Dzięki nowej platformie AmpR Small i innowacyjnemu elektrycznemu układowi napędowemu, bardziej kompaktowemu i zaprojektowanemu bez użycia metali ziem rzadkich, Renault 5 zachęca do korzystania ze zoptymalizowanej elektromobilności łączącej przyjemność z jazdy, zasięg, osiągi i poszanowanie środowiska.
do
410 km
zasięgu według normy WLTP z akumulatorem comfort range 52 kWh
do
150 KM
mocz akumulatorem comfort range 52 kWh
akumulator comfort range
52 kWh
z 15% do 80% poziomu naładowania
w 30 minut
przy szybkim ładowaniu DCszacowany czas ładowania
do
300 km
zasięguz akumulatorem urban range 40 kWh
do
120 KM
moc
akumulator urban range
40 kWh
z 15% do 80% poziomu naładowania
w 30 minut
przy szybkim ładowaniu DCdla silnika 120 KM urban range 40kWh. Szacowany czas ładowania.
(1) z akumulatorem comfort range 52 kWh, do 300 km z akumulatorem urban range 40 kWh
(2) w wersjach iconic cinq, techno oraz évolution
(3) według normy WLTP
(4) dane podlegają homologacji akumulatora urban range 40 kWh dostępnego na zamówienie pod koniec 2024 r.
platforma elektryczna
Nowa platforma AmpR Small Renault 5 ma bardzo nisko położony środek ciężkości, co pozwala zmniejszyć ciężar i rozłożyć go bardziej równomiernie. Silnik elektryczny o mocy 110 kW (150 KM) i precyzyjny układ kierowniczy poprawiają jego dynamiczny charakter. Renault 5 jest również dostępne z silnikiem 90 kW (120 KM).
przyjemność z jazdy
Koła maksymalnie przesunięte do czterech narożników nadwozia gwarantują nowe osiągi i wrażenia z jazdy. Zoptymalizowane zawieszenie przednie i zmniejszony promień skrętu zapewniają zwinność na najwyższym poziomie. Wielowahaczowe zawieszenie tylne zostało zaczerpnięte z wyższych segmentów i gwarantuje niespotykaną w tym segmencie przyczepność i dynamikę.
komfort jazdy
Dłuższy rozstaw osi i zwiększony rozstaw kół gwarantują doskonały komfort jazdy. Wewnątrz Renault 5 pasażerowie mogą poczuć „cocoon effect” (izolacja opatentowana przez Renault), specjalną koncepcję. która pochłania wibracje i hałas drogowy oraz zapewnia doskonały komfort akustyczny. Wygodne fotele w kształcie litery H, inspirowane modelem Renault 5 Turbo 2, zapewniają doskonałe podparcie boczne.
osiągi
Wysoka wydajność silnika i inteligentne zarządzanie energią W pełni naładowanym akumulatorem możesz przejechać do 410 km*.
*w zależności od norm WLTP dla akumulatora 52 kWh comfort range
hamowanie rekuperacyjne
Dzięki systemowi odzyskiwania energii akumulator ładuje się podczas zwalniania lub po naciśnięciu pedału hamulca. Tryb B, który akcentuje hamowanie rekuperacyjne, dostosowuje się do stylu jazdy i zwiększa zasięg Renault 5.
zarządzanie termiczne
W połączeniu z systemem odzyskiwania energii z silnika i akumulatora, pompa ciepła* zwiększa zasięg Renault 5. Zapewnia również komfort termiczny pasażerom zarówno zimą, jak i latem.
* dostępne w standardzie w wersjach evolution, techno oraz iconic.
ładowanie prądem przemiennym (AC)
Dzięki ładowarce 11 kW AC kompatybilnej z publicznymi stacjami ładowania, Renault 5 można łatwo naładować w dowolnym miejscu. Ze standardowej publicznej stacji ładowania można odzyskać około 75 km zasięgu w ciągu 1 godziny*. Twoje podróże zawsze będą takie proste.
*maksymalna moc ładowania będzie ograniczona do 11 kW w standardowej publicznej stacji ładowania o mocy 22 kW
ładowanie DC prądem stałym
System szybkiego ładowania DC, kompatybilny ze wszystkimi europejskimi sieciami, pozwala odzyskać do 175 km zasięgu WLTP w 15 minut*. Przy szybkim ładowaniu wystarczy 30 minut, aby zwiększyć zasięg z 15 do 80%. Renault 5 jest doskonale przygotowanena każdą podróż.
*z akumulatorem comfort range 52 kWh
optymalizacja ładowania w trasie
Renault 5 oferuje, w zależności od wersji i wyposażenia, wstępne ogrzewanie akumulatora, aby umożliwić szybsze ładowanie. W przypadku zaprogramowania trasy w Google Maps, samochód automatycznie kontroluje temperaturę akumulatora, aby maksymalnie zwiększyć moc ładowania i doradza Ci w kwestii docelowego poziomu odzyskania energii. Idealne rozwiązanie, aby poprawić jakość podróżowania.
*dane podlegają homologacji
*dane podlegają homologacji
*Recykling w obiegu zamkniętym ponad 90% kobaltu, niklu i litu jest na etapie wdrażania przez The Future Is NEUTRAL (spółkę zależną grupy Renault, zajmującą się gospodarką o obiegu zamkniętym) i jej partnerów i powinien zacząć działać od 2027 r.