Renault 5 Turbo 3E uosabia absolutną sportową pasję. Najmocniejszy i najbardziej wydajny model w historii marki*.
*oczekiwanie na homologację
Renault 5 Turbo 3ERenault 5 Turbo 1980 |
silnik | 2 silniki elektryczne między tylnymi kołami4-cylindrowy silnik benzynowy turbo, umieszczony centralnie z tyłu, 5-biegowa ręczna skrzynia biegów |
---|---|
napęd | na tylne kołana tylne koła |
moc maksymalna | 540 KM (400 kW)*160 KM przy 6 000 obr./min |
maksymalny moment | 4800 Nm*206 Nm |
stosunek masy do mocy | 2,7 kg/KM6 kg/KM |
platforma | dostosowana do indywidualnych potrzeboparta na Renault 5 |
długość | 4,08 m3,66 m |
---|---|
szerokość | 2,03 m1,75 m |
wysokość | 1,38 m1,32 m |
rozstaw osi | 2,57 m2,43 m |
masa własna (pojazdu gotowego do jazdy) | 1450 kg*970 kg |
stosunek masy do mocy | 2,7 kg/KM6 kg/KM |
od 0 do 100 km/h | mniej niż 3,5 s*6,9 s |
---|---|
od 0 do 200 km/h | mniej niż 9 s*/ |
od 80 do 120 km/h | mniej niż 2 s*/ |
400 m | mniej niż 11 s*15 s |
1000 m | mniej niż 20 s*27,8 s |
prędkość maksymalna | 270 km/h*ponad 200 km/h |
szacunkowy zasięg zgodnie z WLTP | ponad 400 km*/ |
---|---|
moc ładowania AC | 11 kW/ |
moc ładowania DC | do 350 kW/ |
czas ładowania DC od 15 do 80% | 15 min* w punkcie 300kW DC/ |
napięcie | 800 V/ |
pojemność akumulatora (użytkowa) | 70 kWh/ |
etykieta ekologiczna | 0/ |
*specyfikacja techniczna może ulec zmianie do czasu homologacji pojazdu
sportowy charakter do potęgi
Podwójny silnik elektryczny rozwija moc 540 KM (400 kW) i pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w mniej niż 3,5 sekundy, z prędkością maksymalną 270 km/h na torze. Duch turbo powraca z radykalnymi osiągami.
potężny moment obrotowy dostępny bezzwłocznie
Dwa silniki napędzające tylne koła generują łączny moment obrotowy 4800 Nm, dostępny natychmiast, zapewniając błyskawiczne i ciągłe przyspieszenie. Specjalne opony zamontowane na 20-calowych felgach zapewniają doskonałą przyczepność. Jeszcze bardziej radykalny przycisk „overtake” na kierownicy uruchamia dodatkowe zasoby mocy podczas wyprzedzania.
innowacyjna technologia silniki-koła
Umieszczając każdy z dwóch silników w tylnych kołach, cała ich moc jest wykorzystywana bez strat, co zapewnia optymalną reaktywność i lepszą efektywność energetyczną. Technika ta redukuje liczbę części i wagę, poprawiając w ten sposób zwinność, osiągi i zasięg Renault 5 Turbo 3E. Możliwość kontrolowania rozdziału momentu obrotowego na każde koło zapewnia optymalną kontrolę trakcji, przyczepność i zwinność.
wyjątkowa konstrukcja
Konstrukcja nośna z włókna węglowego łączy lekkość i sztywność, w konstrukcji o spektakularnym stosunku długości do szerokości wynoszącym 2 (4,08 m długości na 2,03 m szerokości). Renault 5 Turbo 3E jest tak samo szerokie jak supersamochód, ale krótsze o kilkadziesiąt centymetrów, co może przysporzyć mu miano mini-supersamochodu.
jazda pełna wrażeń
Przy masie własnej 1450 kg i mocy 540 KM na tylnych kołach, Renault 5 Turbo 3E oferuje wyjątkowy stosunek mocy do masy wynoszący 2,7 kg/KM. Rozstaw osi 2,57 m i obniżony środek ciężkości dzięki akumulatorowi w podłodze zapewniają maksymalną zwinność.
prowadzenie w zależności od potrzeb
Dostępnych jest kilka trybów jazdy. Na torze tryb „race”1 i funkcja „drift assist”2 w połączeniu z rajdowym hamulcem ręcznym pozwalają na jazdę w poślizgu w ostrych zakrętach. Na drodze zachowanie pojazdu można dostosować między komfortem a dynamiką za pomocą trybów „normal”, „sport” i „snow”3.
1wyścig
2poślizg kontrolowany, z 3 poziomami wspomagania
3śnieg
wyjątkowa platforma
Najlepsze kompetencje i know-how Renault Group są zaangażowane w rozwój Renault 5 Turbo 3E. Aluminiowa platforma została opracowana specjalnie przez inżynierów Alpine Cars, aby była jak najlżejsza i zapewniła mu maksymalną zwinność.
dostępny zasięg
Akumulator o pojemności 70 kWh umieszczony pod podłogą zapewnia szacowany zasięg WLTP ponad 400 km* na drodze i fenomenalną moc na torze. Osiągi na wysokim poziomie w każdych warunkach.
* specyfikacja techniczna może ulec zmianie do czasu homologacji pojazdu
superszybkie ładowanie
Akumulator obsługuje ultraszybkie ładowanie dzięki infrastrukturze 800 V i mocy do 350 kW DC. Wystarczy 15 minut, aby naładować akumulator od 15% do 80%.