Renault Scenic E-Tech 100% electric odzwierciedla zobowiązania Groupe Renault w zakresie zrównoważonego rozwoju. Pionierski pojazd wykorzystuje zoptymalizowane procesy i wykonany został w co najmniej 22% z materiałów pochodzących z recyklingu¹ i materiałów ekologicznych. Pod koniec okresu użytkowania 89%² masy nadaje się do recyklingu – łącznie z akumulatorem – w przemysłowych kanałach recyklingu. Montowany w Europie (we Francji) otwiera drogę do bardziej odpowiedzialnej i bezpiecznej mobilności.
37% stali wykorzystanej w konstrukcji pojazdu i 40% aluminium zastosowanego w elementach otwieranych: pokrywie silnika i drzwiach to materiał powtórnie przetworzony. Podczas tłoczenia elementów odpady aluminiowe są odsyłane do pierwotnego dostawcy, który ponownie włącza je do cyklu produkcyjnego.
Pokrycia siedzeń i kierownicy, konstrukcja deski rozdzielczej i dywaniki wykonane są głównie z materiałów pochodzących z recyklingu lub surowców pochodzenia biologicznego³. Tapicerka zawiera 100% materiału z recyklingu⁴, a kierownica pokryta jest w 51% materiałem pochodzenia biologicznego.
Akumulator został zaprojektowany w sposób zrównoważony⁴, aby umożliwić jego naprawę i ułatwić recykling (aż do 65%)⁶. Pod koniec życia pojazdu, jeśli stan akumulatora na to pozwala, można go ponownie wykorzystać, np. do magazynowania energii przy budynkach.
komfort z recyklingu
W kabinie Scenic E-Tech 100% electric nie ma skóry, została ona zastąpiona materiałami pochodzącymi z recyklingu. Materiały te mają mniejszy ślad węglowy niż skóra i nie wpływają w żaden sposób na postrzeganą jakość, dotyk i komfort.
wspieranie gospodarki o obiegu zamkniętym
Projektowanie pojazdów wpisujących się w logikę gospodarki o obiegu zamkniętym jest priorytetową ambicją Renault Grupy. Poprzez wykorzystanie tkanin, tworzyw sztucznych, szkła i metali zawierających materiały pochodzące z recyklingu, regenerację części zamiennych lub ponowne wykorzystanie akumulatorów, Grupa zamierza zostać liderem gospodarki o obiegu zamkniętym, dążąc do wykorzystania do 2030 r. 33% materiałów pochodzących z recyklingu w masie swoich pojazdów.
¹ w zależności od wersji
² pod warunkiem uzyskania homologacji
³ w zależności od wersji
⁴ pokrycia siedzeń w wersji techno
⁵ akumulator złożony z 12 modułów, z których każdy może być wymieniany indywidualnie w ponad 20 centrach naprawy akumulatorów w Europie.
⁶wykorzystując przemysłowe technologie przetwarzania dostępne w Europie w 2025 r.