silnik E-Tech 100% electric

silnik E-Tech 100% electricRenault 5

Dzięki nowej platformie AmpR Small i innowacyjnemu elektrycznemu układowi napędowemu, bardziej kompaktowemu i zaprojektowanemu bez użycia metali ziem rzadkich, Renault 5 zachęca do korzystania ze zoptymalizowanej elektromobilności łączącej przyjemność z jazdy, zasięg, osiągi i poszanowanie środowiska.

do

410 km

zasięgu według normy WLTP z akumulatorem comfort range 52 kWh

do

150 KM

mocz akumulatorem comfort range 52 kWh

akumulator comfort range

52 kWh

z 15% do 80% poziomu naładowania

w 30 minut

przy szybkim ładowaniu DCszacowany czas ładowania

do

300 km

zasięguz akumulatorem urban range 40 kWh

do

120 KM

moc

akumulator urban range

40 kWh

z 15% do 80% poziomu naładowania

w 30 minut

przy szybkim ładowaniu DCdla silnika 120 KM urban range 40kWh. Szacowany czas ładowania.

zalety silnika E-Tech 100% electric

Dzięki błyskawicznemu przyspieszeniu, obniżonej platformie i wielowahaczowej tylnej osi, Renault 5 oferuje niezrównaną przyjemność z jazdy.
Dzięki zasięgowi WLTP do 410 km i szybkiemu ładowaniu DC(1) z 15% do 80% w 30 minut, Renault 5 może być Twoim codziennym partnerem w podróży.
Renault 5 może być ładowane w dowolnym miejscu: prądem zmiennym lub stałym, z gniazdka domowego lub na stacji szybkiego ładowania².
2 akumulatory do wyboru, dostosowane do rodzaju podróży: akumulator comfort range 52 kWh o zasięgu do 410 km(3); akumulator urban range 40 kWh o zasięgu do 300 km(4)

(1) z akumulatorem comfort range 52 kWh, do 300 km z akumulatorem urban range 40 kWh

(2) w wersjach iconic cinq, techno oraz évolution

(3) według normy WLTP

(4) dane podlegają homologacji akumulatora urban range 40 kWh dostępnego na zamówienie pod koniec 2024 r. 

prostota prowadzenia

Platforma - Renault 5 100% electric

platforma elektryczna

Nowa platforma AmpR Small Renault 5 ma bardzo nisko położony środek ciężkości, co pozwala zmniejszyć ciężar i rozłożyć go bardziej równomiernie. Silnik elektryczny o mocy 110 kW (150 KM) i precyzyjny układ kierowniczy poprawiają jego dynamiczny charakter. Renault 5 jest również dostępne z silnikiem 90 kW (120 KM).

Przyjemność z jazdy - Renault 5

przyjemność z jazdy

Koła maksymalnie przesunięte do czterech narożników nadwozia gwarantują nowe osiągi i wrażenia z jazdy. Zoptymalizowane zawieszenie przednie i zmniejszony promień skrętu zapewniają zwinność na najwyższym poziomie. Wielowahaczowe zawieszenie tylne zostało zaczerpnięte z wyższych segmentów i gwarantuje niespotykaną w tym segmencie przyczepność i dynamikę.

Komfort jazdy - Renault 5

komfort jazdy

Dłuższy rozstaw osi i zwiększony rozstaw kół gwarantują doskonały komfort jazdy. Wewnątrz Renault 5 pasażerowie mogą poczuć „cocoon effect” (izolacja opatentowana przez Renault), specjalną koncepcję. która pochłania wibracje i hałas drogowy oraz zapewnia doskonały komfort akustyczny. Wygodne fotele w kształcie litery H, inspirowane modelem Renault 5 Turbo 2, zapewniają doskonałe podparcie boczne.

większy zasięg

Osiągi - Renault 5

osiągi

Wysoka wydajność silnika i inteligentne zarządzanie energią W pełni naładowanym akumulatorem możesz przejechać do 410 km*.

*w zależności od norm WLTP dla akumulatora 52 kWh comfort range

Hamowanie rekuperacyjne - Renault 5

hamowanie rekuperacyjne

Dzięki systemowi odzyskiwania energii akumulator ładuje się podczas zwalniania lub po naciśnięciu pedału hamulca. Tryb B, który akcentuje hamowanie rekuperacyjne, dostosowuje się do stylu jazdy i zwiększa zasięg Renault 5.

Zarządzanie termiczne - Renault 5

zarządzanie termiczne

W połączeniu z systemem odzyskiwania energii z silnika i akumulatora, pompa ciepła* zwiększa zasięg Renault 5. Zapewnia również komfort termiczny pasażerom zarówno zimą, jak i latem.


* dostępne w standardzie w wersjach evolution, techno oraz iconic.

wszechstronne ładowanie

Ładowanie AC - Renault 5

ładowanie prądem przemiennym (AC)

Dzięki ładowarce 11 kW AC kompatybilnej z publicznymi stacjami ładowania, Renault 5 można łatwo naładować w dowolnym miejscu. Ze standardowej publicznej stacji ładowania można odzyskać około 75 km zasięgu w ciągu 1 godziny*. Twoje podróże zawsze będą takie proste.


*maksymalna moc ładowania będzie ograniczona do 11 kW w standardowej publicznej stacji ładowania o mocy 22 kW

Ładowanie DC - Renault Scenic 5

ładowanie DC prądem stałym

System szybkiego ładowania DC, kompatybilny ze wszystkimi europejskimi sieciami, pozwala odzyskać do 175 km zasięgu WLTP w 15 minut*. Przy szybkim ładowaniu wystarczy 30 minut, aby zwiększyć zasięg z 15 do 80%. Renault 5 jest doskonale przygotowanena każdą podróż.

 

*z akumulatorem comfort range 52 kWh

Narzędzia do ładowania - Renault 5

optymalizacja ładowania w trasie

Renault 5 oferuje, w zależności od wersji i wyposażenia, wstępne ogrzewanie akumulatora, aby umożliwić szybsze ładowanie. W przypadku zaprogramowania trasy w Google Maps, samochód automatycznie kontroluje temperaturę akumulatora, aby maksymalnie zwiększyć moc ładowania i doradza Ci w kwestii docelowego poziomu odzyskania energii. Idealne rozwiązanie, aby poprawić jakość podróżowania.

wybór odpowiedniego akumulatora

Akumulator comfort range o pojemności 52 kWh i zasięgu do 410 km WLTP pozwoli wybrać się w każdą podróż. Akumulator urban range o pojemności 40 kWh i zasięgu do 300 km WLTP będzie idealnym wyborem do codziennego użytkowania, a jednocześnie pozwoli na jazdę po autostradach.

*dane podlegają homologacji

Specjalnie przystosowane do nowej platformy AmpR Small, akumulatory są ekologiczne*, aby ułatwić ich naprawę i recykling. Dzięki doświadczeniu Renault w elektromobilności, akumulatory są objęte gwarancją na 8 lat lub 160 000 km.

*dane podlegają homologacji

Liczne unikalne systemy zabezpieczają akumulatory i ułatwiają ewentualne interwencje. Fireman Access może ugasić pożar akumulatora w ciągu zaledwie kilku minut. SD Switch odłącza akumulator od sieci elektrycznej wysokiego napięcia, aby zagwarantować bezpieczeństwo elektryczne strażaków.
Pod koniec okresu eksploatacji samochodu, akumulator, w zależności od jego stanu, można poddać regeneracji i ponownie wykorzystać do magazynowania energii do innych celów lub poddać recyklingowi. Ponad 90% kobaltu, niklu i litu zostanie zatem poddanych recyklingowi w obiegu zamkniętym* w celu wyprodukowania nowych akumulatorów.

*Recykling w obiegu zamkniętym ponad 90% kobaltu, niklu i litu jest na etapie wdrażania przez The Future Is NEUTRAL (spółkę zależną grupy Renault, zajmującą się gospodarką o obiegu zamkniętym) i jej partnerów i powinien zacząć działać od 2027 r.