akumulator litowo-jonowy
Akumulator litowo-jonowy stanowi dziś referencyjną technologię dla samochodów elektrycznych.
Renault zdecydował się wyposażyć w nią swoje pojazdy E-Tech 100% electric, ponieważ zapewnia ona najlepsze korzyści i kompromis techniczny dla klienta:
Akumulator trakcyjny to główny element pojazdu elektrycznego, dlatego został zaprojektowany i wyprodukowany z największą starannością. Naszym celem jest zmniejszenie jego wymiarów przy jednoczesnym zapewnieniu optymalnej wydajności.
Akumulator składa się z kilku elementów zapewniających jego działanie:
Należy pamiętać, że jedynie ogniwa i moduły są opracowywane wraz z naszymi partnerami. Pozostałe elementy akumulatora są produkowane przez Renault. Gwarancja jakości i spełnienia Twoich potrzeb.
Akumulator litowo-jonowy jest komponentem, który zamienia energię chemiczną w energię elektryczną. Jest to możliwe dzięki reakcji chemicznej zachodzącej między 2 elektrodami w ogniwach, jednej dodatniej (katoda), drugiej ujemnej (anoda), zanurzonymi w elektrolicie.
Gdy akumulator zasila samochód, nagromadzone elektrony są uwalniane w postaci stałego strumienia energii, który przepływa przez sieć pojazdu, między anodą a katodą w celu zasilania silnika elektrycznego.
I odwrotnie, gdy akumulator odzyskuje energię przekazywaną przez ładowarkę lub hamowanie rekuperacyjne, elektrony wracają na swoje pierwotne miejsce.
pojemność
Pojemność baterii wyrażana jest w kilowatogodzinach (kWh). Nie należy jej mylić z chwilową mocą silnika elektrycznego lub ładowania, wyrażoną w kilowatach (kW).
Można ją porównać z pojazdami spalinowymi: zbiornik paliwa, którego pojemność wyrażona jest w litrach (l) oraz moc silnika wyrażona w koniach mechanicznych (KM).
zasięg
Zależy głównie od pojemności akumulatora, im jest ona większa, tym więcej kilometrów może przejechać pojazd.
Jednak na zasięg pojazdu elektrycznego mają wpływ również inne czynniki: masa pojazdu, styl jazdy i warunki pogodowe.
przykład Renault Megane E-Tech 100% electric
Renault Megane E-Tech 100% electric: 60 kWh zmagazynowanych w akumulatorze o grubości 11 cm, zapewniając zasięg do 450 km WLTP na jednym ładowaniu.
Nasze pojazdy mają różny zasięg, poznaj naszą gamę Renault E-Tech 100% electric.
zdolność ładowania
Główną rolą akumulatora jest zapewnienie magazynowania energii i jej redystrybucji oraz zapewnienie zasięgu pojazdu elektrycznego. Przy jego projektowaniu bierzemy pod uwagę jego zdolność ładowania, czyli zdolność do szybkiego poboru dostarczonej mocy (kW) niezależnie od rodzaju ładowania.
czas ładowania
Akumulatory naszych pojazdów E-Tech zostały zaprojektowane tak, aby zagwarantować najlepszy kompromis między zmagazynowaną energią a czasem ładowania. Idealny do użycia na autostradzie lub do skutecznego odzyskiwania energii podczas ultraszybkiego ładowania.
Z Renault Megane E-Tech 100% electric, odzyskasz do 200 km zasięgu w 30 minut. Zapewnia dużą wszechstronność ładowania do 22 kW w sieci prądu zmiennego i do 130 kW w maksymalnym szczycie na stacji szybkiego ładowania w sieci prądu stałego.
warunki zewnętrzne
Warunki zewnętrzne również mają wpływ na akumulator. Aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie pojazdu, regulujemy temperatury pracy za pomocą naszego systemu chłodzenia, wbudowanego w akumulator. A dzięki naszemu systemowi pokładowemu openR link z Google Maps, gdy zbliżamy się do zaprogramowanej stacji ładowania, podgrzewamy akumulator, aby zoptymalizować moc ładowania*
*w zależności od modelu i wersji
wiedza fachowa i gwarancja jakości Renault
Renault zyskał ponad dziesięcioletnie doświadczenie od czasu sprzedaży pierwszego Renault Zoe. Dzięki temu posiadamy doskonałą wiedzę i kontrolę nad starzeniem się baterii. Nasze know-how i nasze zaangażowanie są gwarancją.
gwarancja na akumulator
Nasze samochody Renault E-Tech 100% electric wyposażone są w akumulatory, których gwarancja wynosi 8 lat lub 160 000 km (w zależności od tego, który termin upłynie wcześniej). Należy pamiętać, że jak każde urządzenie elektroniczne wyposażone w baterię, również akumulator ulega naturalnej degradacji. W naszych nowych modelach gwarantujemy utrzymanie co najmniej 70% początkowej pojemności akumulatora w okresie gwarancyjnym.
Dla Renault bezpieczeństwo jej pojazdów elektrycznych jest priorytetem. Renault jest jedynym producentem, który włączył do swoich zespołów strażaka i ściśle współpracuje z ekspertami z dziedziny bezpieczeństwa trzeciorzędnego, aby poprawić Twoje bezpieczeństwo, wprowadzając np. dwie ważne innowacje:
Fireman Access
Fireman Access umożliwia strażakom bezpośredni dostęp do środka akumulatora, jeśli pożar tam dotrze, skracając czas interwencji do zaledwie 5 minut.
SD Switch
W przypadku interwencji strażaków (z wyjątkiem pożaru) akumulator może zostać natychmiast odłączony od sieci elektrycznej dzięki innowacji SD Switch, co ochroni ich przed ewentualnym porażeniem prądem.
Gdy akumulatory osiągną koniec swojego pierwszego okresu eksploatacji, tj. od 10 do 15 lat lub gdy ich pojemność ładowania spadnie poniżej 70%, można je wymienić.
Po tym czasie rozpoczyna się ich drugie życie i mogą być używane na przykład do magazynowania energii odnawialnej lub do innych, mniej obciążających, mobilnych zastosowań . Gdy drugie życie dobiegnie końca, można je poddać recyklingowi.
poznaj również