pojazdy wyposażone w technologię
Renault E-Tech plug-in hybrid
podstawy technologii E-Tech plug-in hybrid
Pojazdy hybrydowe typu plug-in są wyposażone w technologię bliźniaczą do tej, jaką można znaleźć w naszych modelach hybrydowych bez możliwości ładowania (full hybrid). Główną różnicą jest możliwość skorzystania z większej pojemności akumulatora i możliwości ładowania pojazdu z gniazdka elektrycznego, aby pokonywać dłuższe trasy w trybie elektrycznym. Stąd nazwa plug-in.
Samochody Renault E-Tech plug-in hybrid są wyposażone w akumulator o dużej pojemności, trzy silniki elektryczne, z których dwa napędzają obie osie, jeden silnik spalinowy i wielotrybową automatyczną skrzynię biegów. Umożliwia to elastyczną, cichą i energooszczędną jazdę.
Pojazdy hybrydowe plug-in zostały zaprojektowane tak, aby zmniejszyć zużycie paliwa i emisję CO2 w porównaniu z pojazdem spalinowym. Zużycie paliwa może spaść nawet do 0,5 l/100 km w Renault Rafale plug-in hybrid.*
*zgodnie z protokołem WLTP
Samochody hybrydowe plug-in można ładować codziennie w pracy i w domu, w publicznych i prywatnych punktach ładowania. Dzięki akumulatorowi o dużej pojemności możesz zaplanować swoje ładowania stosownie do podróży i odłożyć wizytę na stacji benzynowej.
Przy naładowanym akumulatorze, ruszanie będzie zawsze odbywało się w trybie elektrycznym. Niezależnie od tego, czy jeździsz w mieście, czy na autostradzie, samochody wyposażone w technologię Renault E-Tech plug-in hybrid zapewniają dynamiczne przyspieszenie. Ciesz się wyjątkową responsywnością i płynnością w całkowitej ciszy.
W przypadku samochodu hybrydowego typu plug-in można go naładować, podłączając do sieci elektrycznej w publicznym punkcie ładowania lub do domowego gniazdka. Moc ładowarek w naszych pojazdach wynosi maksymalnie 7,4 kW. Aby zwiększyć zasięg elektryczny, akumulator doładowuje się również podczas jazdy w momentach zwalniania i hamowania.
W przypadku samochodu hybrydowego bez możliwości ładowania (full hybrid), akumulator jest ładowany podczas jazdy dzięki energii kinetycznej i silnikowi spalinowemu. Akumulator ładuje się całkowicie autonomicznie podczas faz hamowania i zwalniania. W razie potrzeby możesz również ustawić poziom hamowania rekuperacyjnego.
Zasięg pojazdu hybrydowego plug-in zależy od charakterystyki pojazdu, ale także od warunków użytkowania.
Im większa pojemność akumulatora trakcyjnego (wyrażona w kWh), tym większa możliwość jazdy w 100% na napędzie elektrycznym, ponieważ zasięg elektryczny jest zasadniczo proporcjonalny do tej pojemności. W przypadku technologii hybrydowej typu plug-in Renault, w której akumulator jest ładowany przez podłączenie do sieci, ale także podczas jazdy poprzez odzyskiwanie energii kinetycznej, zasięg w 100% elektryczny zapewniony jest na około 100 km (w cyklu WLTP mieszanym). Aby móc w pełni korzystać ze swojego pojazdu i oszczędzać paliwo, trzeba go ładować tak często, jak to możliwe.
Całkowity zasięg samochodu hybrydowego plug-in jest większy niż samochodu benzynowego, ponieważ możliwe jest zamienne wykorzystywanie różnych źródeł energii. W mieście, gdzie pałeczkę przejmują silniki elektryczne, silnik spalinowy jest używany w niewielkim stopniu lub wcale, co prowadzi do oszczędności paliwa. Na autostradzie, nawet gdy akumulator trakcyjny jest rozładowany, możesz korzystać z napędu w pełni hybrydowego, (działającego jak klasyczna hybryda) aby zoptymalizować zużycie paliwa.
poznaj również