Renault Emblème to samochód demonstracyjny, zaprojektowany w celu stawienia czoła wyzwaniom związanym z dekarbonizacją.
Dzięki bardziej zrównoważonej technologii elektryczno-wodorowej, Renault Emblème dąży do zmniejszenia emisji CO2 o 90% w porównaniu ze współczesnymi odpowiednikami w całym cyklu życia.
Cel Grupy Renault: zerowa emisja dwutlenku węgla netto do 2040 roku¹ w Europie.
zoptymalizowany design i aerodynamika
Stylistyka Emblème, będąca ucieleśnieniem przyszłego języka stylistycznego Renault, została wzbogacona o dichroiczny³, zielony kolor nadwozia. Ten awangardowy samochód demonstracyjny został starannie zoptymalizowany pod kątem efektywności energetycznej jako priorytetu. Każdy element został zaprojektowany w taki sposób, aby poprawić aerodynamikę i przyczynić się do efektywnego przepływu powietrza.
charakterystyczny układ świateł inspirowany logo Renault
długa opadająca pokrywa silnika
sportowy design i pięknie ukształtowane linie
linia dachu zwężająca się ku tyłowi i duży tylny spojler
zoptymalizowany design i aerodynamika
Stylistyka Emblème, będąca ucieleśnieniem przyszłego języka stylistycznego Renault, została wzbogacona o dichroiczny³, zielony kolor nadwozia. Ten awangardowy samochód demonstracyjny został starannie zoptymalizowany pod kątem efektywności energetycznej jako priorytetu. Każdy element został zaprojektowany w taki sposób, aby poprawić aerodynamikę i przyczynić się do efektywnego przepływu powietrza.
charakterystyczny układ świateł inspirowany logo Renault
zoptymalizowany przepływ powietrza
AERODYNAMIKA
długa opadająca pokrywa silnika
Pośrodku długiej, opadającej pokrywy silnika, dwa żebra kierują przepływ powietrza, aby zminimalizować powierzchnię czołową, optymalizując wydajność i estetykę.
kamery jako lusterka wsteczne
Aby zoptymalizować aerodynamikę, dwie kamery boczne zastąpiły lusterka wsteczne. Są one wbudowane w nadkola, czyli obszar generujący najmniejsze zakłócenia przepływu powietrza.
dwa wloty optymalizujące przepływ powietrza
Zderzak jest ozdobiony dwoma wlotami powietrza, które w połączeniu z wlotami za przednimi kołami, niwelując zawirowania, zapewniają optymalny przepływ powietrza wzdłuż przednich drzwi. U podstawy zderzaka, aktywne osłony chłodnicy otwierają się i zamykają, aby dostarczyć wymiennikom ciepła optymalną ilość energii.
spojler i ruchomy dyfuzor
Linia dachu naturalnie prowadzi powietrze w kierunku dużego tylnego spojlera. Podłoga jest całkowicie płaska. Pod tylnym zderzakiem ruchomy dyfuzor równoważy górny i dolny przepływ powietrza, aby zminimalizować opór aerodynamiczny.
design zaprojektowany z myślą o wydajności
Aby zoptymalizować aerodynamikę, nic nie pozostawiono przypadkowi: wycieraczki przedniej szyby ukryte pod pokrywą silnika, drzwi otwierane za pomocą dotykowych klamek, zakrzywione słupki dachowe, szyby flush bez widocznych uszczelek oraz duże felgi z wąskimi oponami minimalizującymi opory toczenia.
wnętrze high-tech
innowacyjne wnętrze high-tech
Dzięki zaawansowanemu technologicznie wnętrzu, Renault Emblème urzeczywistnia futurystyczną wizję, w której prym wiodą innowacje i technologia. Kokpit zaprojektowany z myślą zarówno o kierowcy, jak i pasażerach, jest wyposażony w zakrzywiony panoramiczny wyświetlacz openR rozciągający się na całej szerokość deski rozdzielczej. Eleganckie, czułe na dotyk elementy sterujące zapewniają spokojną atmosferę, sprawiając, że każda podróż staje się wyjątkowym doświadczeniem.
kokpit „Shy Tech”: dyskretny, funkcjonalny i minimalistyczny
zakrzywiony panoramiczny wyświetlacz openR rozciągający się na całej szerokość deski rozdzielczej
system multimedialny R-Vision z dwoma energooszczędnymi wyświetlaczami
otulająca atmosfera dzięki materiałom o naturalnych wzorach inspirowanych miastem
odpowiedzialny design z wykorzystaniem ekologicznych materiałów, takich jak len
innowacyjne wnętrze high-tech
Dzięki zaawansowanemu technologicznie wnętrzu, Renault Emblème urzeczywistnia futurystyczną wizję, w której prym wiodą innowacje i technologia. Kokpit zaprojektowany z myślą zarówno o kierowcy, jak i pasażerach, jest wyposażony w zakrzywiony panoramiczny wyświetlacz openR rozciągający się na całej szerokość deski rozdzielczej. Eleganckie, czułe na dotyk elementy sterujące zapewniają spokojną atmosferę, sprawiając, że każda podróż staje się wyjątkowym doświadczeniem.
kokpit „Shy Tech”: dyskretny, funkcjonalny i minimalistyczny
neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla w Europie do 2040 roku¹
cel dekarbonizacji
Jako podmiot zaangażowany w bardziej zrównoważoną mobilność, Renault Group dąży do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych o 90% w całym cyklu życia swoich pojazdów, aby osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla w Europie do 2040 roku¹. Tę ambicję w zakresie dekarbonizacji uosabia Emblème.
bardziej zrównoważony cykl życia
Wyzwanie Emblème polega na maksymalizacji dekarbonizacji w całym cyklu życia: materiały pochodzące z recyklingu, niskoemisyjne lub naturalne, produkcja w całości zasilana energią zdekarbonizowaną, zoptymalizowana możliwość recyklingu oraz promowanie powszechnego przyjmowania praktyk związanych z drugim życiem i gospodarką o obiegu zamkniętym.
układ napędowy wykorzystujący dwa źródła energii
Renault Emblème wyposażone jest w elektryczny układ napędowy o podwójnym zasilaniu, łączący akumulator do codziennego użytku z wodorowym ogniwem paliwowym, idealnie sprawdzającym się na dłuższych trasach.
Taka konfiguracja zwiększa wszechstronność samochodu, umożliwiając przejechanie do 1000 km bez konieczności doładowywania akumulatorów.
bardziej zrównoważona, bezpieczna i dostępna mobilność
Dzięki współpracy naszych inżynierów, projektantów i partnerów, Emblème bada nowe rozwiązania w zakresie dekarbonizacji. Ten samochód demonstracyjny, będący następcą prototypów Eolab (2014) i Scenic Vision H2-Tech (2022), jest jeżdżącym laboratorium demonstrującym innowacje techniczne, które umożliwią tak wysoki poziom dekarbonizacji.
dostosowana i innowacyjna platforma
postęp w dekarbonizacji bez uszczerbku na wydajności
Dzięki zoptymalizowanej architekturze układu napędowego, platforma Renault Emblème obejmuje silnik elektryczny, akumulator, ogniwo paliwowe i zbiornik wodoru o masie 2,8 kg umieszczony z przodu. Taka konfiguracja zapewnia nisko położony środek ciężkości i idealny rozkład masy, zwiększając zarówno osiągi, jak i wydajność.