technologia pojazdu elektrycznego i komponenty silnika
Bez cylindra, bez tłoka i bez spalin… silnik samochodu elektrycznego zbudowany jest w oparciu o zespół części służących do zamiany energii elektrycznej na energię mechaniczną.
Silnik wykorzystuje prąd do generowania pola magnetycznego w nieruchomej części maszyny (stojan), które przemieszczając się, wprawi w ruch część obrotową (wirnik), napędzając w ten sposób koła pojazdu.
Renault od ponad 10 lat dostosowuje tę technologię do dzisiejszych i przyszłych wyzwań związanych z mobilnością, skupiając się na wiedzy specjalistycznej i produkcji we Francji.
Poznaj poniżej komponenty samochodu elektrycznego.
platforma CMF-EV Renault Megane E-Tech 100% electric
Platforma CMF-EV została wyposażona w ultrapłaski akumulator 60 kWh oraz kompaktowy silnik elektryczny o mocy 160 kW. Zwinność i przestrzeń w pojeździe zostały maksymalnie poprawione dzięki całkowicie płaskiej podłodze, bardzo nisko położonemu środkowi ciężkości, optymalnemu rozkładowi masy i zwiększonemu rozstawowi osi.
jakie zalety?
Renault E-Tech 100% electric to innowacyjna technologia, oferująca wyjątkowe i intuicyjne wrażenia z jazdy.
wizja Renault jutra
Renault pracuje nad poprawą wydajności naszych silników elektrycznych. Chcemy poprawiać ich wydajność, aby zmniejszyć zużycie i zwiększyć zasięg. Planujemy również zwiększyć produkcję we francuskich zakładach Douai i Cléon.
Główna różnica między samochodem elektrycznym a samochodem hybrydowym tkwi w silniku i akumulatorach.
Samochód elektryczny wyposażony jest w specjalny silnik zasilany wyłącznie energią elektryczną z akumulatora.
Samochód hybrydowy posiada silnik spalinowy, połączony z 1 lub 2 silnikami elektrycznymi.
Tak. W rzeczywistości silniki obecnych samochodów elektrycznych są potencjalnie tak mocne, jak silniki spalinowe. Lepsze zwiększanie prędkości przy ruszaniu zapewnia szybsze i płynniejsze przyspieszenia.
Nie wszystkie samochody elektryczne mają taki sam bilans mocy; wszystko zależy od wielkości silnika i pojemności akumulatora. Moc zależy zatem od osiągów właściwych dla każdego modelu pojazdu elektrycznego.
Główną cechą charakterystyczną samochodu elektrycznego jest jego silnik.
Jest to silnik elektryczny, a nie spalinowy, nie jest więc zasilany benzyną czy olejem napędowym, ale energią elektryczną z akumulatora znajdującego się wewnątrz pojazdu.
Jego moc i zasięg różnią się w zależności od modelu, na przykład Renault Megane E-Tech 100% electric może osiągnąć moc do 220 KM i zasięg do 450 km (standard WLTP).
Inne ważne cechy:
poznaj również