jak działa samochód hybrydowy?

E-Tech full hybrid - działanie - Renault

zasada technologii E-Tech full hybrid

Renault zdecydowało się opracować 2 technologie: technologię E-Tech full hybrid dla pojazdów hybrydowych oraz E-Tech 100% electric dla pojazdów elektrycznych, oferując w ten sposób ekonomiczne i ekologiczne pojazdy łączące przyjemność z jazdy i prostotę na co dzień.

nasze silniki hybrydowe

Nazywane są „hybrydami szeregowymi lub równoległymi”, ponieważ oferują jazdę na napędzie w 100% elektrycznym, hybrydowym (elektrycznym + spalinowym) lub tylko spalinowym.

dwa silniki elektryczne

Dwie technologie łączą dwa silniki elektryczne (rozrusznik-alternator i silnik trakcyjny) z silnikiem spalinowym w celu uzyskania optymalnych osiągów. Technologia hybrydowa typu plug-in obejmuje dodatkowy silnik elektryczny na tylnej osi, oferując jeszcze bardziej komfortowe i dynamiczne wrażenia z jazdy.

technologia na rzecz osiągów

Innowacyjne technologie, w jakie wyposażony jest pojazd, takie jak inteligentna skrzynia biegów, system zarządzania energią, hamowanie rekuperacyjne, umożliwiają naprzemienną lub jednoczesną w razie potrzeby pracę silników. W ten sposób osiągi pojazdu hybrydowego i zużycie paliwa są zoptymalizowane pod kątem maksymalnych osiągów.

dynamiczne przyspieszenie

Silniki E-tech charakteryzują się optymalnymi, dynamicznymi przyspieszeniami, niższą emisją CO2 i mniejszym zużyciem paliwa.

silnik E-Tech full hybrid

Pojazdy E-Tech full hybrid nie muszą być podłączone do zasilania. Ich akumulator ładuje się automatycznie podczas jazdy, optymalizując zużycie paliwa i upraszczając codzienne życie.

E-Tech full hybrid - silniki hybrydowe - Renault
    • silnik benzynowy
      silnik benzynowy

      Silniki spalinowe zostały specjalnie zaprojektowane w celu zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO₂. Wyposażone w filtr cząstek stałych, zapewniają jednocześnie oszczędność, wydajność i osiągi.

    • główny silnik elektryczny
      główny silnik elektryczny

      Zapewnia rozruch pojazdu, jazdę w trybie elektrycznym, napęd kół i ładowanie akumulatora podczas jazdy w fazie hamowania lub zwalniania.

    • dodatkowy silnik elektryczny

      Pełni funkcję rozrusznika i generatora wysokiego napięcia dla akumulatora.

    • inteligentna automatyczna skrzynia biegów multi-mode
      inteligentna automatyczna skrzynia biegów multi-mode

      Ta rewolucyjna skrzynia biegów, w połączeniu z systemem zarządzania energią, zapewnia optymalną wydajność. Posiada łącznie aż 15 trybów jazdy dzięki 2 biegom elektrycznym i 4 biegom spalinowym.

    • elektronika

      System zapewnia ciągły transfer i konwersję prądu zmiennego (AC) na prąd stały (DC) pomiędzy akumulatorem trakcyjnym a silnikiem elektrycznym.

    • akumulator trakcyjny
      akumulator trakcyjny

      Akumulator, który magazynuje energię potrzebną do poruszania się pojazdu i zapewnia jazdę w trybie elektrycznym. Jego wielkość różni się znacznie w zależności od rodzaju silnika: do 2 kWh w przypadku hybrydy bez możliwości ładowania i do 10,4 kWh w przypadku hybrydy plug-in.

silnik hybrydowy typu plug-in

Pojazdy hybrydowe typu plug-in są wyposażone w technologię zbliżoną do tej, jaką można znaleźć w naszych modelach full hybrid. Różnica polega na zwiększonej pojemności akumulatora i możliwości ładowania z gniazda elektrycznego, stąd termin „plug-in” i dodanie drugiego silnika elektrycznego.

silnik hybrydowy typu plug-in Renault
    • silnik

      Jest to silnik hybrydowy podobny do naszego silnika full hybrid, składający się z silnika spalinowego, silnika elektrycznego, elektroniki mocy, wielotrybowej skrzyni biegów i dodatkowego silnika elektrycznego.

    • akumulator trakcyjny

      Akumulator ten magazynuje energię potrzebną do poruszania pojazdem hybrydowym typu plug-in, umożliwiając jazdę w trybie elektrycznym. Dzięki pojemności do 22 kWh oferuje zasięg elektryczny do 105 km.

    • silnik tylny

      Silnik elektryczny zamontowany na tylnej osi zapewnia napęd na cztery koła.

    zarządzanie ładowaniem 

    E-Tech full hybrid - akumulator - Renault

    akumulator pojazdów full hybrid

    Akumulator ładuje się tylko podczas jazdy dzięki energii kinetycznej. Standardowe pojazdy hybrydowe nie wymagają podłączenia, ponieważ posiadają system odzyskiwania energii podczas hamowania i zwalniania. Podczas wykorzystywania napędu spalinowego, silnik ładuje akumulator. To wystarczy, aby w pełni naładować akumulator.

    E-Tech plug-in hybrid - akumulator - Renault

    akumulator pojazdów hybrydowych plug-in

    Akumulator ładuje się głównie poprzez podłączenie pojazdu do gniazda, ale także podczas jazdy. Pojazdy hybrydowe plug-in posiadają gniazdo ładowania, która umożliwia pełne naładowanie akumulatora.

    gama Renault E-Tech full hybrid i E-Tech plug-in hybrid

    E-Tech full hybrid - Renault

    E-Tech full hybrid

    Pojazdy wyposażone w 2 rozruszniki alternatory i 1 silnik spalinowy, które ładują się podczas jazdy i umożliwiają jazdę w 100% na napędzie elektrycznym do 80% czasu (cykl WLTP miejski).

    E-Tech plug-in hybrid - Renault

    E-Tech plug-in hybrid

    Pojazdy wyposażone w 1 silnik spalinowy i 2 silniki elektryczne typu plug-in, pozwalające na przejechanie do 100 km w 100% na napędzie elektrycznym, w trybie mieszanym (cykl WLTP odpowiadający różnym rodzajom dróg).

    Twoje pytania na temat działania samochodów hybrydowych

    poznaj również