po prostu ładuj
Ładowanie samochodu hybrydowego plug-in jest bardzo proste: wystarczy podłączyć go do sieci elektrycznej.
Nasze pojazdy można podłączać do gniazd lub punktów ładowania AC (prąd zmienny). Moc ładowania będzie ograniczona zgodnie z charakterystyką Twojego samochodu.
Dodatkowo, dzięki hamowaniu rekuperacyjnemu, akumulator doładuje się podczas jazdy.
jakie są opcje ładowania pojazdu plug-in hybrid?
w domu lub w pracy
Samochód można naładować z gniazdka domowego, gniazda wzmocnionego lub wallboxa. Oprócz gniazdka domowego, dwa pozostałe wymagają specjalnej instalacji, lecz ich zaletą jest szybkie ładowanie.
na trasie
Ładowanie publiczne jest możliwe we wszystkich miejscach wyposażonych w punkty ładowania prądem zmiennym: centra handlowe, salony samochodowe, sieci carsharingu, parkingi publiczne...
kabel do ładowania z domowego gniazda lub publicznego punktu ładowania
Ten kabel do ładowania pozwala na ładowanie pojazdu plug-in hybrid wyłącznie w dedykowanym punkcie ładowania o mocy od 3,7 kW do 22 kW. Zamów rozwiązanie do ładowania w sieci Renault, a ekspert zainstaluje je przed dostarczeniem Twojego Renault Rafale.
kabel do ładowania z gniazdka domowego
Używany okazjonalnie, pozwala naładować samochód plug-in hybrid ze standardowego domowego gniazda lub ze wzmocnionego gniazda domowego.
* moc ładowarki pokładowej pojazdu ograniczona jest do 7,4 kW, można ją podłączyć do punktów publicznych (z wyjątkiem stacji szybkiego ładowania DC), ale ładowanie będzie ograniczone do maksymalnej mocy pojazdu. Naładowanie pełne lub do 80% zawsze będzie trwało od 3 do 5 godzin.
ładowanie w punkcie ładowania prądem zmiennym od 3,7 kW do 22 kW
Idealne do bezpiecznego stosowania na co dzień.
Możesz ładować swój pojazd w punktach ładowania prądem zmiennym do 22 kW (wykluczając punkty szybkiego ładowania prądem stałym), ale ładowanie będzie ograniczone do maksymalnej mocy akceptowanej przez Twój samochód, tj. 7,4 kW.
ładowanie z gniazda wzmocnionego lub standardowego
Jeśli nie masz dostępu do dedykowanego sprzętu (na przykład punktu ładowania), wzmocnione gniazdo jest zaprojektowane tak, aby bezpiecznie dostarczyć do 3,7 kW (16A). ładowanie potrwa od 5 do 6 godzin.
Inną opcją jest standardowe gniazdo oferujące moc 2,3 kW (10 A).
ciesz się jazdą w trybie elektrycznym pojazdem E-Tech plug-in hybrid
ładowanie, które zmienia wszystko
Codzienne ładowanie akumulatora do 100% pozwoli znacznie ograniczyć zużycie paliwa.
żywotność akumulatora
Akumulator pojazdów hybrydowych plug-in został opracowany w sposób pozwalający na jego codzienne ładowanie do 100%, aby mógł on w pełni spełniać swoją rolę podczas codziennych podróży na napędzie elektrycznym.
Ładowanie jest „wolne”, co oznacza, że akumulatory nie ulegają zniszczeniu.
Nasze akumulatory objęte są gwarancją na 8 lat lub 160 000 km.
mniejsze zużycie paliwa
Zasięg do 105 km (cykl WLTP) przy w pełni naładowanym akumulatorze pozwala zaoszczędzić do 100% paliwa podczas codziennych podróży. Podczas dłuższych podróży można skorzystać ze znacznego obniżenia zużycia paliwa dzięki trybowi hybrydowemu, który przełącza się między napędem spalinowym i elektrycznym, gdy akumulator jest wystarczająco naładowany.
niższa emisja CO₂
Codzienne ładowanie akumulatora pojazdu E-Tech plug-in hybrid zapewnia dłuższe korzystanie z silników elektrycznych. Jeździj na napędzie w 100% elektrycznym do 105 km (w cyklu WLTP) bez emisji CO2 lub szkodliwych dla zdrowia cząstek.
Optymalizuj czas ładowania w domu, korzystając ze wzmocnionego gniazda ładowania lub punktu ładowania.
Aby zachować zasięg, pamiętaj o zdalnym włączeniu wstępnego przygotowania termicznego kabiny w czasie ładowania.
Ładuj, kiedy jest to najtańsze, planując ładowanie za pomocą naszej usługi poprzez My Renault.
czas ładowania naszych pojazdów
typ instalacji | moc punktu ładowania | kabel | czas ładowania | |
---|---|---|---|---|
od 0 do 80% | od 0 do 100% | |||
domowa stacja ładowania | 7,4 kW AC | kabel tryb 3 w opcji | 1 godz. 59 min | 2 godz. 45 min |
wzmocnione gniazdo domowe | 3,7 kW AC | kabel tryb 2 flexi-charger 3,7 kW w opcji | 4 godz. 10 min | 5 godz. 24 min |
standardowe gniazdo domowe | 2,3 kW AC | kabel tryb 2 flexi-charger w standardzie | 6 godz. 38 min | 8 godz. 36 min |
publiczna stacja ładowania | 22 kW AC | kabel tryb 3 w opcji | 1 godz. 59 min | 2 godz. 45 min |
publiczna stacja ładowania | 11 kW AC | kabel tryb 3 w opcji | 4 godz. 10 min | 5 godz. 24 min |
Oczywiście! Pojazd hybrydowy plug-in kontynuuje jazdę nawet po wyczerpaniu akumulatora trakcyjnego (wtedy zachowuje się jak klasyczna hybryda). Akumulator ładuje się podczas jazdy dzięki energii kinetycznej i cieplnej, wytwarzanej przez silnik benzynowy.
Zasięg samochodu hybrydowego jest większy niż samochodu benzynowego, ponieważ można wykorzystywać zamiennie różne źródła energii. W mieście, gdzie pałeczkę przejmują silniki elektryczne, silnik spalinowy jest używany w niewielkim stopniu lub wcale, co logicznie prowadzi do oszczędności paliwa.
A to nie wszystko! W przypadku samochodu hybrydowego plug-in, w którym akumulator ładuje się podczas jazdy, ale także po podłączeniu do punktu ładowania, zasięg w 100% elektryczny jest jeszcze większy: minimum 100 km w cyklu WLTP.
Samochód hybrydowy typu full hybrid ładuje się podczas jazdy: kierowca nie musi nic robić!
Jeżeli natomiast kupisz hybrydę plug-in, zdecydowanie zalecamy codzienne ładowanie baterii poprzez podłączenie do sieci elektrycznej (punkty publiczne; gniazdo domowe itd.). Pozwoli Ci to lepiej wykorzystać zalety hybrydy plug-in (większy zasięg, większa prędkość w trybie elektrycznym, oszczędność paliwa itd.).
Jeśli nie chcesz ręcznie ładować pojazdu, wybierz napęd full hybrid.
Jeśli masz problem z dostępem do gniazda ładowania, nasi doradcy mogą Ci w tym pomóc.
poznaj również