Potrzebujesz więcej informacji na temat systemu multimedialnego EASY LINK?
Bluetooth, Android Auto™ & Apple Carplay™, usługi online, Renault CONNECT Store, aplikacja My Renault… Sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Połącz swój telefon za pośrednictwem Bluetooth z EASY LINK, aby:
Pamiętaj, aby na swoim smartfonie zainstalować najnowszą wersję oprogramowania.
Kompatybilność swojego smartfona z systemem EASY LINK możesz sprawdzić tutaj.
Aby przeprowadzić test, musisz znać:
Uwaga: kilka razy w roku Renault testuje bardzo wiele różnych modeli telefonów, aby zapewnić swoim klientom kompatybilność różnych funkcji. Być może Twój telefon nie został jeszcze przetestowany przez nasze zespoły, a ponadto w pewnych modelach telefonów niektóre funkcje wciąż nie są dostępne.
Krok 1: Upewnij się, że telefon jest prawidłowo sparowany z systemem EASY LINK i że aktywna jest funkcja multimediów (ikona multimediów zaznaczona na biało).
Uwaga: jeśli masz problemy ze sparowaniem telefonu, sprawdź odpowiedź na często zadawane pytanie „Nie mogę połączyć telefonu z systemem EASY LINK” w sekcji pomocy.
Krok 2: Jeśli telefon jest sparowany z systemem EASY LINK, przejdź do menu „Multimedia” i kliknij pozycję „Multimedia”. Jako źródło wybierz „Bluetooth” i wybierz muzykę z telefonu.
Uwaga: niektóre telefony aktywują funkcję multimediów wyłącznie wtedy, gdy zawierają co najmniej jeden plik muzyczny. Sprawdź, czy w pamięci telefonu przechowujesz co najmniej jeden utwór.
Telefon można sparować przez Bluetooth, naciskając widżet „Telefon” lub – jeśli jest już połączony inny telefon – naciskając skrót „Telefon” znajdujący się u góry ekranu.
Aby sparować telefon z systemem EASY LINK, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
W telefonie:
Z menu głównego systemu EASY LINK:
Uwaga: system multimedialny może zapamiętać do 6 telefonów.
Jeśli synchronizacja kontaktów nie została autoryzowana, można to zrobić później: przejdź do menu „Bluetooth” w telefonie, następnie wybierz „RENAULT”, a potem „Synchronizuj kontakty”.
Krok 1: Upewnij się, że telefon jest prawidłowo sparowany z systemem EASY LINK.
Uwaga: jeśli masz problemy ze sparowaniem telefonu, sprawdź odpowiedź na często zadawane pytanie „Jak połączyć telefon z systemem EASY LINK” w sekcji pomocy.
Krok 2: Aby wykonać połączenie, przejdź do menu telefonu i wybierz pozycję „Kontakty”. Twoje kontakty zostaną automatycznie zaimportowane na ekran systemu EASY LINK. Wybierz kontakt, do którego chcesz zadzwonić, i naciśnij numer, aby wykonać połączenie.
Możesz wykonać połączenie, wybierając:
Aby odebrać połączenie, możesz nacisnąć zielony przycisk, który wyświetli się u góry ekranu.
Odbierać i kończyć połączenia możesz również, naciskając przyciski sterujące na kierownicy.
Krok 1: Jeśli masz problemy ze sparowaniem telefonu z systemem EASY LINK, sprawdź odpowiedź na często zadawane pytanie „Jak połączyć telefon z systemem EASY LINK” w sekcji pomocy.
Krok 2: Jeśli proces parowania nadal nie działa, przeprowadź test kompatybilności online.
Aby przeprowadzić test, musisz znać:
Wskazówki na temat tego, gdzie znaleźć te informacje, znajdują się w specjalnych sekcjach na stronie weryfikacji kompatybilności.
Krok 3: Jeśli test kompatybilności nie przyniesie pozytywnych wyników ani nie znajdziesz swoich wersji na liście:
Aktywuj funkcję rozpoznawania mowy w Android Auto™: OK Google. Możesz to zrobić na kilka sposobów:
Metoda 1: Naciśnij i przytrzymaj przycisk „Push To Talk” (Naciśnij, aby mówić) na kierownicy, aż usłyszysz sygnał dźwiękowy.
Metoda 2: Naciśnij ikonę „mikrofonu” w prawym górnym rogu ekranu, gdy korzystasz z aplikacji Android Auto™. Usłyszysz sygnał dźwiękowy.
Metoda 3: Głośno powiedz „Ok Google” – aplikacja Android Auto™ wyemituje sygnał dźwiękowy.
Polecenia głosowe Asystenta Google umożliwiają głosowe sterowanie niektórymi funkcjami, takimi jak wykonywanie połączeń, słuchanie muzyki, odbieranie i odpowiadanie na SMS-y, korzystanie z map i wytyczanie tras, tworzenie przypomnień itp.
Np.: „Zadzwoń do «nazwa kontaktu»”, „Wyślij wiadomość do «nazwa kontaktu»”, „Wyznacz trasę do «adres»” itd.
Aplikacja Android Auto™ obejmuje domyślnie 4 aplikacje:
W sklepie Google Play możesz znaleźć i zainstalować dodatkowe aplikacje kompatybilne z Android Auto™, takie jak Waze, WhatsApp, Spotify czy Deezer.
Lista dostępnych kompatybilnych aplikacji jest dostępna pod adresem: https://play.google.com/store/apps/collection/promotion_3001303_android_auto_all
Uwaga: jedynie aplikacje certyfikowane przez firmę Google i pobrane na smartfon mogą być wykorzystywane w Android Auto™ podczas prowadzenia pojazdu.
Najpierw upewnij się, że znajdujesz się w obszarze, w którym funkcja CarPlay jest obsługiwana.
Aby połączyć iPhone’a z aplikacją Apple CarPlay™, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
Uwaga: Apple zaleca stosowanie kabli z certyfikatem, aby uniknąć rozłączania lub błędów.
Uwaga: Twój iPhone może być używany nawet wtedy, gdy jest podłączony za pomocą kabla USB.
Jeśli Wi-Fi i Bluetooth są wyłączone, iPhone zaproponuje ich włączenie lub podłączenie kabla USB. Pomimo tego aplikacja Apple CarPlay™ może działać wyłącznie za pośrednictwem kabla USB. Naciśnij przycisk „Tylko USB” na swoim iPhonie.
Z aplikacji Apple CarPlay™ można korzystać w telefonie iPhonie 5 lub nowszym, z systemem operacyjnym iOS w wersji 7.1 lub nowszej.
Uwaga: aby zapewnić kompatybilność swojego smartfona z aplikacją Apple CarPlay™, zalecane jest przeprowadzanie w nim wszystkich dostępnych aktualizacji oprogramowania.
Aby przejść do sklepu Renault CONNECT Store, najpierw musisz utworzyć konto w aplikacji My Renault. Postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
Uwaga: hasło stanowi zabezpieczenie dostępu do konta, należy starannie je zachować.
Uwaga: jeżeli w skrzynce odbiorczej nie ma wiadomości e-mail z linkiem aktywacyjnym, sprawdź folder SPAM.
Aby dodać samochód do konta My Renault, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
Przejdź do strony https://www.myr.renault.pl
Uwaga: jeśli jeszcze nie masz konta, sprawdź odpowiedź na często zadawane pytanie „Jak uzyskać dostęp do sklepu Renault CONNECT Store? ” w sekcji pomocy.
Uwaga: jeśli nie znasz numeru VIN, sprawdź odpowiedź na często zadawane pytanie „ Gdzie znajdę numer VIN mojego samochodu” w sekcji pomocy.
Twój samochód zostanie dodany do konta My Renault.
Jeśli nie możesz dodać samochodu do wirtualnego warsztatu MY Renault, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
W sklepie Renault CONNECT Store możesz wykonywać różne działania, na przykład:
Uwaga: aby uzyskać dostęp do sklepu Renault CONNECT Store, zaloguj się na swoje konto My Renault i przejdź do zakładki „Renault CONNECT Store ”.
Aby odnowić usługi internetowe:
Korzystanie z usług internetowych w aplikacji My Renault wymaga posiadania smartfona z systemem w wersji co najmniej:
Aby utworzyć konto w aplikacji My Renault i uzyskać dostęp do wszystkich funkcji, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
Uwaga: hasło stanowi zabezpieczenie dostępu do konta, należy starannie je zachować.
Uwaga: jeżeli w skrzynce odbiorczej nie ma wiadomości e-mail z linkiem aktywacyjnym, sprawdź folder SPAM.
Aby dodać samochód do konta My Renault, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
Uwaga: Jeśli jeszcze nie masz konta, sprawdź odpowiedź na często zadawane pytanie „Jak utworzyć konto w aplikacji My Renault ” w sekcji pomocy.
Uwaga: jeśli nie znasz numeru VIN swojego samochodu, sprawdź odpowiedź na często zadawane pytanie „Gdzie znajdę numer VIN mojego samochodu” w sekcji pomocy.
Tak, można dodać kilka samochodów do jednego konta My Renault.
W tym celu:
Uwaga: w razie potrzeby sprawdź odpowiedź na często zadawane pytanie „ Jak dodać samochód do konta My Renault” w sekcji pomocy.
Synchronizacja aplikacji My Renault z samochodem jest niezbędnym etapem, aby móc korzystać z internetowych funkcji aplikacji My Renault.
Aby zsynchronizować aplikację My Renault z samochodem, postępuj zgodnie z następującymi instrukcjami:
Uwaga: aby uzyskać więcej szczegółowych informacji, sprawdź odpowiedź na często zadawane pytanie „Jak utworzyć konto w aplikacji My Renault ” w sekcji pomocy.
Uwaga: jeśli kod zniknie, zanim zdążysz go wprowadzić, wystarczy kliknąć symbol karteczki samoprzylepnej u góry ekranu.
Jeśli jednak powiadomienie z kodem nie pojawi się na ekranie centralnym samochodu, zaczekaj 5 minut i ponownie przeprowadź synchronizację z poziomu aplikacji My Renault.
Uwaga: jeśli jednak warunki powodzenia synchronizacji nie zostały spełnione, postępuj zgodnie z instrukcją podawaną w aplikacji My Renault. Zwłaszcza jeśli usługi w samochodzie zostały dopiero co aktywowane, warto odczekać kilka godzin przed synchronizacją konta My Renault z samochodem.
Do konta My Renault można dodać wiele samochodów. Z kolei nie można zsynchronizować jednego samochodu z kilkoma kontami My Renault.
Uwaga: sprawdź odpowiedź na często zadawane pytanie „Czy można dodać kilka samochodów do jednego konta” w sekcji pomocy.
Może być kilka powodów:
Aby korzystać z usług w aplikacji My Renault, wcześniej należy aktywować te usługi w samochodzie.
Aby aktywować usługi w samochodzie, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
Aby korzystać z usług w aplikacji My Renault, musisz także zsynchronizować aplikację My Renault z samochodem.
Aby zsynchronizować samochód z aplikacją My Renault:
VIN to numer identyfikacyjny pojazdu. Składa się z 17 znaków.
Znajdziesz go w dowodzie rejestracyjnym w polu E lub w lewej dolnej części przedniej szyby.
Jest niezbędny, aby dodać samochód do aplikacji My Renault.
Adres e-mail przypisany do konta My Renault możesz zmienić, postępując według poniższej instrukcji:
Aby przesłać miejsce docelowe do samochodu z aplikacji My Renault, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
Możesz odnaleźć dealera Renault z poziomu aplikacji My Renault:
Najpierw sprawdź, czy samochód jest połączony i jest włączone udostępnianie danych.
Aby przygotować auto do sprzedaży, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
Uwaga: Sprawdź odpowiedź na często zadawane pytanie „Jak usunąć samochód z aplikacji My Renault?” w sekcji pomocy.
Aby usunąć samochód z aplikacji My Renault, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
Uwaga: jeśli w aplikacji My Renault masz kilka samochodów, wybierz ten, który chcesz usunąć.
Pomoc online
Usługi internetowe dla samochodów elektrycznych
Sprawdź odpowiedzi na pytania dotyczące usług internetowych
Aby zaplanować ładowanie Renault ZOE w EASY LINK, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
• W menu głównym kliknij „Ustawienia”, a następnie „Samochód” na dole ekranu.
• Otwórz menu EV i kliknij zakładkę „Ładowanie” w lewej dolnej części ekranu.
• Aby zaprogramować ładowanie, kliknij „Zaprogramuj”. Podaj swoje preferencje (godzina rozpoczęcia i zakończenia oraz wybrane dni). Następnie możesz wyświetlić te ustawienia w zakładce „Kalendarz”.
• Wybrane dni i godziny wyświetlą się po naciśnięciu strzałki.
UWAGA:
Aby zaplanować klimatyzację samochodu poprzez ekran EASY LINK, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
Jeśli to nie działa, sprawdź czy:
Uwaga: krótkotrwałe ładowanie nie jest możliwe w przypadku włączonego planowania.
Aby uruchomić bezpośrednio klimatyzację z poziomu aplikacji mobilnej My Renault, kliknij przycisk znajdujący się pod stanem akumulatora i czasem pracy samochodu.
Jeśli chcesz zaplanować działanie klimatyzacji, kliknij zakładkę „Komfort”, aby uzyskać dostęp do opcji planowania.
Jeśli to nie działa, sprawdź czy:
Korzystanie z usług internetowych w aplikacji My Renault wymaga posiadania smartfona z jedną z trzech najnowszych wersji systemu Android lub iOS.
Aby sprawdzić wersję swojego smartfona i dowiedzieć się, jak go zaktualizować, przejdź do następujących stron:
Aby uzyskać dostęp do usług internetowych na smartfonie, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
Nie. Trzeba założyć konto w aplikacji My Renault, aby mieć dostęp do usług internetowych
Odnowienie usług dla pojazdów z systemem multimedialnym Easy Link dostępne jest wyłącznie w Autoryzowanych Salonach.
W aplikacji mobilnej My Renault możesz zaplanować trasę, określając najlepiej dostosowane do Twojego samochodu punkty ładowania na trasie podróży.
Podając informacje na temat trasy (poziom akumulatora, liczba pasażerów, bagaży itp.),możesz uzyskać szacunkową trasę symulującą czas podróży i ładowania.
Ponieważ trasa ta ma charakter szacunkowy, nie możemy zagwarantować dostępności punktów ładowania w miejscu przeznaczenia.
Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie? Skontaktuj się z nami!
Zespół Pomocy ds. Multimediów i Nawigacji jest dostępny od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00.
Aby zaoszczędzić czas, sprawdź wersję oprogramowania multimedialnego zainstalowaną w Twoim pojeździe. Można to znaleźć na ekranie ustawień.
Wyślij pytanie przez formularz online
Zapoznaj się z naszymi przewodnikami
Chcesz wiedzieć więcej?