Potrzebujesz więcej informacji na temat systemu multimedialnego R-LINK 2?
Bluetooth, Android Auto™ i Apple Carplay™, usługi internetowe, aplikacja My Renault, aktualizacja i nawigacja... Sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Aby sparować swój telefon Android z systemem R-LINK 2, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
Aby przeprowadzić parowanie za pośrednictwem iPhone’a, postępuj zgodnie z instrukcją:
Aby sparować swój telefon Windows Phone z systemem R-LINK 2, postępuj zgodnie z instrukcją:
Aby korzystać z opcji strumieniowego przesyłania multimediów przez Bluetooth z iPhone’a, najpierw należy przenieść na telefon co najmniej jeden plik dźwiękowy (podcast lub utwór muzyczny, bezpłatny lub płatny) pochodzący z katalogu Apple Store za pomocą oprogramowania iTunes.
Po przeprowadzeniu tego działania połącz telefon za pośrednictwem Bluetooth z systemem R-LINK 2 i przejdź do menu Multimedia: opcja Bluetooth jest dostępna i można słuchać muzyki przesyłanej strumieniowo.
Krok 1: Upewnij się, że telefon jest prawidłowo sparowany z systemem R-LINK 2. W tym celu w menu głównym przejdź do sekcji Telefon, kliknij Ustawienia, sprawdź, czy przycisk Bluetooth jest aktywny i czy telefon jest widoczny na liście urządzeń (ikona „telefonu” powinna być zaznaczona na czerwono).
Uwaga: jeśli masz problemy ze sparowaniem telefonu, sprawdź odpowiedź na często zadawane pytanie „Nie mogę sparować telefonu z systemem R-LINK 2” w sekcji pomocy.
Krok 2: Aby wykonać połączenie, przejdź do menu telefonu i wybierz pozycję „Kontakty”. Twoje kontakty zostaną automatycznie zaimportowane na ekran systemu R-LINK 2. Wybierz kontakt, do którego chcesz zadzwonić, i naciśnij numer, aby wykonać połączenie.
Uwaga: jeśli lista kontaktów na ekranie R-LINK 2 jest pusta, mimo że proces parowania przebiegł pomyślnie, sprawdź w telefonie, czy kontakty są przechowywanie w pamięci telefonu, a nie na karcie SIM. Aby kontakty mogły być wyświetlane na ekranie R-LINK 2, powinny być przechowywane w pamięci telefonu, a nie na karcie SIM.
Krok 1: Upewnij się, że telefon jest prawidłowo sparowany z R-LINK 2. W tym celu w menu głównym przejdź do sekcji Telefon, kliknij Ustawienia, sprawdź czy przycisk Bluetooth jest aktywny i czy telefon jest widoczny na liście urządzeń (ikona „telefonu” powinna być zaznaczona na czerwono).
Uwaga: jeśli masz problemy ze sparowaniem telefonu, sprawdź odpowiedź na często zadawane pytanie „Nie mogę sparować telefonu z systemem R-LINK 2” w sekcji pomocy.
Krok 2: Jeśli telefon jest sparowany z systemem R-LINK 2, przejdź do menu Multimedia i kliknij pozycję „ Multimedia”. Jako źródło dźwięku wybierz „ Bluetooth” i wybierz muzykę z telefonu.
Krok 1: Być może problem leży po stronie parowania Bluetooth . Aby upewnić się, że telefon jest sparowany, w menu głównym przejdź do sekcji Telefon, kliknij Ustawienia, sprawdź czy przycisk Bluetooth jest aktywny i czy telefon jest widoczny na liście urządzeń: ikona „telefonu” powinna być zaznaczona na czerwono.
Uwaga: jeśli masz problemy ze sparowaniem telefonu, sprawdź odpowiedź na często zadawane pytanie „Nie mogę sparować telefonu z systemem R-LINK 2” w sekcji pomocy.
Krok 2: Jeśli telefon jest poprawnie sparowany, ale wykonywanie połączeń wychodzących wciąż jest niemożliwe, sprawdź w telefonie, czy kontakty są przechowywane bezpośrednio w telefonie, a nie na karcie SIM.
Aby kontakty mogły być wyświetlane na ekranie R-LINK 2, powinny być przechowywane w pamięci telefonu, a nie na karcie SIM.
Uwaga: jeśli wciąż nie jesteś w stanie wykonywać połączeń, oznacza to, że występuje specyficzny problem związany z kompatybilnością. W takim razie zalecamy kontakt z biurem obsługi klienta. Abyśmy mogli jak najskuteczniej Ci pomóc, poinformuj naszych konsultantów, że powyższe etapy zostały przeprowadzone.
Krok 1: Jeśli masz problem ze sparowaniem telefonu z systemem R-LINK 2, postępuj zgodnie z instrukcją parowania (dotyczy telefonów iPhone oraz z systemami Android i Windows Phone), które znajdziesz w sekcji pomocy.
Krok 2: Jeśli proces parowania nadal nie działa, przeprowadź test kompatybilności przy użyciu naszego narzędzia sprawdzania zgodności online.
Aby przeprowadzić test, musisz znać:
Etap 3:
Jeśli test kompatybilności nie przyniesie pozytywnych wyników ani nie znajdziesz swoich wersji na liście:
Aktualizacja systemów może rozwiązać problem i umożliwić sparowanie telefonu. W przeciwnym razie skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta i poinformuj, że powyższe etapy zostały przeprowadzone, abyśmy mogli jak najskuteczniej Ci pomóc w rozwiązaniu problemu.
Jeśli test kompatybilności przyniesie pozytywny wynik, oznacza to, że proces parowania powinien zadziałać i może chodzić o bardziej specyficzny problem. Skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta i poinformuj, że powyższe etapy zostały przeprowadzone, abyśmy mogli jak najskuteczniej Ci pomóc.
Aktywuj funkcję rozpoznawania mowy w Android Auto™: Talk to Google™.
Metoda 1: Naciśnij i przytrzymaj przycisk „Push To Talk” (Naciśnij, aby mówić) na kierownicy, aż usłyszysz sygnał dźwiękowy.
Metoda 2: Naciśnij ikonę „mikrofonu” w prawym górnym rogu ekranu aplikacji Android Auto™. Włączy się sygnał dźwiękowy.
Metoda 3: Głośno powiedz „Ok Google” – aplikacja Android Auto™ wyemituje sygnał dźwiękowy.
Możesz wówczas zadawać pytania i głosowo sterować niektórymi funkcjami, takimi jak wykonywanie połączeń, słuchanie muzyki, odbieranie i odpowiadanie na SMS-y, korzystanie z map i wytyczanie tras, tworzenie przypomnień itp.
Warto wiedzieć: połączenia telefoniczne są obsługiwane w systemie audio samochodu przez R-LINK 2, lecz obsługa za pomocą funkcji rozpoznawania mowy może nie być możliwa za pośrednictwem systemu audio podczas połączenia z Android Auto. Przyczyną tego problemu może być smartfon. W takim przypadku skontaktuj się z działem pomocy producenta smartfona.
1. Na telefonie
2. W samochodzie
Uwaga: aby uniknąć jakichkolwiek nieprawidłowości, zalecane jest wykorzystywanie kabla USB tej samej marki co smartfon. Telefonu nie można używać, gdy jest podłączony.
Aby sprawdzić, czy Twój samochód jest kompatybilny*:
* Dostępność w zależności od modelu. Aby uzyskać więcej informacji na temat modeli Renault wyposażonych w ten system, zapraszamy do odwiedzenia strony poświęconej pojazdom w naszej witrynie internetowej: https://www.renault.pl/samochody-osobowe.html
Aby korzystanie z Android Auto™ było możliwe, telefon musi być wyposażony w system operacyjny Android w wersji 5.0 (Lollipop) lub nowszej.
Firma Renault przeprowadza testy różnych telefonów, aby upewnić się, że są one kompatybilne. W ramach tych testów niektóre modele wyposażone w system Android 5.0 lub nowszy nie są obsługiwane przez aplikację Android Auto™ w przypadku systemu R-LINK Evolution.
W zamieszczonej poniżej na stronie pomocy rubryce dotyczącej instrukcji użytkowania zamieszczona została w formacie pdf lista wszystkich telefonów przetestowanych przez dział inżynierii Renault.
Uwaga: aby zapewnić kompatybilność swojego smartfona z aplikacją Android Auto™, zalecane jest przeprowadzanie w nim wszystkich dostępnych aktualizacji oprogramowania.
Aplikacja Android Auto™ obejmuje domyślnie 4 aplikacje:
W sklepie Google Play możesz znaleźć i zainstalować dodatkowe aplikacje kompatybilne z Android Auto™, takie jak WhatsApp™ czy Spotify™.
Lista dostępnych kompatybilnych aplikacji jest dostępna pod adresem: g.co/androidauto.
Uwaga: jedynie aplikacje certyfikowane przez firmę Google i pobrane na smartfon mogą być wykorzystywane w Android Auto™ podczas prowadzenia pojazdu.
Poniżej znajduje się lista poleceń kompatybilnych z Android Auto™:
Metoda 1:
Metoda 2:
Jeśli chcesz, aby na ekranie była widoczna jednocześnie aplikacja Android Auto™ i system R-LINK 2:
umożliwia to wyświetlenie równocześnie odtwarzacza muzyki (Spotify, Google Music) wybranego w Android Auto™ i funkcji nawigacji systemu R-LINK 2. Można także wyświetlić równocześnie funkcję nawigacji Android Auto™ (Maps) i radio FM systemu R-LINK 2.
Uwaga: dwie podobne funkcje nie mogą być aktywne równocześnie. Nie można korzystać równocześnie z funkcji Map w Android Auto™ i nawigacji w systemie R-LINK 2.
Włącz funkcję rozpoznawania mowy Siri™:
Metoda 1: Naciśnij i przytrzymaj przycisk „Push To Talk” (Naciśnij, aby mówić) na kierownicy.
Metoda 2: Naciśnij i przytrzymaj przycisk główny, który znajduje się w lewym dolnym rogu ekranu Apple CarPlay™.
Możesz wówczas zadawać pytania i głosowo sterować niektórymi funkcjami, takimi jak wykonywanie połączeń, słuchanie muzyki, odbieranie i odpowiadanie na SMS-y, korzystanie z Map i wytyczanie tras, tworzenie przypomnień itp.
Na przykład: „Zadzwoń do «nazwa kontaktu»”, „Wyślij wiadomość do «nazwa kontaktu»”, „Opracuj trasę do «adres»” itd.
Warto wiedzieć: połączenia telefoniczne są obsługiwane w systemie audio samochodu przez R-LINK 2, jednak obsługa za pomocą funkcji rozpoznawania mowy może nie być możliwa za pośrednictwem systemu audio podczas połączenia z Apple Carplay™. Przyczyną tego problemu może być smartfon. W takim przypadku skontaktuj się z działem pomocy producenta smartfona.
1. W samochodzie
Na postoju podłącz kabel USB. Jeżeli iPhone jest zablokowany, R-LINK 2 poprosi o jego odblokowanie. Apple zaleca stosowanie kabli z certyfikatem, aby uniknąć rozłączania lub błędów.
2. Na telefonie
Gdy iPhone jest zablokowany, poprosi Cię o zgodę na korzystanie z aplikacji CarPlay™ w systemie R-LINK.
3. W samochodzie
Kliknij przycisk „Apple CarPlay™” u dołu w środkowej części ekranu i przejdź do strony głównej aplikacji Apple CarPlay™. Twój iPhone może być używany nawet wtedy, gdy jest podłączony za pomocą kabla USB.
Warto wiedzieć: jeśli Wi-Fi i Bluetooth są wyłączone, iPhone zaproponuje ich włączenie lub podłączenie kabla USB. Pomimo tego aplikacja Apple CarPlay™ może działać wyłącznie za pośrednictwem kabla USB. Naciśnij „Tylko USB” na swoim iPhonie.
Aby sprawdzić, czy Twój samochód jest kompatybilny*:
* Dostępność w zależności od modelu. Aby uzyskać więcej informacji na temat wyposażonych modeli Renault, zapraszamy do odwiedzenia strony poświęconej pojazdom na naszej witrynie internetowej: https://www.renault.pl/samochody-osobowe.html
Z aplikacji Apple CarPlay™ można korzystać w telefonie iPhonie 5 lub nowszym, z systemem operacyjnym iOS w wersji 7.1 lub nowszej.
W zamieszczonej poniżej na stronie pomocy rubryce dotyczącej instrukcji użytkowania zamieszczona została w formacie pdf lista wszystkich telefonów przetestowanych przez dział inżynierii Renault.
Uwaga: aby zapewnić kompatybilność swojego smartfona z aplikacją Apple CarPlay™, zalecane jest przeprowadzanie w nim wszystkich dostępnych aktualizacji oprogramowania.
Aplikacja Apple Carplay™ obejmuje domyślnie 5 aplikacji:
W sklepie App Store możesz znaleźć i zainstalować dodatkowe aplikacje kompatybilne z Apple CarPlay™, takie jak Livre Audio™, Spotify™ czy Deezer™.
Lista dostępnych kompatybilnych aplikacji jest dostępna pod adresem: https://support.apple.com/pl-pl/HT205634
Uwaga: jedynie aplikacje certyfikowane przez firmę Apple i pobrane na smartfon mogą być wykorzystywane w Apple CarPlay™ podczas prowadzenia pojazdu.
Powrót do systemu R-LINK 2 z Apple CarPlay™:
Metoda 1:
Metoda 2:
Jeśli chcesz, aby na ekranie była widoczna jednocześnie aplikacja Apple CarPlay™ i system R-LINK 2:
Umożliwia to wyświetlenie równocześnie odtwarzacza muzyki (Spotify™, Google Music™) wybranego w Apple CarPlay™ i funkcji nawigacji systemu R-LINK 2. Można także wyświetlić równocześnie funkcję nawigacji Apple CarPlay™ (Maps) i radio FM systemu R-LINK 2.
Uwaga: dwie podobne funkcje nie mogą być aktywne równocześnie. Nie można korzystać równocześnie z funkcji Maps w Apple Carplay™ i nawigacji w systemie R-LINK 2.
Aby dowiedzieć się, czy samochód jest połączony, sprawdź, czy ikona łączności jest aktywna.
Jeśli nie, kliknij przycisk „Połącz” na dole menu głównego i postępuj zgodnie z instrukcjami. Aktywacja łączności samochodu może potrwać do 72 godzin.
Jeśli przycisk łączności się nie pojawia, oznacza to, że łączność jest już aktywna, ale ustawienie udostępniania danych jest wyłączone. Udostępnianie danych musi być aktywne, aby usługi internetowe mogły działać.
Aby aktywować udostępnianie danych, przejdź do menu głównego > Aplikacje > Prywatność.
Samochód został aktywowany i możesz w pełni korzystać ze wszystkich usług. Aby uzyskać więcej informacji, sprawdź odpowiedź na często zadawane pytanie „Dlaczego należy aktywować łączność ”.
Aktywowanie łączności w samochodzie umożliwi korzystanie z takich usług, jak:
Aby sprawdzić, czy funkcja łączności jest aktywna, sprawdź odpowiedź na często zadawane pytanie „Czy mój samochód jest połączony?”.
Udostępnianie danych możesz włączać i wyłączać w dowolnym momencie w sekcji usług systemu R-LINK 2: Menu główne / Aplikacje / Prywatność.
Uwaga: usługi internetowe (Coyote, TomTom Traffic itd.) wymagają do działania aktywnego udostępniania danych.
Aby uzyskać dostęp do sklepu R-LINK Store oraz całej jego zawartości, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
KROK 1: Zacznij od założenia konta My Renault
Uwaga: hasło stanowi zabezpieczenie dostępu do konta, należy starannie je zachować.
Uwaga: jeżeli w skrzynce odbiorczej nie ma wiadomości e-mail z linkiem aktywacyjnym, sprawdź folder SPAM.
KROK 2: Zarejestruj swój samochód Renault na koncie My Renault
Aby zarządzać treściami w swoim systemie R-LINK 2, postępuj zgodnie z instrukcją:
Krok 1: Zapisz dane z R-LINK 2 w pamięci USB.
Uwaga: nie jest wyświetlany żaden komunikat informujący o tym, że zapisywanie danych w pamięci zostało zakończone.
Krok 2: Aktualizacja i synchronizacja produktów
Aby dodać bezpłatną lub płatną zawartość dla systemu R-LINK (usługi, aplikacje, mapy):
Krok 1: Wybór aplikacji z konta „My Renault”
Krok 2: Zapisz dane systemu R-Link 2 na pamięci USB
Uwaga: nie jest wyświetlany żaden komunikat informujący o tym, że zapisywanie danych zostało zakończone.
Krok 3: Synchronizacja aplikacji w oprogramowaniu R-Link 2 Toolbox
Dzięki R-LINK Store możesz wykonywać różne działania, na przykład:
Posiadając konto My Renault, możesz korzystać ze wszystkich usług dostępnych dla Twojego samochodu:
Aby założyć konto My Renault, wejdź na stronę https://myr.renault.pl
Aby zaktualizować system R-LINK 2 wraz z całą zawartością (system, mapy, aplikacje):
Krok 1: Zacznij od zapisania danych z systemu R-LINK 2 na pamięci USB
Uwaga: nie jest wyświetlany żaden komunikat informujący o zakończeniu zapisu.
Krok 2: Synchronizuj zgromadzone dane (kopia zapasowa) na R-LINK Store
Krok 3: Aktualizacja systemu i/lub map
Krok 4: Pobieranie
Krok 5: Zainstaluj aktualizacje w systemie R-LINK 2
Uwaga: w przypadku aktualizacji systemu R-LINK 2 zostanie ponownie uruchomiony.
Aby uruchomić nawigację GPS, na stronie głównej systemu R-LINK 2 kliknij „ Menu”, następnie „Nawigacja” i „Miejsce przeznaczenia”. Jeśli chcesz dostać się do konkretnego miejsca przeznaczenia, kliknij „ Adres ” i wpisz następujące informacje:
Naciśnij polecenie „ Wybierz” – nawigacja uruchomi się po kilku sekundach.
Uwaga: wszystkie poprzednie miejsca docelowe i pobliskie punkty POI (stacje, parkingi itp.) znajdziesz w menu „ Miejsca przeznaczenia”.
Aby przeprowadzić tę operację, potrzebujesz czystej pamięci USB (o pojemności co najmniej 8 GB) i komputera z dostępem do Internetu.
Krok 1: Kopia zapasowa systemu – W samochodzie
Krok 2: Pobranie nowej mapy – Na komputerze
Uwaga: pobieranie może chwilę potrwać, zależnie od rozmiaru map i Twojego połączenia internetowego.
Krok 3: Instalacja nowej mapy w systemie R-LINK 2 – W samochodzie
Uwaga: nie korzystaj z systemu R-LINK 2 i zostaw uruchomiony silnik na czas instalacji.
Jeśli usługa TomTom Traffic w czasie rzeczywistym nie działa prawidłowo, może to oznaczać, że zakończył się bezpłatny 12-miesięczny okres próbny.
W sklepie R-LINK Store możesz sprawdzić, czy umowa jest jeszcze aktywna (jeśli potrzebujesz pomocy, sprawdź odpowiedź na często zadawane pytanie „Jak uzyskać dostęp do sklepu R-LINK Store?”).
W sklepie R-LINK Store przejdź do sekcji „Moje aplikacje i usługi”, aby sprawdzić status umów i usług internetowych.
Jeśli umowa na usługę TomTom Traffic w czasie rzeczywistym wygasła, możesz ją przedłużyć, kupując pełną wersję dostępną w sekcji „Katalog”.
Jeśli umowa jest aktywna, ale usługa TomTom Traffic w czasie rzeczywistym wciąż nie działa, sprawdź w samochodzie, czy w systemie R-LINK 2 jest aktywne udostępnianie danych: Menu główne / Aplikacje / Prywatność. Udostępnianie danych musi być aktywne, aby usługa TomTom Traffic w czasie rzeczywistym mogła działać.
Jeśli problem nie ustępuje, spróbuj zaktualizować swoje oprogramowanie i mapy w sklepie R-LINK Store w sekcji „Aktualizacje”. (Jeśli potrzebujesz pomocy, sprawdź odpowiedź na często zadawane pytanie „Jak zaktualizować mapy?”).
Jeśli wciąż masz trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta, aby uzyskać pomoc, i poinformuj, że powyższa procedura została przeprowadzona.
Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie? Skontaktuj się z nami!
Zespół Pomocy ds. Multimediów i Nawigacji jest dostępny od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00.
Aby zaoszczędzić czas, sprawdź wersję oprogramowania multimedialnego zainstalowaną w Twoim pojeździe. Można to znaleźć na ekranie ustawień.
Wyślij pytanie przez formularz online
Zapoznaj się z naszymi przewodnikami
Chcesz wiedzieć więcej?