nowe.
Akumulator trakcyjny po kolizji nie może zostać naprawiony. Taki akumulator jest zawsze wymieniany na nowy.
Akumulator trakcyjny zawsze ma prawo stracić poziom naładowania bez poruszania (średnio 5% miesięcznie). Raz na miesiąc dobrze jest doładowywać taki akumulator, żeby poruszyć uśpione elektrony.
Holowanie samochodu jest zależne od modelu i zgodne z instrukcją obsługi pojazdu.
Obsługa serwisowa samochodów elektrycznych jest podzielona na strefy. Kliknij i sprawdź.