Grupa Renault stale dba o przestrzeganie przepisów prawa dotyczących ochrony danych osobowych (dalej zwanych „danymi osobowymi”), co stanowi kluczowy element kodeksu postępowania Grupy zgodnie z zapisami „Polityki ochrony danych osobowych Grupy” opublikowanej na stronie https://group.renault.com/en/our-commitments/the-groupe-renault-and-your-personal-data/
Co ważne, Grupa Renault stoi na stanowisku, że ochrona danych osobowych odgrywa istotną rolę w budowaniu opartej na zaufaniu współpracy z klientami. Oznacza to, że Grupa dąży do zapewnienia jak największej przejrzystości w zakresie przetwarzania danych osobowych przekazywanych Grupie przez jej klientów lub pozyskiwanych przez Grupę na podstawie różnych umów zawieranych z klientami.
Celem niniejszej informacji dotyczącej ochrony prywatności jest przedstawienie szczegółowych informacji dotyczących warunków przetwarzania Twoich danych osobowych w Grupie Renault, a także przysługujących Ci praw i możliwości w zakresie kontrolowania Twoich danych osobowych i ochrony Twojej prywatności.
W niniejszej polityce znajdziesz następujące informacje:
1 - KTO PRZETWARZA TWOJE DANE OSOBOWE?
2 - JAKIE DANE OSOBOWE PRZETWARZAMY?
3 - W JAKIM CELU KORZYSTAMY Z TWOICH DANYCH OSOBOWYCH?
4 - KTO MA DOSTĘP DO TWOICH DANYCH OSOBOWYCH?
5 - JAKIE PRAWA CI PRZYSŁUGUJĄ?
6 - W JAKI SPOSÓB ZAPEWNIAMY BEZPIECZEŃSTWO TWOICH DANYCH OSOBOWYCH?
Grupa Renault to międzynarodowa grupa:
- posiadająca marki Renault, Dacia, Alpine, Renault Samsung Motors oraz Lada,
- w skład której wchodzą różne podmioty prawne we Francji i za granicą, odpowiadające w szczególności za produkcję i dystrybucję pojazdów i części oraz sprzedaż usług powiązanych, jak usługi sieciowe, serwis i konserwacja, gwarancje i finansowanie,
- której podmiot dominujący, czyli Renault SAS, posiada siedzibę we Francji pod adresem 122-122 bis avenue du Général Leclerc – 92 100 Boulogne-Billancourt.
Grupa Renault prowadzi sprzedaż pojazdów swoich marek oraz powiązanych produktów i usług za pośrednictwem sieci autoryzowanych dystrybutorów.
Spółki Grupy Renault oraz jej sieć dystrybutorów mogą pozyskiwać i przetwarzać dotyczące Ciebie dane osobowe. Zakres ich odpowiedzialności za przetwarzanie Twoich danych osobowych różni się w zależności od danej spółki Grupy lub sieci dystrybucji, której przekazujesz swoje dane osobowe, a także od roli, jaką pełnią w zakresie świadczenia różnych usług lub sprzedaży produktów. Dla potrzeb niniejszego dokumentu słowa „my” i „Renault” oznaczają Renault SAS, Renault Polska oraz sieć Autoryzowanych Partnerów Renault Polska.
Zasadniczo współadministratorami danych osobowych w rozumieniu obowiązujących przepisów prawa ochrony danych osobowych są następujące podmioty:
Renault Polska sp. z o.o. ma siedzibę pod adresem 02-674 Warszawa, ul. Marynarska 13. Z wyznaczonym przez spółkę inspektorem ochrony danych można się skontaktować pod adresem: renault.iod@renault.com.pl.
oraz podmioty sieci, których wykaz i dane kontaktowe dostępne są na stronie pod adresem: www.renault.pl
W określonych przypadkach Twoje dane osobowe mogą również przetwarzać Renault SAS i Renault Polska sp. z o.o. jako niezależni administratorzy danych. Z wyznaczonym przez spółkę Renault SAS inspektorem ochrony danych można się skontaktować pod adresem: Renault SAS, Direction juridique – Délégué à la protection des données, 122-122 bis avenue du Général Leclerc – 92 100 Boulogne-Billancourt.
„Dane osobowe” oznaczają wszelkie informacje, które mogą posłużyć do zidentyfikowania Ciebie bezpośrednio (jak Twoje imię i nazwisko) bądź też pośrednio (np. niepowtarzalny identyfikator klienta).
Zasadniczo zobowiązujemy się pozyskiwać wyłącznie dane osobowe niezbędne dla poszczególnych celów przetwarzania Twoich danych osobowych.
Pozyskujemy dane osobowe w zależności od zakresu interakcji z Tobą. Mogą to być następujące informacje:
Wszystkie dane niezbędne dla potrzeb udzielania odpowiedzi na Twoje zapytania lub realizacji umowy bądź też prawnych zobowiązań są wskazane jako wymagane w formularzach zawierających dane osobowe (w szczególności są oznaczone gwiazdką). Jeśli nie chcesz przekazać wymaganych danych, może to uniemożliwić nam obsługę Twojego zapytania lub świadczenie odpowiednich usług. Pozostałe informacje pomogą nam lepiej Cię poznać, w szczególności w celu przesyłania dopasowanych reklam. Oznacza to, że podanie takich informacji nie jest obowiązkowe.
Zachęcamy Cię do bieżącego informowania nas na piśmie o wszelkich zmianach Twoich danych osobowych.
Oferowane przez nas produkty i usługi są przeznaczone głównie dla osób dorosłych. Oznacza to, że nie prowadzimy odrębnego przetwarzania danych osób nieletnich.
Przekażemy Ci wyjaśnienia dotyczące kontekstu, w jakim pozyskujemy Twoje dane osobowe, celów ich przetwarzania oraz okresu ich przechowywania.
Pozyskujemy Twoje dane osobowe w szczególności wówczas, gdy:
- Odwiedzasz nasze strony internetowe stosujące ciasteczka lub inne elementy śledzące,
- Kontaktujesz się z nami przez formularz internetowy, telefonicznie, na chacie, odwiedzając dilera lub w inny sposób,
- Bierzesz udział w grach lub wydarzeniach albo zapisujesz się na nasz newsletter,
- Kupujesz pojazd lub usługę (serwis, naprawa, gwarancja, usługi sieciowe),
- Korzystasz z pojazdu funkcjonującego w sieci,
- Odpowiadasz na naszą ankietę lub badanie zadowolenia klienta,
- Zakładasz konto użytkownika, by uzyskać dostęp do naszych usług z komputera lub smartfonu,
- Podejmujesz interakcje z nami w mediach społecznościowych, np. na stronach internetowych Renault korzystasz z przycisków „Lubię”, „Podziel się” lub „Zatweetuj” na Facebooku, Instagramie lub Twitterze, co może prowadzić do pozyskania i wymiany danych osobowych pomiędzy serwisem społecznościowym a nami.
Możemy również pozyskiwać dotyczące Cię informacje za pośrednictwem innych podmiotów naszej grupy lub partnerów – za Twoją zgodą, jeśli jest ona wymagana zgodnie z przepisami prawa.
W kontekście naszej współpracy i zgodnie z kontekstem pozyskiwania Twoich danych osobowych możemy korzystać z Twoich danych w następujących celach:
A – Zarządzanie wstępną interakcją
B – Zarządzanie naszą współpracą handlową
C – Zarządzanie usługami sieciowymi i aplikacjami pokładowymi
D – Prowadzenie badań i analiz
E – Zarządzanie naszą działalnością marketingową
Cele | Podstawa prawna |
---|---|
Kolejne wizyty na naszych stronach internetowych lub w aplikacjach mobilnych oraz zarządzanie ich funkcjonowaniem i bezpieczeństwem | Takie przetwarzanie prowadzimy w oparciu o Twoją zgodę na zapisywanie/odczytywanie ciasteczek na Twoim urządzeniu (zob. naszą politykę cookies – https://www.renault.pl/cookies.html), a także dla celów naszego prawnie uzasadnionego interesu (zapewnianie Ci bezpiecznych stron i aplikacji) |
Zapytania o informacje, szacunki/kwotowania, jazdy próbne (oraz ew. zwrot kosztu mandatów związanych z jazdą próbną) itp. | Takie przetwarzanie wynika ze współpracy przedumownej w oparciu o Twój wniosek lub nasze prawne zobowiązania (współpraca z władzami w zakresie zwrotu kosztu mandatów) |
Nawigowanie i interakcja z naszym fanpage’em na Facebooku | Takie przetwarzanie wynika ze współpracy umownej, którą prowadzisz jako użytkownik Facebooka. W tym kontekście Renault Polska i Facebook są współadministratorami danych. |
Pamiętaj, że Facebook przekazuje zanonimizowane raporty dotyczące działań i statystyki fanpage’a dla potrzeb zarządzania działalnością promocyjną Renault, a ponadto może korzystać z takich danych w celu doskonalenia systemu reklam Facebooka. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych przez Facebooka znajdziesz w polityce ochrony prywatności Facebooka na stronie: https://www.facebook.com/about/privacy
Cele | Podstawa prawna |
---|---|
Zarządzanie Twoimi zamówieniami na pojazdy (w tym śledzenie pojazdu w drodze z produkcji do Ciebie), wnioskami o rejestrację pojazdu, dokumentacją związaną z pojazdem, umowami (serwis, poszerzona gwarancja, usługi sieciowe), naprawami, gwarancją (w tym Twoje wnioski o wsparcie), usługami assistance itp. | Takie przetwarzanie jest związane z realizacją zawartej między nami umowy. |
Zarządzanie Twoimi kontami użytkownika i metodami uwierzytelnienia | Takie przetwarzanie jest związane z realizacją zawartej między nami umowy. |
Zarządzanie Twoim uczestnictwem w forach i społecznościach | Takie przetwarzanie opiera się na udzielonej przez Ciebie zgodzie. |
Obsługa Twoich skarg i reklamacji | Takie przetwarzanie opiera się na naszym prawnie uzasadnionym interesie (zapobieganie sporom sądowym). |
Odpowiadanie na Twoje żądania dotyczące skorzystania z praw związanych z Twoimi danymi osobowymi (zob. część dotycząca „Twoich praw”) | Takie przetwarzanie opiera się na naszych zobowiązaniach prawnych i może dotyczyć weryfikacji Twojej tożsamości. |
Zarządzanie naszymi badaniami satysfakcji klienta, obsługa i odpowiadanie na Twoje opinie w celu podniesienia poziomu satysfakcji klienta i jakości naszych produktów i usług | Takie przetwarzanie opiera się na naszym prawnie uzasadnionym interesie (doskonalenie naszych produktów i usług). |
Zarządzanie naszą skonsolidowaną bazą danych obecnych i potencjalnych klientów | Takie przetwarzanie opiera się na naszym prawnie uzasadnionym interesie (dostęp do aktualnych i skonsolidowanych danych). |
Obsługa Twojego pojazdu, w szczególności poszczególne czynności w obsłudze Twojego pojazdu | Takie przetwarzanie opiera się na naszym prawnie uzasadnionym interesie (analiza jakości naszych produktów). |
Wycofanie pojazdu w powodu problemów z jakością | Takie przetwarzanie opiera się na naszych zobowiązaniach prawnych (przepisy dotyczące wad produktów) oraz na naszym prawnie uzasadnionym interesie (zapewnienie jakości naszych produktów). |
Kiedy kontaktujesz się z naszym call center, zależy nam na tym, by jak najlepiej spełnić Twoje oczekiwania. W celu podnoszenia jakości naszych usług oraz dla potrzeb szkolenia i oceny naszych pracowników możemy nagrywać prowadzone z Tobą rozmowy telefoniczne. Zawsze możesz nie zgodzić się na nagrywanie, nie podając powodu.
Cele | Podstawa prawna |
---|---|
Zapewnienie Ci bezpieczeństwa jazdy (np. połączenia awaryjne, ostrzeżenia o ryzyku wypadku, wykrywanie zjechania z pasa ruchu, ogranicznik prędkości i automatyczne awaryjne hamowanie) | Takie przetwarzanie jest związane z realizacją zawartej między nami umowy lub opiera się na naszych zobowiązaniach prawnych. |
Dostarczenie i obsługa Twoich aplikacji biznesowych (ukierunkowana reklama, assistance w przypadku awarii, spersonalizowane ubezpieczenia) | Takie przetwarzanie opiera się na udzielonej przez Ciebie zgodnie lub na naszym prawnie uzasadnionym interesie (przekazywanie Ci odpowiednich treści) bądź też realizacji zawartej między nami umowy. |
Zapewnienie cyberbezpieczeństwa systemów | Takie przetwarzanie opiera się na naszym prawnie uzasadnionym interesie (zapewnienie Ci bezpiecznych systemów). |
Aktywacja Twoich usług sieciowych i aplikacji pokładowych, zarządzanie Twoimi kontami i powiązanymi umowami | Takie przetwarzanie jest związane z realizacją zawartej między nami umowy. |
Walka z kradzieżami (zgłaszanie kradzieży, śledzenie skradzionych pojazdów) | Takie przetwarzanie jest związane z realizacją zawartej między nami umowy. |
Zapewnienie Ci usług sieciowych i aplikacji pokładowych wspierających kierowcę (komunikaty uprzedzające, ekologiczna jazda, pomoc w parkowaniu) | Takie przetwarzanie jest związane z realizacją zawartej między nami umowy. |
Zdalna kontrola (kontrola pojazdu i tablicy rozdzielczej) | Takie przetwarzanie jest związane z realizacją zawartej między nami umowy. |
Zapewnienie Ci usług sieciowych i aplikacji pokładowych wspierających nawigację | Takie przetwarzanie opiera się na udzielonej przez Ciebie zgodzie. |
Zarządzanie i udostępnianie Ci usług dotyczących akumulatora, usług sieciowych i powiązanych aplikacji pokładowych | Takie przetwarzanie jest związane z realizacją zawartej między nami umowy. |
Zapewnienie Ci diagnostyki, serwisu i konserwacji pojazdów, systemów i map (ostrzeżenia dotyczące funkcjonowania pojazdu, przypomnienie o terminie przeglądu okresowego, zdalna aktualizacja oprogramowania, proaktywna i zapobiegawcza konserwacja itp.) | Takie przetwarzanie jest związane z realizacją zawartej między nami umowy. |
Niektóre abonowane przez Ciebie usługi sieciowe i aplikacje pokładowe korzystają z usług oferowanych przez Google, aby przekazywać Ci w pojeździe lub na smartfonie dane z map lub informacje o ciekawych miejscach. Więcej informacji o tym, w jaki sposób Google przetwarza Twoje dane osobowe, znajdziesz w polityce ochrony prywatności Google na stronie: https://policies.google.com/privacy?hl=fr
Przekazujemy Ci komunikaty wyświetlanie na ekranie Twojego pojazdu dlatego, że chcemy poinformować Cię o wygaśnięciu jednej z Twoich usług serwisowych i zaproponować jej przedłużenie.
Niektóre usługi sieciowe i aplikacje pokładowe mogą wymagać przetwarzania danych o Twojej lokalizacji. Przed przetwarzaniem takich danych wymagana jest Twoja zgoda. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę i zawiesić przetwarzanie takich danych.
W przypadku niektórych pojazdów elektrycznych, kiedy połączysz swój telefon z pojazdem, konieczne będzie podanie Twojego numeru komórki, aby przekazywać Ci komunikaty dotyczące stanu naładowania akumulatora. Możesz zarządzać warunkami otrzymywania powiadomień i zdecydować, że nie chcesz ich otrzymywać, korzystając z zakładki „Moje powiadomienia”.
Zależy nam na ochronie Twojej prywatności. Jednocześnie przypominamy, że masz obowiązek poinformowania innych użytkowników lub nabywców Twojego pojazdu o warunkach przetwarzania ich danych osobowych przez Renault.
Badania i analizy prowadzone są w celu pomiaru naszych wyników, oceny jakości naszych produktów i usług oraz poziomu satysfakcji klienta, a także dla potrzeb stałego ich doskonalenia.
Zwracamy uwagę na fakt, że wykorzystujemy Twoje dane osobowe do badania Twoich interakcji w portalach społecznościowych i na innych stronach internetowych dostępnych publicznie za pośrednictwem usług podmiotów trzecich (Brandwatch: https://www.brandwatch.com/legal/user-privacy-policy/, SprinklR: https://www.sprinklr.com/privacy/).
Usługi te pozwalają nam na zapoznanie się z Twoimi opiniami zamieszczanymi w Internecie na temat naszych marek, naszych produktów i innych powiązanych z nami tematów. Jednakże informacje te nigdy nie będą wykorzystane do celów marketingowych.
Cele | Podstawa prawna |
---|---|
Prośby o udział w badaniu w kontekście tworzenia nowych produktów i usług lub oceny wizerunku naszej marki | Takie przetwarzanie opiera się na udzielonej przez Ciebie zgodzie. |
Przygotowanie analiz wyników naszej działalności handlowej, w tym skuteczności naszych działań marketingowych | Takie przetwarzanie opiera się na naszym prawnie uzasadnionym interesie (pomiar wyników naszej działalności) |
Badania i rozwój nowych produktów i usług | Takie przetwarzanie opiera się na naszym prawnie uzasadnionym interesie (doskonalenie naszych produktów i usług) |
Dbałość o jakość naszych pojazdów i części, w tym badania nad wypadkami i trwałością | Takie przetwarzanie opiera się na naszym prawnie uzasadnionym interesie (doskonalenie naszych produktów) |
Prowadzenie analiz mających na celu podniesienie poziomu satysfakcji klienta | Takie przetwarzanie opiera się na naszym prawnie uzasadnionym interesie (doskonalenie naszych produktów i usług) |
Prowadzenie analiz mających na celu zmierzenie i optymalizację naszych wyników operacyjnych i finansowych | Takie przetwarzanie opiera się na naszym prawnie uzasadnionym interesie (doskonalenie naszych produktów) |
Cele | Podstawa prawna |
---|---|
Wysyłka kampanii reklamowych (cyfrowa lub inna) i newsletterów | Takie przetwarzanie opiera się na udzielonej przez Ciebie zgodzie lub na naszym prawnie uzasadnionym interesie (przekazywanie Ci odpowiednich informacji) |
Gry, konkursy, wydarzenia, sponsoring | Takie przetwarzanie opiera się na umowie (akceptacja regulaminu) |
Internetowa ukierunkowana reklama, dostosowanie treści | Takie przetwarzanie opiera się na udzielonej przez Ciebie zgodzie na zapisywanie/odczytywanie ciasteczek na Twoim urządzeniu (zob. naszą politykę cookies – https://www.renault.pl/cookies.html) |
Zaawansowana analiza dla potrzeb dostosowanego marketingu (profilowanie) i doskonalenia wiedzy na temat klienta i rynku | Takie przetwarzanie opiera się na naszym prawnie uzasadnionym interesie (lepsze zrozumienie zachowań naszych obecnych i potencjalnych klientów lub zapewnienie Ci odpowiednich treści) |
Jakie operacje przetwarzania danych przeprowadzamy w ramach prowadzenia marketingu?
Nasze operacje marketingowe pozwalają nam na:
Przypominamy, że zbieramy i analizujemy Twoje dane w celach spersonalizowania reklam tylko, jeśli wyraziłeś zgodę na stosowanie plików cookies, które są opisane w naszej polityce cookies i którymi możesz zarządzać w dowolnym momencie w naszym dedykowanym narzędziu klikając na „Zarządzanie plikami cookie” na dole strony. W przypadku kiedy analizujemy jedynie nasze internetowe kampanie, bez personalizacji reklam, nie zbieramy Twoich danych za pomocą plików cookies ale bezpośrednio od Ciebie lub naszych partnerów.
Dodatkowo wskazujemy, że przesyłamy do Ciebie reklamy tylko wtedy, kiedy wyraźnie zgodziłeś się na ich otrzymywanie (np. zaznaczając odpowiednie pole w formularzu kontaktowym, podczas tworzenia konta My Renault, itd.)
Skąd pochodzą dane osobowe, które przetwarzamy w celach marketingowych?
By zarządzać naszym marketingiem oraz w szczególności, w celu personalizowania reklam i wyświetlanych Ci treści, analizujemy Twoje dane pochodzące z wielu źródeł oraz używając dedykowane narzędzia informatyczne.
Nasze analizy opierają się o dane dostarczone nam bezpośrednio przez naszych klientów oraz potencjalnych klientów (na przykład poprzez zakup pojazdu u dealera z Grupy Renault, poprzez zapisanie się na jazdy próbne za pośrednictwem strony internetowej, albo poprzez dane związane z przeglądaniem naszych stron internetowych oraz korzystaniem z naszych aplikacji mobilnych) oraz od naszych partnerów (na przykład danych związanych z przeglądaniem przez Ciebie Facebooka).
Dane dostarczone przez naszych partnerów są danymi zbieranymi podczas korzystania z plików cookies, na których działanie wyraziłeś zgodę. Te dane, z których korzystamy, mogą obejmować – w zależności od użytego narzędzia – dane identyfikacyjne (imię, nazwisko, dane kontaktowe), identyfikatory techniczne (adres IP Twojego urządzenia, identyfikatory techniczne przypisane do Twojego urządzenia przez Grupę Renault albo przez naszych partnerów) oraz dane przeglądania i połączeń (przeglądane strony, odwiedzone witryny, kliknięcia).
Jakie narzędzia pozwalają nam przeprowadzać takie operacje?
W celu przeprowadzania wyżej wspomnianych operacji korzystamy z różnych narzędzi.
Dane, z jakich korzystamy w celu prowadzenia marketingu są analizowane w naszych własnych wewnętrznych narzędziach i bazach danych oraz w narzędziach stworzonych przez naszych partnerów (takich jak Facebook albo Google) oraz podwykonawców, z których świadczeń korzystamy.
W tych narzędziach zasadniczo przechowujemy dane zebrane przez pliki cookie przez maksymalnie 25 miesięcy. Jednak niektóre z tych narzędzi nie zachowują żadnych danych po zakończeniu przetwarzania.
W jaki sposób oferujemy spersonalizowane treści i oferty online?
Korzystanie z narzędzi umożliwia nam profilowanie (ocenę preferencji naszych klientów), rozumiane zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi danych osobowych. Uważamy, że w naszym usprawiedliwionym interesie leży zrozumienie preferencji naszych klientów oraz potencjalnych klientów w celu dostarczenia im treści zgodnych z ich potrzebami i pragnieniami.
Na przykład, profilowanie może pozwolić nam na wyświetlanie reklam o segmencie branży motoryzacyjnej, który preferujesz (samochód typu SUV zamiast samochodu miejskiego lub odwrotnie). Profilowanie pozwala nam na uniknięcie przesyłania Ci ofert promocyjnych, w sytuacji kiedy uznamy, że nie będą one pasowały do Twoich zainteresowań oraz na ograniczenie ilość przesyłania Ci tych samych reklam.
Abyś mógł dokładnie zrozumieć jak w praktyce przetwarzamy Twoje dane, poniżej zamieszczamy pewne przykłady:
1) Poszukujesz samochodu elektrycznego I odwiedzasz stronę renault.pl by dowiedzieć się o pojazdach sprzedawanych przez te markę.
Po wejściu na stronę renault.pl, za pomocą banneru zarządzającego akceptujesz wszystkie pliki cookie. Następnie w celu uzyskania szczegółowych informacji o pojeździe, klikasz na wybrany pojazd, który Cię zainteresował.
Kilka dni później, podczas przeglądania internetu, na stronie, którą przeglądasz, wyświetla się reklama od Grupy Renault dotycząca pojazdu Megane e-Tech. Klikasz na nią i zostajesz przeniesiony na stronę prezentującą ten model pojazdu.
Grupa Renault mogła wyświetlić tę reklamę o pojeździe, który mógłby Ci się spodobać, dzięki plikom cookie, na których działanie zezwoliłeś. W ten sposób Grupa Renault mogła zidentyfikować, że byłeś zainteresowany samochodami elektrycznymi i w związku z tym uruchomiła spersonalizowaną kampanię, aby dostosować wyświetlające Ci się reklamy.
2) Po zapoznaniu się z ulotką opisującą pojazd Megane e-Tech, zdecydowałeś umówić się na jazdę próbną u Dealera. Po odbyciu jazdy próbnej zdecydowałeś się zakupić pojazd Megane e-Tech. W momencie podpisywania umowy sprzedaży pojazdu udzieliłeś pisemnych zgód na otrzymywanie informacji handlowych. Kilka dni po zakupie pojazdu, zalogowałeś się na Facebook i zobaczyłeś reklamę akcesoriów do ochrony i optymalizacji Twojego hybrydowego samochodu. Klikasz na reklamę i zostajesz przeniesiony na stronę Renault z listą wszystkich akcesoriów, które mogą Cię zainteresować wraz z ich opisem.
Dzięki zgodzie na otrzymywanie informacji handlowych, udzielonej podczas zakupu pojazdu, byliśmy w stanie powiązać Twoje dane osobowe (w tym Twój adres e-mail oraz fakt zakupu pojazdu hybrydowego) z Twoimi danymi dotyczącymi przeglądanych treści (co pozwoliło nam zrozumieć Twoje preferencje, pod warunkiem, że wyraziłeś zgodę na używanie plików cookie), aby oferować Ci przydatne produkty, które mogą Cię zainteresować. Następnie otrzymujesz e-maile wyłącznie z reklamami, które zidentyfikowaliśmy jako najbardziej zgodne z Twoim profilem i tym samym pozwali Ci to na uniknięcie otrzymywania reklam, które są mniej trafne.
By dowiedzieć się więcej:
o roli naszych partnerów w przetwarzaniu Twoich danych:
Z każdym z naszych partnerów zawarliśmy umowy, które określają nasze prawa i obowiązki związane z przetwarzaniem Twoich danych, zgodnie z wymogami obowiązującego prawa.
Zgodnie z tymi umowami my i nasi partnerzy mamy różne role i obowiązki w zakresie przetwarzania Twoich danych osobowych:
O partnerach Grupy Renault oraz ich politykach prywatności:
W celu uzyskania szczegółowych informacji o tym jak spółki z grupy Meta (np. Facebook) przetwarzają Twoje dane osobowe, w tym na jakich podstawach prawnych dochodzi do takiego przetwarzania i jak możesz wykonać przysługujące Ci prawa, zapoznaj się z polityką prywatności firmy Meta: https://www.facebook.com/privacy/policy
W celu uzyskania szczegółowych informacji o tym jak spółki z grupy Google przetwarzają Twoje dane osobowe, zapoznaj się z polityką prywatności firmy Google: https://policies.google.com/privacy.
W celu uzyskania szczegółowych informacji o innych partnerach Grupy Renault, możesz zapoznać się z listą takich partnerów w naszej polityce cookie i zapoznać się z ich politykami prywatności udostępnionymi na ich stronach internetowych.
Zgodnie z przepisami zobowiązani jesteśmy przechowywać Twoje dane osobowe wyłącznie przez okres niezbędny dla osiągnięcia odpowiednich celów, spełnienia Twoich potrzeb lub wypełnienia naszych prawnych zobowiązań.
W celu wyznaczenia takiego okresu stosujemy w szczególności następujące kryteria:
Kiedy Twoje dane osobowe nie będą już konieczne, usuniemy je z naszych systemów i ewidencji lub zanonimizujemy je tak, by nie można było Cię zidentyfikować. Jednocześnie jednak może zaistnieć konieczność zarchiwizowania niektórych Twoich danych osobowych dla potrzeb udziału w ewentualnym postępowaniu sądowym, aż do terminu przedawnienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Dbamy oto, by w Grupie Renault i jej sieci podmiotów dostęp do Twoich danych osobowych miały tylko takie osoby, które w ramach swoich funkcji i zadań są prawidłowo upoważnione do ich przetwarzania.
Twoje dane osobowe możemy przekazywać spółce Renault SAS. Twoje dane osobowe możemy również przekazywać innym podmiotom Grupy Renault, jak spółka Renault MAI, która odpowiada za działalność w obszarze mobilności (jak car sharing), a także podmiotom zależnym oferującym usługi finansowe, jak RCI Banque SA Oddział w Polsce czy RCI Leasing SA Oddział w Polsce – po udzieleniu Twojej zgody, jeśli jest ona wymagana zgodnie z przepisami prawa. Takie podmioty mogą funkcjonować jako administratorzy danych zgodnie ze swoją własną polityką ochrony danych osobowych bądź też jako podmiot przetwarzający dane, realizujący zadania zgodnie z przekazywanymi przez nas dyspozycjami.
W celu przetwarzania Twoich danych osobowych w całości lub w części korzystamy z usług zaufanych podmiotów zewnętrznych działających jako podmioty przetwarzające dane zgodnie z naszymi dyspozycjami i wyłącznie w naszym imieniu, między innymi w następującym zakresie:
- Hosting, prowadzenie lub obsługa naszych baz danych, stron internetowych i mobilnych aplikacji,
- Świadczenie usług uwierzytelniania,
- Obsługa kontaktów z klientami (call center, narzędzia do komunikacji itp.),
- Świadczenie usług związanych z naszym marketingiem, w tym wysyłka ofert handlowych,
- Organizowanie konkursów i wydarzeń,
- Prowadzenie badań i ankiet.
W zakresie tak przekazywanych danych dbamy o to, by współpracować wyłącznie z zaufanymi podmiotami i odpowiednio zabezpieczać taką współpracę (umowy, audyty, gwarancje, testy bezpieczeństwa itp.).
W określonych przypadkach możemy przekazywać niektóre Twoje dane osobowe partnerom korzystającym z nich dla własnych potrzeb. W takim przypadku nasi partnerzy funkcjonują jako administratorzy danych, a do przekazywanych danych zastosowanie ma ich polityka przetwarzania danych osobowych. Dbamy o to, by pozyskać Twoją zgodę na takie przekazywanie danych w zakresie wymaganym przepisami prawa, a przynajmniej by umożliwić Ci zgłoszenie sprzeciwu.
Możemy również umożliwić Ci wykorzystanie Twoich danych do logowania w sieciach społecznościowych. Pamiętaj, że w takim przypadku przekazujesz nam informacje dotyczące Twojego profilu. Zakres tak przekazywanych danych osobowych zależy od konfiguracji na platformie danej sieci społecznościowej. Pamiętaj też, że takie sieci społecznościowe stosują własną politykę ochrony prywatności.
Możemy również być zobowiązani do przekazania Twoich danych osobowych podmiotom zewnętrznym w celu spełnienia obowiązku prawnego (np. zwrot kwoty mandatu po jeździe próbnej) bądź wykonania decyzji administracyjnej lub sądowej.
5.1. TWOJE PRAWA
Zgodnie z przepisami prawa dotyczącego ochrony danych osobowych przysługują Ci następujące prawa:
Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją oraz prawo do ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych w przypadkach przewidzianych w przepisach prawa.
Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec otrzymywania informacji marketingowych: w każdej chwili możesz zdecydować, że nie chcesz więcej otrzymywać od nas informacji związanych z naszą ofertą, wiadomościami czy wydarzeniami. W szczególności możesz skorzystać z tego prawa poprzez kliknięcie na link umożliwiający wypisanie się z listy, zawarty w każdym emailu marketingowym. Możesz również zgłosić sprzeciw wobec profilowania.
Prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie dla potrzeb, dla których uzyskaliśmy Twoją zgodę.
Prawo do otrzymania informacji: przysługuje Ci prawo do otrzymania jasnych, przejrzystych i zrozumiałych informacji dotyczących tego, w jaki sposób korzystamy z Twoich danych osobowych i jakie przysługują Ci prawa. Niniejsza polityka jest tego przykładem.
Prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych: przysługuje Ci prawo do otrzymania informacji dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych (w tym zakresu stosowanych danych, celów ich przetwarzania itp.) oraz otrzymania ich kopii.
Prawo do sprostowania: przysługuje Ci prawo do sprostowania Twoich danych, które są niedokładne lub niekompletne pomimo naszych starań, by je aktualizować, co pomoże nam wypełnić nasz obowiązek posiadania Twoich aktualnych danych.
Prawo do przenoszenia Twoich danych: w określonych warunkach przysługuje Ci prawo otrzymania przekazanych nam danych osobowych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego oraz przesłania tych danych podmiotowi zewnętrznemu, jeśli jest to technicznie wykonalne.
Prawo do usunięcia danych (zwane również prawem do bycia zapomnianym): przysługuje Ci prawo usunięcia lub skasowania Twoich danych. Jednocześnie jednak to prawo może podlegać ograniczeniom ze względu na nasze zobowiązania umowne lub prawne (obowiązująca umowa) (w szczególności zapobieganie sporom sądowym).
Przysługuje Ci również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w sprawie przetwarzania Twoich danych osobowych. Przed złożeniem skargi zachęcamy do kontaktu z nami. Dołożymy starań, by wspólnie rozwiązać Twój problem.
5.2. JAK SKORZYSTAĆ Z PRZYSŁUGUJĄCYCH CI PRAW
Możesz aktualizować swoje dane kontaktowe i zarządzać swoimi preferencjami dotyczącymi marketingu bezpośrednio na swoim koncie użytkownika (MyRenault, MyDacia itp.).
Aby skorzystać z przysługujących Ci praw, w każdej chwili możesz przesłać nam swoje żądanie korzystając z naszego formularza, emailem na adres renault.iod@renault.com.pl lub pocztą na adres Renault Polska sp. z o.o., 02-674 Warszawa, ul. Marynarska 13. Możemy poprosić Cię o pewne informacje lub dokumenty (dokument tożsamości, karta rejestracyjna pojazdu), jeżeli nie uda nam się zidentyfikować Cię lub odnaleźć danych Twojego pojazdu.
Twoje dane osobowe są przechowywane na zabezpieczonych serwerach. Stosujemy odpowiednie środki bezpieczeństwa i ochrony danych zgodnie z najnowszą technologią (i tego samego wymagamy od podmiotów przetwarzających dane i od naszych partnerów).
W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych wiąże się z przekazaniem danych, dbamy o to, aby takie ich przekazanie nastąpiło w odpowiednich warunkach zapewniających właściwy poziom ochrony, bezpieczeństwa i poufności.
W przypadku założenia cyfrowego konta, wymagane jest podanie hasła zgodnego ze standardami bezpieczeństwa, co stanowi element naszej polityki ochrony prywatności. Odpowiadasz za ochronę poufności swojego hasła.
W możliwie jak najszerszym zakresie Twoje dane są przetwarzane na terytorium Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG). Jednocześnie jednak niektórzy nasi usługodawcy i ich podmioty przetwarzające dane mają swoją siedzibę w krajach poza terytorium EOG, w związku z czym Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane w takich krajach. W niektórych takich krajach mogą obowiązywać inne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych niż w Unii Europejskiej. W takim przypadku (i) dokładamy szczególnych starań, by zapewnić, żeby takie przekazywanie danych było zgodne z obowiązującymi przepisami prawa oraz (ii) wprowadzamy zabezpieczenia zapewniające odpowiedni poziom ochrony Twojej prywatności i podstawowych praw (w szczególności poprzez zastosowanie standardowych klauzul umownych opracowanych przez Komisję Europejską). Na pisemne żądanie zgłoszone na adres wskazany w części „Jakie prawa Ci przysługują?” możemy przekazać Ci dodatkowe informacje dotyczące takiego przekazywania danych.
Niniejsza informacja może podlegać okresowym zmianom. Zachęcamy Cię do przejrzenia niniejszej polityki przy okazji każdej wizyty na naszej stronie internetowej w celu zapoznania się z jej aktualną wersją.
Wersja 1, aktualizacja z dnia 23.12.2020
Niniejsza nowa wersja opiera się na wcześniejszej wersji, która jednak została zasadniczo zmodyfikowana. Obecna wersja dokumentu jest bardziej dostępna i zrozumiała. Przedstawia ona wszystkie warunki dotyczące korzystania z Twoich danych osobowych (w szczególności pełną listę celów przetwarzania przez nas Twoich danych). Obecnie polityka obejmuje również przetwarzanie Twoich danych osobowych w ramach usług sieciowych i aplikacji pokładowych. Przekazujemy także nowe informacje dotyczące profilowania. Ponadto obecna wersja w bardziej przejrzysty sposób opisuje odbiorców Twoich danych osobowych, w tym zarówno podmioty naszej grupy, jak i podmioty zewnętrzne.