Dzięki dedykowanej platformie i innowacyjnym rozwiązaniom Renault Scenic E-Tech 100% electric doskonale łączy ze sobą przyjemność z jazdy, zasięg i osiągi.
Jego silnik elektryczny został wyprodukowany we Francji, bez użycia metali ziem rzadkich. Aby uzyskać maksymalnie ekologiczny pojazd dla Europejczyków powinien on korzystać z ekosystemu produkcyjnego skoncentrowanego w Europie.
Osiągi i ochrona środowiska łączą się, aby zapewnić Ci maksymalne wrażenia z jazdy samochodem elektrycznym.
silnik E-Tech 100% electric
220 KM
dostępny również w wersji 170 KM
zużycie energii od
16,8 kWh
/100 kmwersja long range (87 kWh) - wersja comfort range (60 kWh) od 16,3 kWh/100
do
625 km
zasięguzgodnie z normą WLTP
¹procedura homologacji w cyklu mieszanym (Worldwide Light Test Procedure).
platforma elektryczna
Platforma modułowa CMF-EV Renault Scenic E-Tech 100% electric, z innowacjami technicznymi, zapewnia lepszy rozkład masy i bardzo nisko położony środek ciężkości. Zmniejszony ciężar zapewnia dynamiczną i reaktywną jazdę.
przyjemność z jazdy
Dzięki silnikowi elektrycznemu o mocy aż 220 KM, Scenic E-Tech w 100% electric gwarantuje dynamiczną i responsywną jazdę podczas każdej podróży.
Precyzyjny układ kierowniczy, koła maksymalnie przesunięte do czterech rogów nadwozia oraz sztywność nadwozia zapewniają zwinność i doskonałą przyczepność. Kontrolujesz każdą drogę.
komfort jazdy
Platforma Scenic E-Tech 100% electric z dużym rozstawem osi i szerokim rozstawem kół zapewnia optymalną stabilność i maksymalny komfort jazdy. Pasażerowie mogą docenić większą przestronność wnętrza, uzyskaną dzięki płaskiej podłodze, a także doskonały komfort akustyczny dzięki rozwiązaniu Cocoon Effect (technologia odizolowania akumulatora od wnętrza pojazdu, tłumiąca wibracje i hałas toczenia, opatentowana przez Renault).
osiągi elektryczne
Na autostradzie, z całkowicie naładowanym akumulatorem, Scenic E-Tech 100% electric może przejechać nawet 370 km. Jest to możliwe dzięki koncepcji opracowanej z myślą o zasięgu, wysokowydajnemu silnikowi i inteligentnemu zarządzaniu zużyciem energii.
hamowanie rekuperacyjne
Dzięki systemowi odzyskiwania energii akumulator Scenic E-Tech 100% electric ładuje się podczas zwalniania lub po naciśnięciu pedału hamulca. Cztery poziomy hamowania rekuperacyjnego, uruchamiane łopatkami przy kierownicy, możesz dostosować do napotkanych warunków drogowych lub swoich nawyków i skutecznie zwiększyć zasięg elektryczny.
pompa ciepła
Dostępna w standardzie pompa ciepła jest połączona z systemem odzyskiwania energii z silnika i z akumulatora, aby zwiększyć zasięg Scenic E-Tech 100% electric i zapewnić komfort termiczny pasażerom, niezależnie od warunków. Bardzo pomocna zimą.
zrozum swój zasięg
Widżet, dostępny bezpośrednio na Twojej desce rozdzielczej, będzie Cię wspierał podczas podróży po mieście lub na autostradzie. Pomoże Ci monitorować zasięg szacowany na podstawie Twojej jazdy i poziomu naładowania akumulatora Scenic.
ładowanie AC prądem zmiennym
Dzięki ładowarce o mocy 22 kW z łatwością naładujesz Scenic E-Tech 100% electric w dowolnym miejscu. Każdy postój to okazja do naładowania akumulatora: odzyskaj do 50% zasięgu w mniej więcej 2 godziny². Dotarcie tam, gdzie chcesz, nigdy nie było prostsze.
¹w zależności od akumulatora
ładowanie DC prądem stałym
Renault Scenic E-Tech 100% electric doskonale sprawdzi się na długich trasach, w podróżach, na wakacjach. Systemowi szybkiego ładowania prądem stałym, kompatybilny ze wszystkimi sieciami europejskimi, pozwala w 30 minut* odzyskać do 2 godzin jazdy autostradą.
Akumulator long range zapewnia lepszą krzywą mocy, stabilniejszą w czasie. Szybkie ładowanie od 15 do 80%, pozwalające odzyskać 57 kWh, trwa 37 minut.
*stacja szybkiego ładowania DC o mocy 150 KW zapewniająca 2 godziny jazdy na autostradach ze średnią prędkością 110 km/h.
optymalizacja podróży samochodem elektrycznym
Skorzystaj z funkcji online dedykowanych podróżom elektrycznym: Scenic E-Tech 100% electric oferuje wstępne ogrzewanie akumulatora, aby umożliwić szybsze ładowanie. W przypadku zaprogramowania trasy w Google Maps, z wyborem stacji ładowania pojazd automatycznie dostosowuje temperaturę akumulatora, aby maksymalnie zwiększyć moc ładowania i doradza Ci w kwestii docelowego poziomu odzyskania energii. Idealne w warunkach zimowych do optymalizowania podróży.
oferta przeznaczona do wszystkich zastosowań
Scenic może zostać wyposażony w jeden z dwóch akumulatorów:
- Akumulator long range, o pojemności 87 kWh, zapewniający zasięg do 625 km (norma WLTP). Idealny do wszelkiego rodzaju podróży, w szczególności do 370 km na autostradzie bez ładowania (akumulator w pełni naładowany przy ruszaniu).
- Akumulator comfort range, o pojemności 60 kWh, przewidziany do codziennego przemieszczania się, zapewniający zasięg do 430 km (norma WLTP), umożliwiając jednocześnie podróżowanie autostradą w razie potrzeby.
serwisowanie i trwałość
Specjalnie przystosowany do platformy CMF-EV akumulator został zaprojektowany w sposób zrównowazony*, aby ułatwić naprawę i recykling.
Doświadczenie w dziedzinie samochodów elektrycznych Renault, ponad 10-letnie, pozwala wydłużyć maksymalnie żywotność akumulatorów, gwarantowaną na 8 lat lub 160 000 km.
*Akumulator złożony z 12 modułów, z których każdy może być wymieniany indywidualnie w ponad 20 centrach naprawy akumulatorów w Europie.
bezpieczeństwo, uproszczone interwencje
Różne unikalne systemy zabezpieczają akumulatory i ułatwiają ewentualne interwencje.
Fireman Access może ugasić pożar akumulatora w ciągu zaledwie kilku minut.
SD Switch odłącza akumulator od instalacji elektrycznej wysokiego napięcia, aby zagwarantować bezpieczeństwo strażaków.
recykling i regeneracja
Pod koniec okresu eksploatacji pojazdu akumulator, w zależności od jego stanu, można poddać regeneracji i ponownie wykorzystać do magazynowania energii do innych celów lub poddać recyklingowi. Ponad 90% kobaltu, niklu i litu zostanie zatem poddanych recyklingowi w obiegu zamkniętym* w celu wyprodukowania nowych akumulatorów.
* Recykling w obiegu zamkniętym ponad 90% kobaltu, niklu i litu jest na etapie wdrażania przez The Future Is NEUTRAL (spółkę zależną grupy Renault, zajmującej się gospodarką o obiegu zamkniętym) i jej partnerów i powinien zacząć działać od 2027 r.