2 - HOSTING
4 - WARUNKI DOSTĘPU DO PLATFORMY
5 - POJAZDY DOSTĘPNE NA PLATFORMIE
6 - SWOBODA W WYBORZE DEALERÓW
7 - DOSTĘPNOŚĆ USŁUG PLATFORMY
8 - UMOWA O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ I ODSTĄPIENIE OD NIEJ
10 - POUFNOŚĆ
12 - PRAWIDŁOWE KORZYSTANIE Z PLATFORMY
13 - ZASADY PONOSZENIA ODPOWIEDZIALNOŚCI
14 - SIŁA WYŻSZA
15 - ZMIANY OW
16 - POWIADOMIENIA
17 - PRAWO WŁAŚCIWE
18 - MEDIACJE
19 - JURYSDYKCJA
20 - REKLAMACJE
Witryna odreki.renault.pl (dalej zwane “Platforma”) została utworzona w celu ułatwienia kontaktu pomiędzy dealerami (dalej zwanych „Dealerami”), którzy chcą publikować ogłoszenia online o pojazdach dostępnych w swoim asortymencie marki RENAULT (dalej zwane „Pojazdami”) dla klientów końcowych (dalej zwanych „Klientami”), zgodnie z niniejszymi Ogólnymi Warunkami (dalej zwanych „OW”) oraz według ścieżek klientów online skonfigurowanych na Platformie.
Platforma jest zarządzana przez Renault Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-674) przy ulicy ul. Marynarska 13, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000121892, dla której dokumentację rejestrową prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy, o kapitale zakładowym w wysokości 4 773 000 PLN, numerze BDO: 000042761, Regon 012580005, NIP 526-020-59-83, adres e-mail: kontakt.klient@renault.com.pl
Usługi Platformy są dostępne na: odreki.renault.pl
OW są dostępne w każdym czasie na stronie internetowej Platformy w formie, która umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści OW za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient oraz umożliwia wydruk OW.
RENAULT działa jako pośrednik handlowy w Platformie, która łączy profesjonalistów - Dealerów, oraz Klientów. Rola RENAULT jest czysto techniczna i ogranicza się do ułatwiania kontaktu między Dealerami a Klientami, nie obejmuje zaś nadzoru nad umowami zawieranymi między Dealerami a Klientami. RENAULT w żadnym wypadku nie jest sprzedawcą ani ponownym sprzedawcą (odsprzedawcą) Pojazdów oferowanych na Platformie.
Celem niniejszych Ogólnych Warunków jest określenie warunków dostępu i korzystania z Platformy przez Klientów.
Klientem Platformy może być:
a) osoba prawna,
b) tzw. ułomna osoba prawna, a także
c) osoba fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową lub do osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (dalej jako „Konsument”).
Platforma proponuje nowy bezpieczny kanał marketingowy, dodatkowy do już istniejących kanałów sprzedaży, umożliwiający nawiązanie bezpośredniej relacji handlowej za pośrednictwem środków cyfrowych między Dealerem a Klientem.
W tym celu RENAULT udostępnia Dealerowi oraz Klientom zasoby techniczne i niezbędne środowisko do wystawiania Pojazdów Dealerów online, umożliwiając Klientom konsultowanie ofert Pojazdów dostępnych online od Dealerów, a następnie zawarcie umowy bezpośrednio z fizycznym punktem sprzedaży wskazanym na Platformie. Klient może również uzyskać dostęp do symulacji online oferty finansowania lub leasingu, z której można skorzystać w RCI Banque S.A. Oddział w Polsce lub RCI Leasing Polska sp. z o.o. (dalej jako “RCI”), tj. spółkach zajmującym się świadczeniem usług finansowych, należących do grupy RENAULT.
Dealer potwierdza, że pozostaje zawsze sprzedawcą Pojazdu oferowanego na Platformie, a sprzedaż odbywać się będzie na zasadach określonych w umowie pomiędzy Dealerem a Klientem.
Dostęp do Platformy jest nieodpłatny dla każdego użytkownika strony odreki.renualt.pl i podlega niniejszym OW, które muszą być przestrzegane.
Korzystanie z Platformy wymaga połączenia internetowego, co może być związane z koniecznością poniesienia kosztów połączenia z siecią Internet (opłata za przesyłanie danych), zgodnie ze stawką ustaloną przez operatora sieci dostarczającego tę usługę.
Platforma umożliwia Klientom przeglądanie ofert Pojazdów dostępnych na Platformie.
Pojazdy będą wyświetlane w kolejności opartej na następujących opcjach dostępnych w ustawieniach:
Wiek
o od najstarszego do najnowszego
o od najnowszego do najstarszego
Ceny: cena rosnąco
Trafności: losowo
Klient może zmienić tę domyślną klasyfikację, korzystając z jednej z poniższych opcji:
- Cena rosnąco
- Cena malejąco
- Wiek rosnąco: od najnowszego do najstarszego
- Wiek malejąco: od najstarszego do najnowszego
- Czas dostawy rosnąco
- Bliskość (widoczna, gdy Klient wyszukuje Pojazdów według lokalizacji)
Klienci nie mogą żądać ani wymagać od Dealerów publikowania na Platformie ofert Pojazdów innych niż oferty już opublikowane na Platformie.
W celu uzyskania informacji zwrotnej od Dealera o ofercie wyświetlanej na Platformie Klient musi podać dane osobowe lub – jeśli zapytanie dotyczy finansowania Pojazdu - preferencje finansowe.
Klient może przeglądać lub wybrać Pojazd u wybranego Dealera, ale może także wybrać dowolnego innego Dealera.
Klient nie jest zobowiązany do korzystania z Platformy w celu zamówienia Pojazdu lub zawarcia umowy finansowania.
Dealerzy oraz dostawcy usług finansowania są przedsiębiorcami w rozumieniu Ustawy o Prawach Konsumentów. Dane ww. podmiotów znajdują się na Platformie przy każdej ofercie.
RENAULT zobowiązuje się do podejmowania wszelkich starań w celu zapewnienia dobrej jakości swoich usług. Dostęp do Platformy może być jednak przerwany, zawieszony lub zmodyfikowany na zasadach określonych poniżej.
Prace konserwacyjne niezbędne do utrzymania lub ulepszenia Platformy lub jej usług będą, na ile to możliwe, wcześniej zgłaszane za pośrednictwem komunikatu na stronie głównej Platformy.
Dostępność Platformy może być jednak przerwana w przypadku włamania, ataku hackerskiego, „robaków” lub na żądanie uprawnionych organów publicznych.
RENAULT za pośrednictwem Platformy świadczy na rzecz Klientów usługę formularza kontaktowego (dalej jako „Formularz”) stanowiącą usługę świadczoną drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 344 ze zm.) (dalej jako „UŚUDE”).
Za pośrednictwem Formularza Klient może skontaktować się z wybranym przez siebie Dealerem poprzez przesłanie mu wiadomości z wykorzystaniem Formularza.
Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną, zawierana jest w momencie rozpoczęcia korzystania przez Klienta z Formularza. Umowa ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta wiadomości do Dealera lub zamknięcia strony Platformy zawierającej Formularz.
Umowa zawierana jest w języku polskim.
Na zasadach określonych w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku (Dz. U. z 2020 r, poz. 287 z późn. zm. – dalej jako „Ustawa o Prawach Konsumenta”), Klient będący Konsumentem, ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem wynikających z ww. ustawy, w terminie 14 dni od dnia skorzystania z Formularza.
Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłanie jednoznacznego oświadczenia:
a) pisemnie na adres RENAULT: ul. Marynarska 13, 02-674 Warszawa
lub
b) drogą elektroniczną na adres: kontakt.klient@renault.com.pl
przed upływem ww. terminu.
W celu odstąpienia można wykorzystać formularz odstąpienia, stanowiący załącznik do ww. Ustawy o Prawach Konsumenta, przy czym nie jest to obowiązkowe.
W przypadku odstąpienia przez Klienta będącego Konsumentem od umowy, umowę uważa się za niezawartą.
RENAULT niezwłocznie potwierdzi Klientowi- Konsumentowi otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy poprzez przesłanie wiadomości na adres na e-mail podany w oświadczeniu o odstąpieniu.
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w ramach Platformy jest RENAULT oraz podmioty sieci (Dealerzy), których wykaz i dane kontaktowe dostępne są na stronie pod adresem: www.renault.pl. Współadministratorem danych razem z RENAULT w zakresie zarządzania plikami cookies jest Renault SAS z siedzibą we Francji pod adresem 122-122 bis avenue du Général Leclerc – 92 100 Boulogne-Billancourt.
Dane osobowe będą przetwarzane w celu umożliwienia korzystania z Platformy i Formularza, a także w celach i na zasadach szczegółowo wskazanych w Polityce Prywatności dostępnej na: https://www.renault.pl/polityka-prywatnosc.html oraz zgodnie z Polityką cookies dostępną na: https://www.renault.pl/cookies.html.
Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw w zakresie ochrony danych osobowych, w każdej chwili mogą Państwo przesłać nam swoje żądanie emailem na adres: renault.iod@renault.com.pl lub pocztą na adres: Renault Polska sp. z o.o., 02-674 Warszawa, ul. Marynarska 13. Możemy poprosić Państwa o pewne informacje lub dokumenty celem potwierdzenia tożsamości.
RENAULT wykorzystuje odpowiednie środki techniczne w celu ochrony poufności wszelkich przekazywanych informacji, danych oraz dokonywanych za jej pośrednictwem transakcji, w celu uniknięcia ujawnienia ich osobom trzecim.
Dane te będą traktowane jako ważne i traktowane jako dopuszczalne dowody w sporach między Dealerami i Klientami, jak również między tymi ostatnimi a RENAULT.
Dane te będą przechowywane zgodnie z przepisami prawnymi.
Wszystkie elementy składające się na Platformę (takie jak: teksty, logo, obrazy, elementy graficzne lub dźwiękowe, oprogramowanie, układ, bazy danych, kod źródłowy itp.), a także nazwy firm, znaki towarowe, wzory i znaki rozpoznawcze (dalej „Zawartość”) są chronione prawami własności intelektualnej. Zawartość jest wyłączną własnością RENAULT lub osób trzecich, które autoryzowały jej wykorzystanie.
Klienci korzystają z ograniczonej, niewyłącznej, nieprzenoszalnej, bez prawa do sublicencji, odwoływalnej licencji na korzystanie z Zawartości, wyłącznie w ściśle określonym kontekście korzystania z Platformy, zgodnie z zasadami wskazanymi w niniejszym artykule. Jakiekolwiek inne wykorzystanie całości lub części Zawartości, w szczególności reprodukcja, przedstawienie, adaptacja, modyfikacja, dekompilacja w jakikolwiek sposób i na jakimkolwiek nośniku, włącznie z łączeniem z innymi programami komputerowymi, bez uprzedniej pisemnej zgody RENAULT jest surowo zabronione i stanowi naruszenie.
Klient musi pod każdym pozorem powstrzymywać się od działań i zachowań, które mogą zagrozić działaniu Platformy, w szczególności poprzez zamieszczanie na Platformie nielegalnych informacji lub zawartości, szkodzącym jej reputacji, szkodzącym produktom które Platforma dostarcza lub które mogą zagrażać reputacji i działalności Grupy Renault.
Klientów obowiązuje bezwzględny zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, w tym w korespondencji z RENAULT i Dealerem.
Klienci ponoszą wyłączną odpowiedzialność za informacje/zawartość (włączając w to ich dane osobowe), które przesyłają za pośrednictwem Platformy do Dealera według własnego wyboru.
Dealer jest sprzedawcą Pojazdu oferowanego na Platformie, zaś sprzedaż odbywa się zgodnie z umownymi warunkami określonymi przez Dealera.
RENAULT działa na Platformie w roli pośrednika. Rola RENAULT jest czysto techniczna i ograniczona do zapewnienia kontaktu między Dealerem i Klientem.
RENAULT nie ponosi odpowiedzialności za wykonanie umowy sprzedaży przez Dealera, Pojazdy i ich właściwości, jak i inne działania Dealerów. RENAULT nie ponosi odpowiedzialności za jakość handlową (w tym ich oznakowanie), bezpieczeństwo czy też zgodność z prawem Pojazdów oferowanych przez Dealerów.
RENAULT nie będzie ponosiło odpowiedzialności w następujących przypadkach:
- w przypadku niezastosowania się przez Klienta do Ogólnych Warunków (OW);
- w przypadku wystąpienia siły wyższej.
RENAULT ponosi odpowiedzialność w stosunku do Klientów będących Konsumentami za zgodność usług świadczonych za pomocą Platformy z umową na podstawie Ustawy o Prawach Konsumenta, Kodeksu Cywilnego oraz UŚUDE.
RENAULT, jako dostawca Platformy, ponosi odpowiedzialność za:
a) prawidłowe funkcjonowanie Platformy,
b) umieszczanie w ramach Platformy informacji dla Klientów w związku z funkcjonowaniem Platformy.
Jakiekolwiek wydarzenie o cechach siły wyższej, tj. występujące z przyczyn zewnętrznych, których Strona nie była w stanie przewidzieć ani im zapobiec, będących poza sferą kontroli Strony, w tym w szczególności wydarzenia spowodowane przez wojnę, pożar, powódź oraz inne katastrofy, które powstały bez udziału Stron i mające konsekwencje dla zobowiązań umownych którejkolwiek Strony, nie może ściągnąć na nią odpowiedzialności.
RENAULT zastrzega sobie prawo do zmiany Ogólnych Warunków.
RENAULT poinformuje Klientów o zmianie Ogólnych Warunków na co najmniej 15 dni przed wejściem zmian w życie, poprzez zamieszczenie nowej wersji Ogólnych Warunków na Platformie, wraz z informacją o dokonaniu zmiany oraz terminie zmiany.
Zmiana Ogólnych Warunków może wejść w życie wcześniej niż wskazano powyżej, w przypadku zmian koniecznych do wdrożenia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa lub w przypadku nieprzewidzianego i nieuchronnego zagrożenia wymagającego wprowadzenia zmian w celu zwalczania oszustw, złośliwego oprogramowania, spamu, naruszeń danych lub innych zagrożeń związanych z cyberbezpieczeństwem.
Zmiana OW zostanie przeprowadzona w sposób umożliwiający Klientom uprzednie zapoznanie się i wyrażenie zgody albo rezygnację z dalszego korzystania z Platformy.
Zmiana OW jest możliwa w szczególności w przypadku zmiany obowiązujących przepisów prawnych lub ich wykładni, mających wpływ na treść OW, wydania decyzji sądu lub właściwego organu mających wpływ na treść OW, zmian w funkcjonalnościach Platformy, wprowadzenia nowych lub zmiany dotychczasowych zasad korzystania z Platformy, zmiany danych RENAULT określonych w OW.
Klienci mogą zrezygnować z korzystania z Platformy, w przypadku braku zgody na zmiany wprowadzane w Regulaminie, poprzez faktyczne zaprzestanie korzystania z Platformy.
Klient może dokonać konkretnego i uzasadnionego zgłoszenia za pomocą środków elektronicznych, w celu wskazania obecności na Platformie treści, które uważa za nielegalne. Powiadomienia będą weryfikowane przez RENAULT, który zastrzega sobie prawo do decyzji o akceptacji lub odrzuceniu tej kwalifikacji oraz podjęcia odpowiednich Środków Naprawczych (odpowiednie i proporcjonalne środki, które uznaje się za konieczne, polegające na ograniczeniu dostępu, obniżeniu rangi lub zawieszeniu dostępu do Platformy). Decyzja podjęta przez RENAULT zostanie przekazana skarżącemu, jeśli się zidentyfikował. Jeśli z przyczyn technicznych lub operacyjnych RENAULT nie będzie mogło podjąć bezpośrednich działań, poinformuje o tym skarżącego. Powyższe nie narusza prawa Klienta do złożenia reklamacji na zasadach określonych w Ogólnych Warunkach.
Niniejsze OW oraz wszelkie spory wynikające z realizacji OW, podlegają prawu polskiemu.
W razie wystąpienia spory między Klientem a RENAULT, strony podejmą próbę polubownego rozwiązania sporu (Klient powinien wysłać pisemną reklamację do Działu Obsługi Klienta RENAULT).
W przypadku braku porozumienia, Klient będący Konsumentem posiada możliwość skorzystania z pozasądowych metod rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczenia, w tym:
Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
a. https://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
b. https://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
c. https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
W przypadku sporów związanych z niniejszymi Ogólnymi Warunkami, będą one rozstrzygane przez właściwy sąd, ustalony zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Klienci mogą składać reklamacje z tytułu niewykonania lub nieprawidłowego wykonania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną przez RENAULT.
Reklamacja może być złożona do RENAULT pisemnie na adres siedziby RENAULT lub drogą elektroniczną na adres: kontakt.klient@renault.com.pl , o ile nie stoją temu na przeszkodzie techniczne możliwości.
Zaleca się, by reklamacja zawierała:
o imię i nazwisko oraz adres zamieszkania Klienta;
o określenie przedmiotu reklamacji oraz ewentualnie reklamowanego okresu;
o przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację oraz załączenie wszelkich dokumentów oraz informacji wykazujących zasadność roszczeń reklamacyjnych;
o podpis Klienta albo jego reprezentanta - w przypadku reklamacji złożonej w formie pisemnej. W przypadku gdy reklamacja podpisywana jest przez reprezentanta Klienta, reprezentant ten obowiązany jest wykazać swoje umocowanie przy wykorzystaniu stosownych dokumentów.
Jeśli złożona reklamacja nie zawiera danych niezbędnych do jej rozpatrzenia, RENAULT zwróci się do Klienta o przekazanie informacji uzupełniających. RENAULT może kontaktować się z Klientem w formie elektronicznej na adres e-mail podany przez Klienta, telefonicznej na numer telefonu podany przez Klienta lub pisemnej na adres korespondencyjny podany przez Klienta.
RENAULT udziela odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Odpowiedź zostanie przesłana na adres e-mail lub adres do doręczeń podany w reklamacji.