zasada technologii E-Tech full hybrid
Renault zdecydowało się opracować 2 technologie: technologię E-Tech full hybrid dla pojazdów hybrydowych oraz E-Tech 100% electric dla pojazdów elektrycznych, oferując w ten sposób ekonomiczne i ekologiczne pojazdy łączące przyjemność z jazdy i prostotę na co dzień.
Nazywane są „hybrydami szeregowymi lub równoległymi”, ponieważ oferują jazdę na napędzie w 100% elektrycznym, hybrydowym (elektrycznym + spalinowym) lub tylko spalinowym.
dwa silniki elektryczne
Dwie technologie łączą dwa silniki elektryczne (rozrusznik-alternator i silnik trakcyjny) z silnikiem spalinowym w celu uzyskania optymalnych osiągów. Technologia hybrydowa typu plug-in obejmuje dodatkowy silnik elektryczny na tylnej osi, oferując jeszcze bardziej komfortowe i dynamiczne wrażenia z jazdy.
technologia na rzecz osiągów
Innowacyjne technologie, w jakie wyposażony jest pojazd, takie jak inteligentna skrzynia biegów, system zarządzania energią, hamowanie rekuperacyjne, umożliwiają naprzemienną lub jednoczesną w razie potrzeby pracę silników. W ten sposób osiągi pojazdu hybrydowego i zużycie paliwa są zoptymalizowane pod kątem maksymalnych osiągów.
dynamiczne przyspieszenie
Silniki E-tech charakteryzują się optymalnymi, dynamicznymi przyspieszeniami, niższą emisją CO2 i mniejszym zużyciem paliwa.
Pojazdy E-Tech full hybrid nie muszą być podłączone do zasilania. Ich akumulator ładuje się automatycznie podczas jazdy, optymalizując zużycie paliwa i upraszczając codzienne życie.
Pojazdy hybrydowe typu plug-in są wyposażone w technologię zbliżoną do tej, jaką można znaleźć w naszych modelach full hybrid. Różnica polega na zwiększonej pojemności akumulatora i możliwości ładowania z gniazda elektrycznego, stąd termin „plug-in” i dodanie drugiego silnika elektrycznego.
akumulator pojazdów full hybrid
Akumulator ładuje się tylko podczas jazdy dzięki energii kinetycznej. Standardowe pojazdy hybrydowe nie wymagają podłączenia, ponieważ posiadają system odzyskiwania energii podczas hamowania i zwalniania. Podczas wykorzystywania napędu spalinowego, silnik ładuje akumulator. To wystarczy, aby w pełni naładować akumulator.
akumulator pojazdów hybrydowych plug-in
Akumulator ładuje się głównie poprzez podłączenie pojazdu do gniazda, ale także podczas jazdy. Pojazdy hybrydowe plug-in posiadają gniazdo ładowania, która umożliwia pełne naładowanie akumulatora.
E-Tech full hybrid
Pojazdy wyposażone w 2 rozruszniki alternatory i 1 silnik spalinowy, które ładują się podczas jazdy i umożliwiają jazdę w 100% na napędzie elektrycznym do 80% czasu (cykl WLTP miejski).
E-Tech plug-in hybrid
Pojazdy wyposażone w 1 silnik spalinowy i 2 silniki elektryczne typu plug-in, pozwalające na przejechanie do 100 km w 100% na napędzie elektrycznym, w trybie mieszanym (cykl WLTP odpowiadający różnym rodzajom dróg).
Wybór napędu elektrycznego, hybrydowego i spalinowego jest zarządzany automatycznie przez pojazd za pośrednictwem pokładowego systemu elektronicznego. Biorąc pod uwagę trzy kryteria, zapewnia najlepszy kompromis między osiągami a zużyciem paliwa:
Zasadniczo w fazie ruszania, po ustabilizowaniu jazdy i przy zwykłym przyspieszaniu samochód hybrydowy wykorzystuje tylko silnik elektryczny. Jeśli na pedał przyspieszenia wywierany jest większy nacisk, jeśli warunki terenu wymagają większej mocy (na przykład ostry podjazd) lub jeśli akumulator nie jest już wystarczająco naładowany, pojazd przełącza się na silnik spalinowy. W zależności od sytuacji silnik spalinowy wspomoże silnik elektryczny (napęd hybrydowy) lub całkowicie go zastąpi (napęd spalinowy).
Nie, to niemożliwe.
Samochód hybrydowy kontynuuje jazdę nawet po rozładowaniu akumulatora trakcyjnego dzięki silnikowi spalinowemu. Natomiast odwrotna sytuacja jest niemożliwa: napędy hybrydowy i elektryczny są po to, aby działać naprzemiennie z trybem spalinowym, ale nie mogą go całkowicie zastąpić. Jeśli w samochodzie hybrydowym zabraknie benzyny, inne napędy mogą przejąć kontrolę tylko na krótko zanim skończy się paliwo.
Akumulator elektryczny nie jest używany przez cały czas, ponieważ pojazd podczas jazdy wykorzystuje również silnik spalinowy. Zużycie akumulatora jest zatem bardzo stopniowe i nie powoduje utraty wymaganej pojemności, co wpłynęłoby na działanie pojazdu.
Ponadto, jeśli będziemy chronić akumulator przed ekstremalnymi temperaturami, szczególnie niskimi, może on dotrwać do końca życia pojazdu hybrydowego.
Akumulator trakcyjny samochodu hybrydowego Renault objęty jest gwarancją na 8 lat lub 160 000 km.
poznaj również