Nowe Renault Master, zaprezentowane na ostatnich targach Solutrans w Lyonie 21 listopada ubiegłego roku i zaprojektowane, tak aby „dotrzeć dalej, przewieźć więcej i wydać mniej”, jest już dostępne do zamówienia w Polsce.
Od momentu debiutu rynkowego w 1980 roku sprzedano ponad trzy miliony egzemplarzy Renault Master, wyprodukowanych bez wyjątku we Francji, w zakładzie w Batilly w pobliżu Metz. Będący tradycyjnym liderem na rynku europejskim i polskim Nowy Master jest oddebiutu rynkowego oferowany w szerokiej gamie wersji, aby zaspokoić wszelkie potrzeby transportowe użytkowników biznesowych w strefach miejskich i na długich dystansach. W pełnej ofercie przewidzianych jest ponad 40 fabrycznych wersji nadwoziowych, wzbogaconych o nieograniczoną liczbę możliwych adaptacji.
Samochód dostępny będzie z ładownością zwiększoną nawet do 2,4 tony i przestrzenią ładunkową o pojemności od 10,8 do 22 m3, w wersji przednio- i tylnonapędowej, z szerokością otworu załadunku i długością przestrzeni ładunkowej, które są jednymi z największych w segmencie.
Poziomy wyposażenia
Nowy Master jest furgonem następnej generacji o wzorcowych w tym segmencie parametrach użytkowych pod względem zużycia paliwa, innowacyjności i wyposażenia, dostępnym w bogato wyposażonej już w standardzie wersji extra. Wybrane elementy wyposażenia standardowego wersji extra:
Silniki i ceny
Nowy Master jest najbardziej efektywnym energetycznie samochodem w swojej klasie dzięki konstrukcji nadwozia typu „Aerovan” ze zmniejszonym o 20% współczynnikiem SCx i jedynym modelem w tej kategorii montowanym we Francji. Wszystkie wersje są produkowane na tej samej linii montażowej w zakładzie w Batilly, co zapewnia większą elastyczność w dostosowywaniu produkcji do popytu. Produkcja silników, skrzyń biegów oraz montaż akumulatorów również odbywa się we Francji, gdzie ma swoją siedzibę 84% dostawców.
Nowy Master jest dostępny z czterema wersjami wysokoprężnego silnika Blue dCi o mocy 105, 130, 150 i 170 KM, współpracującego z mechaniczną skrzynią biegów. Cechują się one znacznie obniżonym zużyciem paliwa (średnio o 1,5 l/100 km) i niższym (o 39 g/km) poziomem emisji CO2, pozwalającym utrzymać się poniżej granicy 200 g/km. Automatyczna, 9-stopniowa skrzynia biegów trafi do sprzedaży pod koniec bieżącego roku.
Nowy Master, ustanawiający nowe standardy w segmencie elektrycznych furgonów w Europie, dostępny będzie w wersji E-Tech 100% electric z dwoma typami baterii trakcyjnych, o pojemności 40 kWh (z zasięgiem do jazdy miejskiej) bądź 87 kWh (na dłuższe trasy), pozwalającym zaspokoić wszelkie potrzeby z rekordowym zasięgiem nawet 460 km1.
Nowe Renault Master E-Tech 100% electric może poszczycić się rekordowymi parametrami użytkowymi: ładownością 1625 kg (w wersjie DMC 4t) z prawem jazdy B, zasięgiem do 460 km1 i możliwością holowania przyczepy o masie do 2,5 tony. Zużycie energii pozostaje umiarkowane i w wersji z akumulatorem o pojemności 87 kWh wynosi nawet jedynie 21 kWh/100 km w cyklu WLTP, dzięki innowacyjnemu systemowi regulacji temperatury. Szybkie ładowanie prądem stałym z terminali o mocy 130 kW pozwala odzyskać 229 km zasięgu w 30 minut. Ładowanie od 10% do 100% z domowych źródeł zasilania zajmuje mniej niż cztery godziny w przypadku terminala AC typu Wallbox 22 kW.
1 W cyklu WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures).
Wersje spalinowe z mechaniczną skrzynią biegów są już dostępne do zamawiania w Polsce, a pierwsze dostawy zostały zaplanowane na wrzesień br. Wersje elektryczne będzie można zamówić jeszcze tego lata. Natomiast wersje spalinowe z automatyczną skrzynią biegów powinny trafić do sprzedaży w ostatnim kwartale 2024 roku.
CENY KATALOGOWE NETTO W PLN | |||
---|---|---|---|
NOWY MASTER FURGON FWD | |||
SILNIK | typ nadwozia | DMC | EXTRA |
2.0 dCi 105 | L2H2 | 3300 kg | 133 400 |
2.0 dCi 130 | 134 900 | ||
2.0 dCi 105 | 3500 kg | 135 000 | |
2.0 dCi 130 | 136 500 | ||
2.0 dCi 150 | 140 900 | ||
2.0 dCi 170 | 143 700 | ||
2.0 dCi 130 | L3H2 | 3300 kg | 136 100 |
2.0 dCi 130 | 3500 kg | 137 700 | |
2.0 dCi 150 | 142 100 | ||
2.0 dCi 170 | 144 900 |