innowacyjna technologia elektryczna
Wraz z nową platformą CMF-EV, kabina Megane E-Tech electric wzbogaciła się o innowacyjne technologie. Czystą przyjemność z jazdy i wydajność gwarantuje:
przemyślana na nowo przestrzeń wewnętrzna
Megane E-Tech electric został zaprojektowany dla Twojego komfortu. Najcieńszy na rynku akumulator o szerokości 110 mm oraz kompaktowy silnik uwalniają przestrzeń z przodu, zapewniając 33 l przestrzeni na schowki.
Pomyśleliśmy również o pasażerach siedzących z tyłu. Brak elementów mechanicznych (takich jak skrzynia biegów) oraz wydłużony rozstaw osi tworzą płaską podłogę i zwiększają przestrzeń na nogi.
ekscytująca jazda
Megane E-Tech electric to nie tylko nowy silnik elektryczny, ale również lepsze rozłożenie masy nadwozia oraz niżej położony środek ciężkości.
Krajobraz zmienia się w elektryzującej ciszy. Dynamiczne, liniowe przyspieszenia następują po sobie z wdziękiem atlety. Bez szarpnięć i wibracji. Łopatki przy kierownicy sterujące poziomem hamowania odzyskowego zapewniają jeszcze większy komfort podczas jazdy.
Do Twojej dyspozycji jest szeroki wachlarz dopasowanych ofert, umożliwiających ładowanie w domu, w pracy lub w podróży. Renault Megane E-Tech electric jest seryjnie wyposażony w kabel trybu 3 typ 2, który można użyć do ładowania z domowego gniazda Wallbox(1) lub publicznego gniazda ładowania.
typ instalacji | moc ładowania(2) | kabel | |||
---|---|---|---|---|---|
akumulator 60 kWh | |||||
50 km | 250 km | 450 km | |||
domowy terminal Wallbox | 7,4 kW | kabel tryb 3 dołączony podczas zakupu | 1 h | 5 h | 9 h 15 min |
gniazdo domowe Green'Up | 3,7 kW | kabel tryb 2 standard lub flexi-charger dostępny opcjonalnie | 2 h | 10 h | 18 h |
standardowe gniazdo domowe(1) | 2,3 kW | kabel tryb 2 flexi-charger dostępny opcjonalnie | 3 h 20 min | 17 h | 30 h 30 min |
publiczny punkt szybkiego ładowania | 85 kW (40k Wh) / 130 kW (60 kWh) | kabel dostępny przy terminalu | 7 min | 25 min | 1 h 15 min |
publiczny punkt ładowania | (akumulator 60 kWh) 22 kW | kabel tryb 3 dołączony podczas zakupu | 20 min | 1 h 30 min | 3 h 15 min |
(1) zalecane do użytku okazjonalnego.
(2) moc maksymalna oraz czas ładowania obliczony został z uwzględnieniem umiarkowanych warunków pogodowych (20°).
Z akumulatorem 60 kWh przejedziesz do 480 km WLTP w cyklu mieszanym i do 300 km na autostradzie.
Megane E-Tech electric wyposażony jest w system odzyskiwania energii w czasie hamowania. Dzięki zastosowaniu łopatek regulujących moc rekuperacji możesz w każdej chwili zmienić ustawienia nie odrywając rąk od kierownicy. Wybór maksymalnego poziomu odzyskiwania energii np. w mieście pozwala znacząco zwiększyć zasięg.
Skorzystaj również z usług online, dzięki systemowi openR link z Google, aby optymalizować zasięg w czasie rzeczywistym i bezpiecznie nawigować do celu.
Dzięki akumulatorowi 60 kWh oraz mocy ładowania dochodzącej do 130 kW, Megane E-Tech electric jest doskonale przystosowany do długich tras. Zasięg wynosi do 480 km WLTP w cyklu mieszanym oraz do 300 km w warunkach w 100% autostradowych.
Planer podróży samochodu elektrycznego jest doskonałą pomocą w razie długich podróży. Uruchom go z systemu multimedialnego, aby przygotować swoją podróż. Funkcja predykcyjna pozwala dostosowywać się w czasie rzeczywistym do warunków Twojej podróży i prowadzić Cię do dostępnych punktów ładowania.
Urządzenia elektroniczne mają jedynie niewielki wpływ na zasięg Twojego Megane E-Tech electric. Aby zwiększyć zasięg na co dzień, naucz się elastycznej i energooszczędnej jazdy!
Rodzaj kabla zależy od wersji Twojego Megane E-Tech electric.
Twój Megane E-Tech electric standardowo wyposażony jest w kabel Mode 3 typ 2, który umożliwia podłączenie do terminala Wallbox w domu lub do dowolnego terminala publicznego punktu ładowania (w trybie AC, ponad 90% publicznych punktów ładowania w Europie).
Wyposaż się w opcjonalny kabel Mode 2 „Flexicharger” do ładowania okazjonalnego za pomocą domowego gniazda prądowego o mocy 2,3 kW. Dzięki temu kablowi, pełne ładowanie trwa od 20 do 30 godzin.
Wersje z szybkim ładowaniem oraz optymalnym ładowaniem są seryjnie wyposażone w szybką ładowarkę pokładową (DC 130 kW) kompatybilną z punktami ładowania o dużej mocy dostępnymi na autostradach. Nie potrzebujesz dodatkowych kabli dla tego trybu ładowania, kable są podłączone do punktu ładowania. Tak, jak w przypadku dystrybutora paliwa.
Użyj kabla Mode 2 „Flexicharger”, aby podłączyć Megane E-Tech do standardowego gniazda domowego o mocy 2,3 kW. Ten tryb ładowania sprawdzi się od czasu do czasu w sytuacjach okazjonalnych lub przy braku dedykowanej ładowarki samochodów zelektryfikowanych. Pełne ładowanie trwa od 20 do 30 godzin.
Aby przyspieszyć ładowanie i zwiększyć bezpieczeństwo, zalecamy montaż terminala Wallbox 7 lub 22 kW!
Zaloguj się do Google Maps w systemie multimedialnym openR Link swojego Megane E-Tech electric i pozwól się poprowadzić do najbliższego punktu ładowania. Za pomocą planera trasy dla samochodu elektrycznego, zorganizuj swoje postoje oraz czas ładowania, aby bezpiecznie dojechać do miejsca przeznaczenia.
Dzięki dostosowaniu Megane E-Tech electric do każdego sposobu ładowania akumulatora masz dostęp do pełnej europejskiej sieci ładowarek AC i DC.
O ile średnie koszty ładowania zależą od kilku kryteriów (moc ładowarki, operator, typ podłączenia), istnieje jednak możliwość relatywnie dokładnego obliczenia kosztów ładowania.
W Europie szacuje się, że średni koszt przejechania 100 km waha się od 10 do 15 złotych, w zależności od kraju.
W swoim miejscu zamieszkania, możesz skorzystać ze specjalnych taryf poza godzinami szczytu i ograniczać koszty ładowania dzięki programowaniu ładowania samochodu elektrycznego dostępnego w systemie multimedialnym Megane E-Tech electric oraz aplikacji My Renault.
Uproszczona obsługa techniczna Megane E-Tech electric nie wymaga wymiany oleju, ani paska osprzętu!
To samo dotyczy klocków i tarcz hamulcowych, których żywotność jest o wiele dłuższa, ponieważ dzięki hamowaniu regeneracyjnemu ograniczasz użycie pedału hamulca.
Między innymi poprzez gamę E-Tech, Renault zobowiązuje się do zmniejszenia śladu węglowego.
Dzięki wprowadzeniu innowacyjnych rozwiązań, które zaowocowały imponującymi osiągami, silnik Megane E-Tech electric pozwala również zmniejszyć ślad węglowy, zapewniając 0g emisji CO2 podczas jazdy. Nawet biorąc pod uwagę produkcję akumulatora trakcyjnego oraz prądu potrzebnego do napędzania silnika przez cały okres eksploatacji Megane E-Tech electric jest bardziej ekologiczny niż samochody spalinowe.
Megane E-Tech electric wpisuje się poza tym w działania na rzecz ograniczenia wpływu na środowisko naturalne poprzez wykorzystanie wielu materiałów z recyklingu np. tkanin lub niektórych elementów plastikowych, takich jak dolna część kokpitu.
Akumulator Megane E-Tech electric jest tak zaprojektowany, aby był sprawny przez cały okres eksploatacji samochodu.
Ponadto, Renault oferuje 8 lat gwarancji i 160 000 km, na 70% poziomu początkowej pojemności akumulatora. Zaloguj się do swojej aplikacji My Renault, aby przejrzeć certyfikat sprawności akumulatora.
ładowanie AC
Ładowanie prądem zmiennym o małej lub średniej mocy. Tryb ładowania, który jest najczęściej spotykany w domu oraz w większości publicznych punktach ładowania.
ładowanie DC
Szybkie ładowanie prądem stałym. Wymaga specjalnego punktu szybkiego ładowania, dostępnego wyłącznie w sieci publicznej.
pojemność użytkowa
Ilość energii przechowywana w akumulatorze, które może być wykorzystana przez samochód. Wartość wyrażona w kilowatogodzinach (kWh).
E-Tech
Technologia w 100% elektryczna, hybrydowa lub
hybrydowa z możliwością ładowania, opracowana przez Renault.
hamowanie odzyskowe (rekuperacja)
System odzyskiwania energii w czasie hamowania, która pozwala zwiększyć zasięg samochodu: zawsze gdy samochód zwalnia, część energii kinetycznej jest przetwarzana na prąd. Akumulator ładuje się gdy kierowca zdejmie nogę z pedału przyspieszenia lub delikatnie naciśnie pedał hamulca.
flexi charger
Kabel ładowania, który można podłączyć do samochodu i domowego gniazda elektrycznego. Przeznaczony do ładowania okazjonalnego w domu, kabel Flexi-Charger zaleca się podłączać do gniazda elektrycznego uziemionego w sposób specjalny.
kW
Skrót od kilowata. Jednostka mocy, która pozwala zmierzyć pojemność silnika samochodu z napędem elektrycznym lub spalinowym. Kilowat może również mierzyć moc ładowania prądem stałym (DC) lub prądem zmiennym (AC).
kWh
Skrót od kilowatogodziny. Jednostka energii, która pozwala oznaczyć pojemność energii, którą akumulator może dostarczyć silnikowi w czasie godziny użytkowania.
tryb 2
Do użytku domowego,
taki kabel jest konieczny do naładowania
samochodu elektrycznego ze standardowego gniazda.
tryb 3
Taki kabel jest konieczny do naładowania
samochodu elektrycznego z terminala wallbox
lub z ogólnodostępnej infrastruktury publicznej.
gniazdo wzmocnione
Rozwiązanie ładowania w domu, skuteczniejsze niż zwykłe gniazdo elektryczne (rodzaj domowego gniazda elektrycznego Green'Up). Umożliwia ładowanie o wyższej mocy (3,2 kW w przypadku gniazda wzmocnionego w porównaniu z 2,3 kW dla gniazda standardowego) i bezpieczniejsze (wyposażone w wyłącznik różnicowy).
wallbox
Prywatny terminal ładowania. Zapewnia natężenie ładowania o wiele wyższe niż standardowe gniazdo elektryczne, aby ładowanie było skuteczniejsze i szybsze. Dzięki wbudowanemu systemowi kontroli ładowania i ochrony przed przepięciami, zapewnia większe bezpieczeństwo podczas ładowania w domu.