Poznaj wszystkie rozwiązania dotyczące ładowania Twojego Renault 4 E-Tech electric. Łatwe ładowanie w domu poprzez specjalny punkt ładowania, wzmocnione lub standardowe gniazdo. Na autostradzie skorzystaj z szybkiego ładowania, aby osiągnąć 80% zasięgu w zaledwie kilka minut. Dzięki licznym publicznym punktom ładowania w Europie można szybko odzyskać 50% zasięgu, korzystając z ładowarki pokładowej 11 kW.
rozwiązanie dotyczące ładowania w swoim domu
Ładuj Renault 4 w swoim domu w prosty sposób poprzez stację ładowania, wzmocnione gniazdo lub standardowe gniazdo prądowe. Dzięki podpisanej umowie z naszym partnerem mobilności, zainstalujesz odpowiedni punkt ładowania i otrzymasz pomoc w zakupie swojego Renault 4 E-Tech electric bezpośrednio w salonie. Zapytaj o pełną ofertę możliwości swojego dealera Renault.
planuj ładowanie z domu za pomocą My Renault
Za pomocą aplikacji My Renault można zdalnie zarządzać ładowaniem akumulatora Renault 4: programować sesje poza godzinami szczytu, monitorować stan naładowania w czasie rzeczywistym, regulować temperaturę przed wyruszeniem w drogę i lokalizować punkty ładowania. Korzystaj z usług online i monitoruj przeglądy techniczne w celu uproszczenia użytkowania samochodu w 100% elektrycznego.
wyszukaj punkt ładowania w openR link
W Renault 4, dzięki systemowi openR link, łatwo zlokalizujesz najbliższe punkty ładowania. Ta praktyczna funkcja umożliwia planowanie podróży poprzez wyszukiwanie dostępnych punktów ładowania. Korzystaj z uproszczonego i zoptymalizowanego ładowania podczas podróży samochodem elektrycznym.
Zasięg podany dla jazdy w mieście, poza miastem i na autostradzie obliczono na podstawie średnich prędkości zarejestrowanych w Europie, z uwzględnieniem faz zwalniania i przyspieszania typowych dla jazdy w rzeczywistych warunkach: około 20 km/h w mieście, 60 km/h poza miastem i 110 km/h na autostradzie.
* Maksymalny zasięg w najkorzystniejszej wersji cyklu homologacyjnego WLTP. WLTP: Światowa zharmonizowana procedura badania pojazdów lekkich (Worldwide harmonised Light vehicle Test Procedure). Ten nowy protokół, obowiązujący na całym świcie, ma na celu określenie emisji i zużycia paliwa przez pojazdy spalinowe, a także zasięgu pojazdów elektrycznych, przy jednoczesnym zbliżeniu do warunków codziennego użytkowania. Dane dotyczące zasięgu są wyrażone w cyklu mieszanym (wszystkie rodzaje dróg) i w cyklu miejskim (głównie przy niskich prędkościach). Więcej informacji można znaleźć na stronie https://www.renault.fr/wltp.html
** Rzeczywisty zasięg szacowany w zależności od warunków jazdy (rodzaj drogi, temperatura zewnętrzna). Zasięg ten może się różnić w zależności od stylu jazdy i warunków pogodowych
Możliwość ładowania z określonych infrastruktur ładowania i wysokich mocy (np. szybkich ładowarek o bardzo krótkim czasie ładowania) zależy od poziomu wyposażenia pojazdu. Przejdź do konfiguratora, aby wybrać najlepszą moc ładowania do Twojego użycia. Czasy ładowania zostały zmierzone w optymalnej temperaturze i warunkach działania.
*Jak czytać te dane: jest to zasięg, który można odzyskać w zależności od początkowego poziomu naładowania akumulatora, żądanego poziomu naładowania i pojemności akumulatora. Następnie można wizualnie powiązać ten odzyskany zasięg z czasem ładowania pokazanymi powyżej. Dane oparte na procedurze homologacyjnej, zebrane w optymalnych warunkach temperatury i ładowania.
¹ typowe trasy obliczone na podstawie rzeczywistego zasięgu samochodu, w oparciu o warunki jazdy: rodzaj drogi, warunki pogodowe (25°C latem i 5°C zimą) oraz w 100% naładowany akumulator na początku podróży. Całkowity czas podróży obejmuje czas ładowania na stacjach szybkiego ładowania DC.
¹ typowe trasy obliczone na podstawie rzeczywistego zasięgu samochodu, w oparciu o warunki jazdy: rodzaj drogi, warunki pogodowe (25°C latem i 5°C zimą) oraz w pełni naładowany akumulator na początku podróży. Całkowity czas podróży obejmuje czas ładowania na stacjach szybkiego ładowania DC.
¹ typowe trasy obliczone na podstawie rzeczywistego zasięgu samochodu, w oparciu o warunki jazdy: rodzaj drogi, warunki pogodowe (25°C latem i 5°C zimą) oraz w pełni naładowany akumulator na początku podróży. Całkowity czas podróży obejmuje czas ładowania na stacjach szybkiego ładowania DC.
² zaleca się zrobienie przerwy po 2 godzinach jazdy.
¹ typowe trasy obliczone na podstawie rzeczywistego zasięgu samochodu, w oparciu o warunki jazdy: rodzaj drogi, warunki pogodowe (25°C latem i 5°C zimą) oraz w pełni naładowany akumulator na początku podróży. Całkowity czas podróży obejmuje czas ładowania na stacjach szybkiego ładowania DC.
Renault 4 wyposażone jest w kabel typu 2, który może być używany w domowych, biurowych i publicznych stacjach ładowania, dzięki czemu możesz ładować samochód w każdej sytuacji. Inne kable dostępne są w opcji.
typ instalacji | moc punktu ładowania | moc ładowarki samochodu | kabel | zalecany zakres ładowania akumulatora | akumulator comfort range (52kWh) |
---|---|---|---|---|---|
publiczny punkt szybkiego ładowania (DC) | 100 kW | 100 kW DC¹ | kabel zintegrowany z punktem ładowania |
15-80% |
30 min |
publiczny lub domowy punkt ładowania | 22 kW | 11 kW AC | dostępny kabel typu 2 (instalacja trójfazowa) | 15-80% |
3 h 13 min |
7,4 kW | 15-80% | 5 h 11 min | |||
wzmocnione gniazdo domowe |
3,7 kW |
11 kW AC |
Kabel flexicharger proponowany w opcji (instalacja jednofazowa) |
15-80% |
9 h 48 min |
¹ w przypadku akumulatora comfort range maksymalna moc szczytowa wynosi 130 kW. W przypadku akumulatora o dużym zasięgu maksymalna moc szczytowa wynosi 150 kW. Przypominamy, że podczas ładowania DC, moc nie jest liniowa i zmienia się w zależności od stanu naładowania i temperatury akumulatora.
Dzięki funkcji power to object, ładowaniu dwukierunkowemu V2L, możesz wykorzystać akumulator Renault 4 do zasilania różnych urządzeń zewnętrznych i sprzętu, takiego jak rower elektryczny. Ta funkcja zamienia samochód w mobilne źródło energii, idealne do aktywności na świeżym powietrzu lub w sytuacjach, w których potrzebujesz zasilania awaryjnego.
Domowe i publiczne punkty ładowania wykorzystują prąd zmienny (AC), podczas gdy punkty szybkiego ładowania, często zlokalizowane na autostradach, dostarczają prąd stały (DC).
Ponieważ akumulator pojazdu działa na prąd stały, ładowarka pokładowa przekształca prąd zmienny w prąd stały, gdy samochód jest podłączony do standardowego punktu.
W domu wystarczy zainstalować wzmocnione gniazdo lub punkt ładowania, aby naładować pojazd za pomocą dostarczonego kabla typu 2. Okazjonalnie można także naładować samochód z domowego gniazda za pomocą kabla Flexicharger dostępnego w opcji.
Domowy punkt ładowania może być jednofazowy o mocy 7,4 kW AC lub trójfazowy o mocy 11 kW AC. Odpowiednimi kablami są kable typu 2 lub Flexicharger, przy czym te ostatnie są przeznaczone do wzmocnionych gniazd domowych.
Kontaktując się z dealerem Renault, możesz skorzystać z wiedzy Mobilize Power Solutions, aby wybrać rozwiązanie do ładowania najlepiej dostosowane do Twoich potrzeb i pojazdu. Sprzedawca pomoże zainstalować i wytłumaczy jak korzystać z punktu ładowania. Punkt ładowania należy zamówić jednocześnie z samochodem elektrycznym.