pojazdy wyposażone w technologię
Renault E-Tech electric
pojazdy E-Tech electric
Technologia E-Tech electric jest jedną z odpowiedzi Renault na nowe wyzwania mobilności. Know-how oparte na ponad 10-letnim doświadczeniu zarówno w zakresie rozwoju, jak i codziennego wsparcia, dzięki naszej sieci dealerów.
Jazda samochodem Renault E-Tech electric jest płynna, elastyczna i cicha, bez szkodliwych emisji, w tym CO2.
Samochód wyposażony w technologię Renault E-Tech electric nie emituje zanieczyszczeń* w trakcie jazdy, dzięki czemu możesz wjeżdżać do stref niskiej emisji.
* zgodnie z normą WLTP
„Tankowanie do pełna” 3 razy bardziej ekonomiczne niż w pojeździe spalinowym dzięki wyłącznie elektrycznemu ładowaniu z publicznego lub domowego punktu. Obsługa techniczna do 30% tańsza dzięki trwalszym komponentom.
Płynniejsza i bardziej reaktywna jazda niż w pojazdach spalinowych. Pojazdy Renault E-Tech gwarantują większą przyjemność z jazdy dzięki reakcji silnika.
Samochód elektryczny jest cichy przy ruszaniu i podczas jazdy z prędkością powyżej 30 km/h. Brak hałasu i wibracji w trakcie podróży.
Pojazdy Renault E-Tech powstały w oparciu o nasze doświadczenie w projektowaniu samochodów elektrycznych: od 2012 roku i wprowadzenia na rynek Renault Zoe, który potwierdził status marki jako prekursora elektromobilności Renault.
Codzienna jazda samochodem elektrycznym jest bardzo prosta.
Poznaj wszystkie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, aby ułatwić sobie jazdę i uzyskać wsparcie w utrzymaniu swojego Renault. Wśród naszych często zadawanych pytań i na naszych stronach znajdziesz proste odpowiedzi na pytania dotyczące zasięgu, akumulatora, rozwiązań i czasów ładowania.
Główne powody, aby zdecydować się na elektromobilność:
Zasięg akumulatora zależy od typu akumulatora, ale także od silnika elektrycznego, z którym współpracuje.
Pojemność akumulatora wyrażona jest w kWh i jest ona porównywalna z pojemnością zbiornika. Silnik elektryczny zużywa mniej lub więcej pojemności akumulatora, w zależności od modelu pojazdu, jego masy i opcji.
Zasięg zależy również od innych czynników zewnętrznych, takich jak rodzaj drogi, prędkość, temperatura lub styl jazdy.
Dzięki innowacjom w dziedzinie badań i rozwoju, pojazdy wyposażone w silnik Renault E-Tech 100% electric korzystają z technologii poprawiających ich zasięg, takich jak pompa ciepła czy wstępne przygotowanie termiczne kabiny.
Renault oferuje pojazdy o różnych poziomach zasięgu, aby dostosować je do codziennej eksploatacji:
Pamiętaj:
Tryb ECO Twojego pojazdu dostosowuje różne ustawienia, aby zwiększyć zasięg.
Używanie pompy ciepła* również znacznie zmniejsza zużycie energii potrzebnej do ogrzania pojazdu, a tym samym pozwala zachować zasięg.
*w zależności od modelu i wersji
Czas ładowania pojazdu zależy od:
Czasy ładowania każdego pojazdu elektrycznego można sprawdzić Renault na stronie ładowania.
Warto wiedzieć: czas ładowania nie jest liniowy, jest szybszy lub wolniejszy w zależności od stanu naładowania akumulatora i temperatury. Na przykład ostatnie 20% ładuje się najwolniej. Dlatego zaleca się rozpocząć ładowanie zanim poziom naładowania spadnie poniżej 15% i nie ładować więcej niż 80% dziennie lub w punkcie szybkiego ładowania.
Cena ładowania pojazdu elektrycznego różni się w zależności od pojazdu, gospodarstwa domowego, punktu ładowania oraz od ceny energii elektrycznej.
Aby ją poznać, musisz wiedzieć:
Zużycie samochodu elektrycznego zależy od wielu parametrów, takich jak masa pojazdu, rodzaj drogi, styl jazdy itd.
Te elementy ujęte są w europejskiej procedurze, zwanej WLTP, której celem jest zdefiniowanie zużycia energii i zasięgu.
Nie możemy podać ogólnej liczby dla wszystkich samochodów elektrycznych, możemy natomiast podać średnią według modelu pojazdu. Zatem Megane E-Tech 100% electric zużywa mniej więcej 15,5 kWh/100 km w cyklu homologacji WLTP w porównaniu do około 6 l/100 km w przypadku benzyny).
Warto zauważyć, że zużycie samochodu elektrycznego można kontrolować dzięki różnym zintegrowanym technologiom, takim jak tryb ECO.
Odpowiedź brzmi tak. Zgodnie z badaniem opublikowanym 21 kwietnia 2020 r. przez Transport & Environment (T&E),
europejską organizację, do której należy około pięćdziesiąt organizacji pozarządowych. W badaniu zrealizowano szereg możliwych scenariuszy z udziałem pojazdów z silnikami wysokoprężnymi, benzynowymi i elektrycznymi. Niezależnie od scenariusza wniosek jest był taki sam, pojazd elektryczny emituje mniej CO2.
W najlepszym przypadku do 81% mniej.
Ponieważ, o ile prawdą jest, że produkcja pojazdu elektrycznego ma większy wpływ na emisję dwutlenku węgla niż produkcja pojazdu spalinowego, to podczas jazdy jego emisja CO2 jest zerowa, a emisja cząstek stałych niska. Ślad węglowy pojazdu elektrycznego jest coraz mniejszy w całym jego cyklu życia.
poznaj również