MIĘDZYNARODOWY SALON SAMOCHODOWY W PARYŻU – „HYDROGEN REVOLUTION IS ON”

  • Dokładnie rok po premierze prototypowej wersji, która odbyła się w październiku 2021 roku, HYVIA prezentuje na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu (17–23 października, Hala 3, Stoisko 1) furgon z napędem wodorowym Renault Master Van H2-TECH w wersji seryjnej, wyprodukowany we Francji i gotowy do jazdy po drogach Europy.
  • Rewolucja napędu wodorowego postępuje, a HYVIA jest już obecna na drogach. HYVIA została niedawno zatwierdzona jako uczestnik Ważnego Projektu o Wspólnym Interesie Europejskim – „Hy2Tech”. Jest to bardzo ważny etap dla przyszłego rozwoju spółki.
  • Trwają pierwsze testy samochodu Master Van H2-TECH z udziałem znaczących partnerów we wdrażaniu innowacji, firm takich jak: AIRBUS, Alpine F1 Team, CHRONOPOST, ENGIE, ORANGE, EQUANS, HAMBURGER HAFEN UND LOGISTIK AG, PACKETA oraz MAXIMATOR HYDROGEN GmbH.
  • Ekspozycja spółki HYVIA obejmuje również prototypy pojazdów Master City Bus H2-TECH i Master podwozie z kabiną H2-TECH, które wyjadą na drogi w przyszłym roku, a także stację tankowania wodoru i prototypowe ogniwo paliwowe.
  • Prezentowana jest także demonstracyjna wersja zbiornika na wodór naszego strategicznego partnera – firmy FORVIA.

master wodor

HYVIA jest ludzkim, technologicznym i przemysłowym przedsięwzięciem, które szybko się rozwija od momentu powstania niewiele ponad rok temu, podejmującym ważne wyzwania. I oto jesteśmy na Salonie Samochodowym w Paryżu – międzynarodowych, kultowych i najważniejszych targach branżowych, i z dumą prezentujemy seryjną wersję naszego furgonu z napędem wodorowym: Renault Master Van H2-TECH. HYVIA jest firmą z siedzibą we Francji, gdzie jest produkowany nasz furgon H2, przeznaczony do jazdy po drogach Europy. Dwa tygodnie temu HYVIA została uznana za jeden z dziesięciu zatwierdzonych projektów składających się na IPCEI (Ważny Projekt o Wspólnym Interesie Europejskim). Rewolucja wodorowa nabiera rozpędu.

W obliczu pilnej potrzeby transformacji energetycznej coraz więcej partnerów strategicznych rozpoczyna testy naszego furgonu z napędem wodorowym. Jednocześnie kontynuujemy wdrażanie ekosystemu H2 w zakładzie spółki HYVIA we Flins i zwiększamy tempo pracy naszej linii montażowej i testowej ogniw paliwowcych oraz bieżących prac przy instalacji linii montażu stacji tankowania wodoru. W trakcie montażu jest nasz pierwszy elektrolizer. Gratulacje dla całego zespołu HYVIA!.

 

David Holderbach, dyrektor generalny HYVIA

master wodoro

HYVIA prezentuje seryjną wersję samochodu Master Van H2-TECH produkowanego we Francji, który wyjedzie na drogi Europy

 

  • Główne zalety: zerowa emisja, czas tankowania 5 minut i zasięg 400 km.
  • Master Van H2-TECH jest dużym furgonem z napędem wodorowym z przestrzenią ładunkową o objętości 12m3, przystosowanym do transportu towarów i wszelkich ładunków i spełniającym potrzeby klientów biznesowych w intensywnych warunkach eksploatacji. Jest wyposażony w ogniwo paliwowe o mocy 30 kW, akumulator 33 kWh oraz zbiorniki na wodór o łącznej pojemności 6,4 kg (4 zbiorniki po 1,6 kg).
  • Ważny atut nadwozia furgonu: wysokość przedziału ładunkowego wynosi 1,80 m, co pozwala zachować postawę stojącą, a także ułatwia rozmieszczenie i dostawy towarów i przesyłek.
master

  • Na stoisku targowym Master Van H2-TECH jest eksponowany wraz ze stacją tankowania wodoru, prototypowym ogniwem paliwowym oraz demonstracyjną wersją zbiorników na wodór firmy FORVIA. Model ten przedstawia sposób zabudowania zbiorników wodoru w samochodzie. FORVIA jest partnerem strategicznym spółki HYVIA, który również uczestniczy w projekcie IPCEI.
  • Master Van H2-TECH jest produkowany we Francji: produkcja samochodu odbywa się w fabryce w Batilly, montaż i test ogniwa paliwowego we Flins w zakładzie HYVIA, a wbudowanie ogniwa paliwowego do pojazdu w miejscowości Gretz-Armainvilliers, pod Paryżem.
  • Rezerwacje na rok 2023 można już składać na nowej stronie spółki: www.hyvia.eu.
renault hydrogen

HYVIA została niedawno zatwierdzona jako uczestnik Ważnego Projektu o Wspólnym Interesie Europejskim – „Hy2Tech”

 

  • Jest to bardzo ważny etap dla przyszłego rozwoju spółki.
  • HYVIA skorzysta ze wsparcia rządu francuskiego na opracowanie i wdrożenie kilku generacji samochodów oraz na rozwój fabryki ogniw paliwowych, otwartej w marcu 2022 roku.
  • Uczestnictwo w projekcie IPCEI umożliwi nawiązanie współpracy z wieloma firmami francuskimi i europejskimi.

hyvia

HYVIA rozpoczyna testy z udziałem znaczących partnerów we wdrażaniu innowacji

 

  • Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu HYVIA ogłasza nowych partnerów strategicznych – AIRBUS i Alpine F1 Team, dla których Hyvia będzie odpowiedzią na ich potrzeby logistyczne.
  • Podczas targów IAA Transportation w Hanowerze, we wrześniu tego roku, HYVIA ogłosiła swych pierwszych partnerów na czas fazy pilotażowej:
  • We Francji: CHRONOPOST – francuski lider wśród firm kurierskich, ENGIE – światowy koncern i punkt odniesienia w dziedzinie niskoemisyjnej energii i usług, ORANGE – jeden
    z liderów telekomunikacji we Francji i na świecie oraz EQUANS – światowy lider
    w wielobranżowych usługach technicznych.
  • W Niemczech: HAMBURGER HAFEN UND LOGISTIK AG – główny europejski gracz w dziedzinie logistyki, PACKETA – platforma cyfrowa sprzedaży internetowej i dostaw przesyłek na terenie calego świata oraz MAXIMATOR HYDROGEN GmbH – dostawca
    i producent stacji tankowania wodoru i technologii wodorowej.

master

HYVIA przygotowuje rozwiązania przyszłości

 

  • Na stoisku firmy znajduje się również Master City Bus H2-TECH. Ten miejski minibus, który może przewieść do 15 pasażerów, to idealne rozwiązanie dla firm, lokalnych samorządów
    i przedsiębiorstw świadczących usługi publiczne.
  • Sieć dystrybucji minibusa powstaje z udziałem partnerów takich jak: PVI (Francja), MELLOR (Szwecja, Norwegia i Finlandia), TRIBUS (Niemcy, Niderlandy, Dania, Belgia i Luksemburg) oraz QIBUS (Włochy).
  • Pierwsi pilotażowi klienci: RATP Dev – jedna z największych firm świadczących przewóz osób w Europie, B.E. GREEN – pionier w dziedzinie wynajmu zeroemisyjnych autobusów we Francji, MILLA – pionierska firma w dziedzinie autonomicznych autobusów we Francji oraz STROOMLIJN – specjalista transportu publicznego w Niderlandach.
  • Na stoisku prezentowany jest także Master podwozie z kabiną H2-TECH. Pojazd służy jako baza do licznych rodzajów zabudów i nadwozi spełniających specyficzne potrzeby użytkowe. Zaawansowane są już projekty nadwozi chłodniczych, wywrotek lub kontenerów.
  • I wreszcie jako strategiczny atut naszego ekosystemu wdrażana jest obsługa posprzedażna pojazdów wraz z cyklem szkoleń dla pilotażowych autoryzowanych serwisów w Europie.

hyvia

A niedługo w fabryce spółki HYVIA we Flins, niedaleko Paryża:

 

  • zwiększenie tempa pracy linii montażowej i testowej ogniw paliwowych,
  • uruchomienie linii montażu i testów stacji tankowania wodoru,
  • oraz pierwszy elektrolizer o mocy 1 MW.

HYVIA
„HY” oznacza wodór, „VIA” oznacza drogę: HYVIA otwiera nową ścieżkę rozwoju w kierunku dekarbonizacji mobilności z wykorzystaniem napędu wodorowego. Utworzona w 2021 roku firma HYVIA jest spółką joint-venture należącą w równych częściach do Grupy Renault, jednego z czołowych podmiotów przemysłu samochodowego, oraz firmy Plug, światowego lidera w dziedzinie rozwiązań służących tworzeniu kompleksowych systemów mobilności z napędem wodorowym. Firma HYVIA, z siedzibą we Francji i prowadząca działalność handlową na terenie całej Europy, oferuje kompletny i unikalny ekosystem obejmujący lekkie samochody dostawcze na ogniwa paliwowe, stacje tankowania wodoru, ogniwa elektrolityczne, jak również usługi finansowania i obsługi flot samochodowych.
https://www.hyvia.eu

 

Grupa Renault
Grupa Renault reprezentuje awangardę powstającej, nowej koncepcji mobilności. Dzięki Aliansowi z Nissanem i Mitsubishi Motors oraz unikatowemu know-how w napędach elektrycznych, a także wzajemnie dopełniającym się czterem markom (Renault, Dacia, Alpine i Mobilize) oferuje klientom zrównoważone i innowacyjne rozwiązania w zakresie mobilności. Działa w ponad 130 krajach i w 2021 roku sprzedała 2,7 mln samochodów. Ponad 160 tysięcy pracowników każdego dnia realizuje misję grupy, aby mobilność zbliżała ludzi. Grupa, gotowa do podjęcia wyzwań na drogach i w sporcie, realizuje ambitny projekt transformacji, skupiony na generowaniu wartości. Projekt zakłada rozwój innowacyjnych technologii i usług, nowej. zelektryfikowanej i jeszcze bardziej konkurencyjnej i zrównoważonej gamy samochodów. W odpowiedzi na wyzwania związane z ochroną środowiska, Grupa Renault wyznaczyła sobie ambitny cel osiągnięcia neutralności węglowej w Europie do 2040 roku.
https://www.renaultgroup.com


Plug
Plug wnosi wkład w rozwój gospodarki wodorowej jako światowy lider w dziedzinie zintegrowanych rozwiązań pod klucz w zakresie wodorowych ogniw paliwowych (HFC). Plug wdrożył ponad 50 000 systemów ogniw paliwowych, zaprojektował i zbudował 165 stacji tankowania, które dystrybuują ponad 70 ton wodoru dziennie. Spółka jest technologicznym liderem w dziedzinie rozwiązań do produkcji zielonego wodoru w procesie elektrolizy. Plug, działający w Europie od ponad 10 lat, może się poszczycić znaczącymi projektami w dziedzinie mobilności opartej na napędzie wodorowym dla głównych producentów europejskich, klientów z branży logistycznej i producentów samochodów. Spółka zainstalowała wiele elektrolizerów w technologii PEM w Niemczech, we Francji, w Holandii i Portugalii. Plug wdrożyła więcej systemów ogniw paliwowych służących elektromobilności niż jakikolwiek inny podmiot na świecie.
https://www.plugpower.com