JAK DZIAŁA SILNIK ELEKTRYCZNY?

E-Tech 100% electric - silnik - Renault

technologia pojazdu elektrycznego i komponenty silnika

Bez cylindra, bez tłoka i bez spalin… silnik samochodu elektrycznego zbudowany jest w oparciu o zespół części służących do zamiany energii elektrycznej na energię mechaniczną.

Silnik wykorzystuje prąd do generowania pola magnetycznego w nieruchomej części maszyny (stojan), które przemieszczając się, wprawi w ruch część obrotową (wirnik), napędzając w ten sposób koła pojazdu.

Renault od ponad 10 lat dostosowuje tę technologię do dzisiejszych i przyszłych wyzwań związanych z mobilnością, skupiając się na wiedzy specjalistycznej i produkcji we Francji.

jak działa silnik Renault E-Tech 100% electric?

Poznaj poniżej komponenty samochodu elektrycznego.

E-Tech 100% electric - działanie silnika - Renault
    • akumulator
      akumulator

      Główny element pojazdu elektrycznego, znajdujący się pod podłogą akumulator, magazynuje energię potrzebną do jazdy, zapewnia zasięg i ładuje się, gdy pojazd jest podłączony do punktu ładowania lub domowego gniazdka. Dzięki temu pojazd nie wymaga paliwa.

    • system ładowania
      system ładowania

      Dzięki różnym opcjom ładowania pokładowa ładowarka samochodu elektrycznego zapewnia wszechstronność i kompatybilność z różnymi istniejącymi sieciami (publicznymi i prywatnymi): 7,4 kW prądu zmiennego jednofazowego, do 22 kW prądu zmiennego trójfazowego, do 130 kW prądu stałego w przypadku stacji szybkiego ładowania. Gniazdo ładowania (lub port ładowania) w standardzie europejskim CCS*, znajdujące się w pojeździe, jest zasłonięte klapką. * CCS: Combined Charging System

    • zespół napędowy
      zespół napędowy

      Składa się z silnika i przekładni, które zapewniają napęd pojazdu, przekształcając energię elektryczną w energię mechaniczną, która jest przekazywana do kół. Nasz silnik synchroniczny wzbudzany zewnętrznie (EESM) gwarantuje doskonały stosunek mocy do wielkości przy wysokiej sprawności wynoszącej 91%. Dzięki swojej budowie z uzwojonym wirnikiem nie posiada magnesu stałego i nie potrzebuje metali ziem rzadkich. Przekładnia o szerokim zakresie pracy gwarantuje liniowość i komfort jazdy przy wszystkich prędkościach.

    • elektronika mocy
      elektronika mocy

      Podczas jazdy system zapewnia ciągły transfer i konwersję prądu zmiennego (AC) na prąd stały (DC) energii elektrycznej pomiędzy akumulatorem trakcyjnym a silnikiem elektrycznym. I odwrotnie, w fazach hamowania lub zwalniania falownik bierze udział w magazynowaniu w akumulatorze energii kinetycznej odzyskanej przez silnik.

silniki Renault E-Tech 100% electric

Megane E-Tech 100% electric – Renault

platforma CMF-EV Renault Megane E-Tech 100% electric

Platforma CMF-EV została wyposażona w ultrapłaski akumulator 60 kWh oraz kompaktowy silnik elektryczny o mocy 160 kW. Zwinność i przestrzeń w pojeździe zostały maksymalnie poprawione dzięki całkowicie płaskiej podłodze, bardzo nisko położonemu środkowi ciężkości, optymalnemu rozkładowi masy i zwiększonemu rozstawowi osi.

E-Tech 100% electric - zalety - Renault

jakie zalety?

Renault E-Tech 100% electric to innowacyjna technologia, oferująca wyjątkowe i intuicyjne wrażenia z jazdy.

  • Do 300 km WLTP (akumulator 40 kWh) lub 450 km WLTP (akumulator 60 kWh);
  • Wszechstronne rozwiązania ładowania: AC 7 kW, AC 22 kW, DC 130 kW;
  • Pompa ciepła i nowy inteligentny system odzyskiwania energii dla maksymalizacji ogólnej wydajności, a tym samym zasięgu;
  • Zdolność holowania (900 kg z przyczepą z hamulcem, 750 kg bez hamulca) i ładowność bagażnika dachowego (80 kg).
E-Tech 100% electric - wizja - Renault

wizja Renault jutra

Renault pracuje nad poprawą wydajności naszych silników elektrycznych. Chcemy poprawiać ich wydajność, aby zmniejszyć zużycie i zwiększyć zasięg. Planujemy również zwiększyć produkcję we francuskich zakładach Douai i Cléon.

Twoje pytania na temat silników elektrycznych

poznaj również