Potrzebujesz więcej informacji na temat systemu multimedialnego R-LINK Evolution ?
Bluetooth, Android Auto™, usługi internetowe, aplikacja My Renault, aktualizacja i nawigacja... Sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Procedurę parowania telefonu z R-LINK można przeprowadzić z telefonu lub z R-LINK. Procedura może się różnić w zależności od używanego telefonu.
Uwaga: nie należy próbować wykonać obu tych procedur równocześnie, ponieważ nawiązanie połączenia Bluetooth będzie wówczas niemożliwe.
Metoda 1: Wykonanie parowania w telefonie Android
Uwaga: w przypadku telefonów marki Samsung może zostać wyświetlony komunikat z zapytaniem o kod Bluetooth. W takim przypadku należy wpisać numer wyświetlany w systemie R-LINK.
Metoda 2: Wykonanie parowania w systemie R-LINK
Telefon z Androidem jest teraz sparowany z R-LINK.
Procedurę parowania telefonu z R-Link można przeprowadzić z telefonu lub z R-Link. Procedura może się różnić w zależności od używanego telefonu.
Uwaga: nie należy próbować wykonać obu tych procedur równocześnie, ponieważ nawiązanie połączenia Bluetooth będzie wówczas niemożliwe.
Niezależnie od rodzaju urządzenia pierwszym etapem jest obowiązkowo aktywowanie obsługi funkcji Bluetooth w systemie R-Link:
Metoda nr 1: wykonane parowania z iPhone’a
Strona główna > Menu > Telefon > Komunikat „Zarządzaj urządzeniami” > NIE > „+” (w prawym dolnym rogu ekranu) > „System R-LINK widoczny”: R-Link będzie widoczny przez 5 minut.
Metoda nr 2: wykonane parowania z systemu R-Link
iPhone jest już połączony z systemem R-Link.
Aby anulować parowanie urządzenia z systemem R-LINK, wykonaj wymienione poniżej czynności:
Jeżeli chcesz usunąć urządzenie z listy zapamiętanej w R-LINK:
Krok 1: Upewnij się, że telefon jest kompatybilny z systemem R-LINK Evolution. W tym celu w menu przejdź do sekcji „Telefon”, kliknij „Ustawienia”, a następnie „Zarządzaj urządzeniami”. Sprawdź, czy telefon jest widoczny na liście powiązanych urządzeń.
Uwaga: jeśli masz problemy ze sparowaniem telefonu, sprawdź odpowiedź na często zadawane pytanie „Nie mogę sparować telefonu z systemem R-LINK Evolution” w sekcji pomocy.
Krok 2: Aby wykonać połączenie, przejdź do menu telefonu i naciśnij katalog. Twoje kontakty zostaną automatycznie zaimportowane na ekran systemu R-LINK Evolution. Wybierz kontakt, do którego chcesz zadzwonić, i naciśnij numer, aby wykonać połączenie.
Uwaga: jeśli lista kontaktów na ekranie R-LINK Evolution jest pusta, mimo że proces parowania przebiegł pomyślnie, sprawdź w telefonie, czy kontakty są przechowywanie w pamięci telefonu, a nie na karcie SIM. Aby kontakty mogły być wyświetlane na ekranie R-LINK Evolution, powinny być przechowywane w pamięci telefonu, a nie na karcie SIM.
Krok 1: Upewnij się, że telefon jest kompatybilny z systemem R-LINK Evolution. W tym celu w menu przejdź do sekcji „Telefon”, kliknij „Ustawienia”, a następnie „Zarządzaj urządzeniami”. Sprawdź, czy telefon jest widoczny na liście powiązanych urządzeń.
Uwaga: jeśli masz problemy ze sparowaniem telefonu, sprawdź odpowiedź na często zadawane pytanie „Nie mogę sparować telefonu z systemem R-LINK Evolution” w sekcji pomocy.
Krok 2: Jeśli telefon jest sparowany z systemem R-LINK Evolution, przejdź do menu Multimedia i kliknij pozycję „Multimedia”. Jako źródło wybierz „Bluetooth” i wybierz muzykę z telefonu.
Krok 1: Upewnij się, że telefon jest sparowany z systemem R-LINK Evolution. W tym celu w menu głównym przejdź do sekcji „Telefon”, kliknij „Ustawienia”, a następnie „Zarządzaj urządzeniami”. Sprawdź, czy telefon jest widoczny na liście powiązanych urządzeń.
Uwaga: jeśli masz problemy ze sparowaniem telefonu, sprawdź odpowiedź na często zadawane pytanie „Nie mogę sparować telefonu z systemem R-LINK Evolution” w sekcji pomocy.
Krok 2: Jeśli telefon jest poprawnie sparowany, ale wykonywanie połączeń wychodzących wciąż jest niemożliwe, sprawdź w telefonie, czy kontakty są przechowywane bezpośrednio w telefonie, a nie na karcie SIM.
Aby kontakty mogły być wyświetlane na ekranie R-LINK Evolution, powinny być przechowywane w pamięci telefonu, a nie na karcie SIM.
Uwaga: jeśli wciąż nie jesteś w stanie wykonywać połączeń, oznacza to, że występuje specyficzny problem związany z kompatybilnością. W takim razie zalecamy kontakt z biurem obsługi klienta. Abyśmy mogli jak najskuteczniej Ci pomóc, poinformuj naszych konsultantów, że powyższe etapy zostały przeprowadzone.
Krok 1: Jeśli masz problem ze sparowaniem telefonu z systemem R-LINK Evolution, postępuj zgodnie z instrukcją parowania (dotyczy telefonów iPhone, Android i Windows Phone), które znajdziesz w sekcji pomocy.
Krok 2: Jeśli proces parowania nadal nie działa, przeprowadź test kompatybilności przy użyciu naszego narzędzia sprawdzania zgodności online tutaj
Aby przeprowadzić test, musisz znać:
Wskazówki na temat tego, gdzie znaleźć te informacje, znajdują się w specjalnych sekcjach na stronie testu zgodności.
Krok 3: Jeśli test kompatybilności nie przyniesie pozytywnych wyników ani nie znajdziesz swoich wersji na liście:
Aktualizacja systemów może rozwiązać problem i umożliwić sparowanie telefonu. W przeciwnym razie skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta i poinformuj, że powyższe etapy zostały przeprowadzone, abyśmy mogli jak najskuteczniej Ci pomóc w rozwiązaniu problemu.
Jeśli test kompatybilności przyniesie pozytywny wynik, oznacza to, że proces parowania powinien zadziałać i może chodzić o bardziej specyficzny problem. Skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta i poinformuj, że powyższe etapy zostały przeprowadzone, abyśmy mogli jak najskuteczniej Ci pomóc.
Aktywuj funkcję rozpoznawania mowy w Android Auto™: Talk to Google™.
Metoda 1: Naciśnij i przytrzymaj przycisk „Push To Talk” (Naciśnij, aby mówić), aż usłyszysz sygnał dźwiękowy.
Metoda 2: Naciśnij ikonę mikrofonu w prawym górnym rogu ekranu aplikacji Android Auto™. Włączy się sygnał dźwiękowy.
Metoda nr 3: Głośno powiedz „Ok Google” – aplikacja Android Auto™ wyemituje sygnał dźwiękowy.
Można wówczas zadawać pytania i sterować głosowo niektórymi funkcjami, takimi jak wywoływanie połączenia, słuchanie muzyki, odbieranie i odpowiadanie na wiadomości SMS, korzystanie z map, tworzenie przypomnień itp.
Na przykład: „Zadzwoń do «nazwa kontaktu»”, „Wyślij wiadomość do «nazwa kontaktu»”, „Opracuj trasę do «adres»” itd.
Warto wiedzieć: Połączenia telefoniczne są obsługiwane w systemie audio samochodu przez R-LINK Evolution, jednak obsługa za pomocą funkcji rozpoznawania mowy może być niemożliwa za pośrednictwem systemu audio podczas połączenia z Android Auto™. Przyczyną tego problemu może być smartfon. W takim przypadku skontaktuj się z działem pomocy producenta smartfona.
1. Na telefonie:
2. W samochodzie:
Na postoju, odblokuj ekran swojego smartfona i podłącz go do systemu multimedialnego R-LINK Evolution w Renault za pośrednictwem kompatybilnego kabla USB.
Wyświetlony zostanie ekran z zapytaniem, czy aplikacja Android Auto™ ma zostać uruchomiona – kliknij „tak”, a następnie kliknij przycisk Android Auto™ na środku w dolnej części ekranu, aby przejść do strony głównej.
Wyświetli się nowy ekran, z prośbą o sprawdzenie Twojego smartfona.
3. Na telefonie:
Postępuj zgodnie ze wskazówkami wyświetlonymi na telefonie. Aby zapewnić optymalne działanie, zalecamy, aby zaakceptować wszystkie zgody.
4. W samochodzie
Na ekranie R-LINK Evolution kliknij przycisk „Android Auto™” znajdujący się na środku w dolnej części i przejdź na stronę główną Android Auto™.
Uwaga: aby uniknąć jakichkolwiek nieprawidłowości, zalecane jest wykorzystywanie kabla USB tej samej marki co smartfon.
Telefonu nie można używać, gdy jest podłączony.
Aby sprawdzić, czy Twoje Renault jest kompatybilne*:
*Dostępność w zależności od modelu. Aby uzyskać więcej informacji na temat wyposażonych modeli Renault, zapraszamy do odwiedzenia strony poświęconej pojazdom na naszej witrynie internetowej: Dowiedz się więcej
Aby korzystanie z Android Auto™ było możliwe, telefon musi być wyposażony w system operacyjny Android w wersji 5.0 (Lollipop) lub nowszej.
Firma RENAULT przeprowadza testy różnych telefonów, aby upewnić się, że są one kompatybilne. W ramach tych testów niektóre modele wyposażone w system Android 5.0 lub nowszy nie są obsługiwane przez aplikację Android Auto™ w przypadku systemu R-LINK Evolution.
W zamieszczonej poniżej na stronie pomocy rubryce dotyczącej instrukcji użytkowania zamieszczona została w formacie pdf lista wszystkich telefonów przetestowanych przez dział inżynierii Renault.
Uwaga: aby zapewnić kompatybilność swojego smartfona z aplikacją Android Auto™, zalecane jest przeprowadzanie w nim wszystkich dostępnych aktualizacji oprogramowania.
Zainstaluj aplikacje:
Aplikacja Android Auto™ obejmuje domyślnie 4 aplikacje:
W sklepie Google Play możesz znaleźć i zainstalować na swoim smartfonie dodatkowe aplikacje kompatybilne z Android Auto™, takie jak WhatsApp™ czy Spotify™.
Lista dostępnych kompatybilnych aplikacji jest dostępna pod adresem: g.co/androidauto.
Uwaga: jedynie aplikacje certyfikowane przez firmę Google i pobrane na smartfon mogą być wykorzystywane w Android Auto™ podczas prowadzenia pojazdu.
Poniżej znajduje się lista poleceń kompatybilnych z Android Auto™:
Powrót do systemu R-LINK Evolution z Android Auto™:
Metoda 1:
Metoda 2:
Wyświetlenie Android Auto™ i R-LINK Evolution na tym samym ekranie:
Umożliwia to wyświetlenie równocześnie odtwarzacza muzyki (Spotify, Google Music) wybranego w Android Auto™ i funkcji nawigacji systemu R-LINK Evolution. Można także wyświetlić równocześnie funkcję nawigacji Android Auto™ (Maps) i radio FM systemu R-LINK Evolution.
Uwaga: dwie funkcje tego samego rodzaju nie mogą być aktywne równocześnie. Nie można korzystać równocześnie z funkcji Maps w Android Auto™ i nawigacji w systemie R-LINK Evolution.
Pakietów zawierających usługi TomTom Live lub TomTom Traffic nie można przenosić, ponieważ są to umowy związane z pojazdem objętym subskrypcją.
Aby dowiedzieć się, czy samochód jest połączony, przejdź do menu i sprawdź, czy na dole ekranu jest widoczny przycisk „Aktywuj moje usługi”.
Jeśli przycisk się nie pojawia, oznacza to, że samochód jest już połączony.
Jeśli przycisk się pojawia, kliknij „Aktywuj moje usługi” i postępuj zgodnie z instrukcją.
Uwaga: aktywacja łączności samochodu może potrwać do 72 godzin.
Samochód został aktywowany i możesz w pełni korzystać ze wszystkich usług. Aby uzyskać więcej informacji, sprawdź odpowiedź na często zadawane pytanie „Po co aktywować łączność?”.
Uwaga: udostępnianie danych musi być aktywne, aby usługi internetowe mogły działać.
Aby sprawdzić, czy udostępnianie danych jest aktywne, przejdź do menu głównego > Usługi > Ustawienia > Udostępnianie danych.
Aktywowanie łączności w samochodzie umożliwi korzystanie z takich usług, jak:
Aby sprawdzić, czy funkcja łączności jest aktywna, sprawdź odpowiedź na często zadawane pytanie „Czy mój samochód jest połączony? ”.
Udostępnianie danych możesz włączać i wyłączać w dowolnym momencie w sekcji usług systemu R-LINK Evolution: Menu główne / Usługi / Ustawienia / Udostępnianie danych.
Uwaga: usługi internetowe (TomTom Traffic itd.) wymagają aktywnego udostępniania danych do prawidłowego działania.
Aby uzyskać po raz pierwszy dostęp do sklepu R-LINK Store i całej jego zawartości:
KROK 1: Zacznij od założenia konta My Renault
Uwaga: jeżeli w skrzynce odbiorczej nie ma wiadomości e-mail z linkiem aktywacyjnym, sprawdź folder SPAM.
KROK 2: Zarejestruj swój samochód Renault na koncie My Renault
Aby uzyskać dostęp do sklepu R-LINK Store oraz całej jego zawartości:
KROK 1: Zacznij od założenia konta My Renault
Uwaga: jeżeli w skrzynce odbiorczej nie ma wiadomości e-mail z linkiem aktywacyjnym, sprawdź folder SPAM.
KROK 2: Zarejestruj swój samochód Renault na koncie My Renault
Aby zarządzać zawartością systemu R-LINK, w zależności od dostępnego miejsca:
Aby dodać bezpłatną lub płatną zawartość dla systemu R-LINK (usługi, aplikacje, mapy):
Dzięki R-LINK Store możesz wykonywać różne działania, na przykład:
Posiadając konto My Renault, możesz korzystać ze wszystkich usług dostępnych dla Twojego samochodu.
Dzięki założeniu konta My Renault:
Aby założyć konto My Renault, wejdź na stronę https://myr.renault.pl
Aktualizacja systemu R-LINK / R-LINK Evolution lub Carminat TomTom jest konieczna, aby zapewnić działanie nawigacji i usług internetowych po 6 kwietnia 2019 r.
Systemy R-LINK 2 i TomTom Live nie wymagają aktualizacji.
Aktualizację systemu możesz przeprowadzić bezpłatnie w witrynie Renault EASY CONNECT.
Systemy R-LINK 2 i TomTom Live nie wymagają aktualizacji.
Postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
1. Wybierz system R-LINK Evolution.
2. Podaj składający się z 17 znaków numer VIN swojego samochodu (np. VF1RFA123ABC12345).
Uwaga: numer ten znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym lub w lewym dolnym rogu przedniej szyby pojazdu.
3. Pobierz plik aktualizacji na komputer.
Uwaga: upewnij się, że Twoje połączenie z Internetem jest aktywne podczas całej procedury.
4. Rozpakuj i skopiuj plik aktualizacji na pustą pamięć USB (o pojemności 8–32 GB, w formacie FAT 32).
5. Uruchom silnik i sprawdź, czy system R-LINK / R-LINK Evolution jest włączony.
WAŻNE: Nie wyłączaj systemu R-LINK / R-LINK Evolution. Przez cały czas trwania instalacji zostaw samochód na postoju i z włączonym silnikiem.
6. Podłącz pamięć USB do portu USB w samochodzie i postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.
Uwaga: aktualizacja może potrwać około 15–20 minut.
Na koniec procesu instalacji na ekranie R-LINK / R-LINK Evolution może pojawić się komunikat „Updating CanCoProcessor”. W takim przypadku zaczekaj kilka minut do całkowitego ponownego uruchomienia systemu.
Tak, aktualizację systemu R-LINK / R-LINK Evolution możesz przeprowadzić bezpłatnie w witrynie Renault EASY CONNECT.
Uwaga: aby uzyskać więcej informacji, sprawdź odpowiedź na często zadawane pytanie „Jak przeprowadzić aktualizację systemu R-LINK, R-LINK Evolution?”.
Aby zaktualizować system R-LINK wraz z całą zawartością (system, mapy, aplikacje):
KROK 1: Zacznij od zainstalowania oprogramowania do pobierania danych R-LINK Toolbox
KROK 2: Aktualizacja systemu R-LINK
Jeśli usługa TomTom Traffic w czasie rzeczywistym nie działa prawidłowo, może to oznaczać, że zakończył się 3-letni okres próbny.
W sklepie R-LINK Store możesz sprawdzić, czy umowa jest jeszcze aktywna (jeśli potrzebujesz pomocy, sprawdź odpowiedź na często zadawane pytanie „Jak uzyskać dostęp do sklepu R-LINK Store?”).
W sklepie R-LINK Store przejdź do sekcji „Moje aplikacje i usługi”, aby sprawdzić status umów i usług internetowych.
Jeśli umowa na usługę TomTom Traffic w czasie rzeczywistym wygasła, możesz ją przedłużyć, kupując pełną wersję dostępną w sekcji „Katalog”.
Jeśli umowa jest aktywna, ale usługa TomTom Traffic w czasie rzeczywistym wciąż nie działa, sprawdź, czy w systemie R-LINK Evolution jest aktywne udostępnianie danych: Menu główne / Usługi / Ustawienia / Udostępnianie danych. Udostępnianie danych musi być aktywne, aby aplikacja TomTom Traffic mogła działać.
Jeśli problem nie ustępuje, spróbuj zaktualizować swoje oprogramowanie i mapy w sklepie R-LINK Store w sekcji „Aktualizacje”. (Jeśli potrzebujesz pomocy, sprawdź odpowiedź na często zadawane pytanie „Jak zaktualizować mapy?”).
Jeśli mimo to problem pozostaje nierozwiązany, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta, aby uzyskać pomoc, i poinformuj, że powyższa procedura została przeprowadzona.
Aby przeprowadzić tę operację, potrzebujesz karty SD z systemem R-LINK Evolution i komputera z dostępem do Internetu.
Krok 1: Wyjęcie karty SD – W samochodzie
Najpierw usiądź w samochodzie, uruchom silnik i system R-LINK Evolution. W menu głównym kliknij ikonę „+”, naciśnij przycisk „Wyjmij kartę SD” i potwierdź. Teraz możesz bezpiecznie wyjąć kartę SD ze swojego samochodu. (Uwaga: karta SD znajduje się obok portu USB samochodu).
Krok 2: Pobranie nowej mapy – Na komputerze
Uruchom komputer, wejdź do Internetu i zaloguj się do sklepu R-LINK Store (jeśli potrzebujesz pomocy, sprawdź odpowiedź na często zadawane pytanie „Jak uzyskać dostęp do sklepu R-LINK Store?”).
Po zalogowaniu do sklepu R-LINK Store, jeśli są dostępne aktualizacje, pojawi się wyskakujące okienko (uwaga: jeśli nie pojawi się żadne wyskakujące okienko, może to oznaczać, że mapa jest aktualna; w zakładce „Aktualizacje” zawsze możesz sprawdzić, czy jest dostępna nowa wersja mapy). Wybierz element, który chcesz zaktualizować, i kliknij „Dostęp do aktualizacji”, a następnie „Aktualizacja”.
Włóż kartę SD do komputera, uruchom aplikację R-LINK Evolution Toolbox i rozpocznij pobieranie aktualizacji. (Uwaga: pobieranie może trochę potrwać, zależnie od rozmiaru map i Twojego połączenia internetowego).
Po zakończeniu pobierania możesz bezpiecznie wyjąć kartę SD.
Krok 3: Instalacja nowej mapy w systemie R-LINK Evolution – W samochodzie
Weź kartę SD zawierającą nową mapę i wróć do samochodu. Włącz i pozostaw uruchomiony silnik na czas trwania operacji. Następnie włóż kartę SD i uruchom system R-LINK Evolution. Proces instalacji rozpocznie się automatycznie.
Uwaga:
Nie korzystaj z systemu R-LINK Evolution i zostaw uruchomiony silnik na czas instalacji. Wyświetli się komunikat informujący o zakończeniu instalacji. Możesz natychmiast zacząć korzystać z nowych map. Jeśli pojawi się komunikat o błędzie informujący, że miejsce na karcie pamięci nie jest wystarczające, ponownie włóż kartę SD do pojazdu i usuń wszystkie nieużywane aplikacje w celu zwiększenia dostępnej pamięci (np. aplikacja e-Guide). W tym celu przejdź do menu „Usługi”, wybierz „Ustawienia”, a następnie „Menager aplikacji”. Wybierz aplikacje, które chcesz usunąć a następnie naciśnij „+” i wybierz „Usuń aplikację”. Powtórz proces dla każdej aplikacji którą chcesz usunąć.
Aby uruchomić nawigację GPS, na stronie głównej systemu R-LINK Evolution kliknij „Menu”, następnie „Nawigacja”. W menu „Nawigacja” naciśnij przycisk „Jedź do” i podaj miejsce przeznaczenia.
Podaj następujące informacje:
Potwierdź miejsce przeznaczenia – nawigacja uruchomi się po kilku sekundach.
Uwaga: wszystkie poprzednie miejsca przeznaczenia i pobliskie punkty POI (stacje, parkingi itp.) znajdziesz w menu „Miejsca przeznaczenia”.
Pomoc online
Usługi internetowe dla samochodów elektrycznych
Sprawdź odpowiedzi na pytania dotyczące usług internetowych
Uwaga: krótkotrwałe ładowanie nie jest możliwe w przypadku włączonego planowania.
Gdy ładowanie jest aktywne, możesz zobaczyć kolejne zaplanowane ładowanie wraz z datą, godziną i czasem trwania na stronie „Mój samochód”.
Aby uruchomić bezpośrednio klimatyzację z poziomu aplikacji mobilnej My Renault, kliknij przycisk znajdujący się pod stanem akumulatora i czasem pracy samochodu.
Jeśli chcesz zaplanować działanie klimatyzacji, kliknij zakładkę „Komfort”, aby uzyskać dostęp do opcji planowania.
Jeśli to nie działa, sprawdź czy:
Korzystanie z usług internetowych dla samochodów elektrycznych w aplikacji My Renault wymaga posiadania smartfona z jedną z trzech najnowszych wersji systemu Android lub iOS.
Aby sprawdzić wersję swojego smartfona i dowiedzieć się, jak go zaktualizować, przejdź do następujących stron:
IOS: Dowiedz się więcej
Android: Dowiedz się więcej
Aby uzyskać dostęp do usług internetowych na smartfonie, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
Nie. Trzeba założyć konto w aplikacji My Renault, aby mieć dostęp do usług internetowych
Aby odnowić usługi internetowe, przejdź do strefy klienta na stronie My Renault https://myr.renault.pl, a następnie do sklepu.
Tutaj możesz sprawdzić status swoich usług i w razie potrzeby je odnowić lub kupić nowe.
Witryna My Z.E. nie jest już dostępna. Dostęp do wszystkich usług internetowych możesz uzyskać z poziomu aplikacji My Renault.
W tym celu załóż konto w aplikacji mobilne My Renault, aby mieć dostęp do usług internetowych.
Kod aktywacji, który umożliwia założenie konta My Renault, możesz znaleźć na kilka sposobów:
Aplikacja My Z.E. ewoluowała i jest teraz częścią aplikacji My Renault.
Aby uzyskać dostęp do usług, pobierz nową aplikację My Renault i załóż konto. Jeśli usługi wciąż nie są dostępne, być może Twoje umowy wygasły.
Aby znów z nich korzystać, co roku możesz je bezpłatnie odnawiać w sklepie R-LINK Store. Sprawdź odpowiedź na często zadawane pytanie „Jak odnowić moje usługi?” w sekcji pomocy.
Tak, można wykupić oferty przez Internet lub w sklepie R-LINK Store (w przypadku pojazdów wyposażonych w system R-LINK)
Aby móc korzystać z usług internetowych,skontaktuj się z działem obsługi klienta, przedstaw dowód zakupu i poproś o utworzenie konta na Twoje nazwisko.
W aplikacji mobilnej My Renault możesz zaplanować trasę, określając najlepiej dostosowane do Twojego samochodu punkty ładowania na trasie podróży.
Podając informacje na temat trasy (poziom akumulatora, liczba pasażerów, bagaży itp.),możesz uzyskać szacunkową trasę symulującą czas podróży i ładowania.
Ponieważ trasa ta ma charakter szacunkowy, nie możemy zagwarantować dostępności punktów ładowania w miejscu przeznaczenia.
Aby przygotować auto do sprzedaży, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
Na ekranie R-LINK:
• Na ekranie R-LINK kliknij menu, aby przejść do menu głównego.
• Naciśnij ikonę „System”.
• W menu „System” kliknij strzałkę w prawo i wyszukaj ikonę powrotu do ustawień początkowych.
• Naciśnij tę ikonę, aby rozpocząć proces resetowania.
Uwaga: zresetowanie systemu spowoduje usunięcie wszystkich danych zapisanych w samochodzie (poprzednie miejsca przeznaczenia, zapisane stacje radiowe, połączone urządzenia zewnętrzne Bluetooth itd.).
Samochód jest teraz gotowy do sprzedaży. Możesz powiedzieć nowemu właścicielowi, że także może korzystać z usług internetowych. Tutaj pobierz nasz przewodnik odsprzedaży usług internetowych, aby przekazać go nowemu właścicielowi.
Aby zacząć korzystać z usług internetowych, potrzebny jest kod aktywacji. Aby go uzyskać, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
Aby nadal korzystać z usług internetowych, pobierz bezpłatną aplikację My Renault ze sklepu App Store lub Google Play. Aby uzyskać dostęp do usług, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie? Skontaktuj się z nami!
Zespół Pomocy ds. Multimediów i Nawigacji jest dostępny od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00.
Aby zaoszczędzić czas, sprawdź wersję oprogramowania multimedialnego zainstalowaną w Twoim pojeździe. Można to znaleźć na ekranie ustawień.
Wyślij pytanie przez formularz online
Zapoznaj się z naszymi przewodnikami
Chcesz wiedzieć więcej?